Balkongkaniner
Fler härinne som har kaniner på balkongen?
Vill gärna se bilder på hur ni löst det med burar, att hålla rent på "golvet", aktivering för kaninerna osv
Skulle vilja ha någon slags matta som inte blir förstörd av regn och snö alldeles för fort. Ska köpa fler kattunnlar och tunnor med lock. Har hängbro, pallar mm som inte är med på bilden här.
Alla kan hoppa ut/in ur sina burar själv och de får turas om att skutta fritt.
HAr inte emn funderar faktist på att ha Stitch ute påbalkongen i vinter av lite olika anledningar. Men vi får se, är lite hönsmamma så det känns lite hemskt att ha henne ute :/ men isåfall kommer hon iaf att ha en liten bur och fri tillgång till hela balkongen. :)
#1 Hur tänker du att det skulle vara hemskt att ha henne ute?
Kylan är inget problem, bara man har vind- och vattenskyddade burar och rikligt med halm så är det lugnt. Jag tycker att det känns säkert, har balkongen precis utanför sovrummet och köket så det är lätt att titta till dom också.
Någon annan som har balkongkaniner och bilder?

jag har mina kaniner ute på balkongen, men det grisar ju ner som tusan! jag får sopa efter varje gång jag vart ute hos dom.
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus
#3 Kan du inte ta någon bild och lägga in?
Samma här nu när lilleman Dodge börjar bli könsmogen. Innan skötte alla toabestyren perfekt och allt hamnade i hörntoalådorna inne i burarna. Nu är det kaninpluttar all over the place så man får sopa som en gnu varje dag…
Hoppas det går över när Dodge blir kastrerad! Nu måste han väl kissa och plutta extra mycket överallt eftersom jag har en hona därute också. Jobbigt.
Önskar att Rally kunde vara en hane som mina andra tre :-)

#4 jo jag kan försöka ta lite senare idag
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus
#2 känns lite läskigt att bara kasta ut henne som. Vara alldeles ensam lilla stackarn <3 Men ja jag vet ju att de klarar kylan och de om de får vänja sig och jag måte ju bestämma mig nu snarast så hon hinner vara ute medan det inte är alltför kallt! Men ja vår balkong är utanför vardagsrumet och så så dt är ju inte så svårt att se till henne och så, anledningen till att jag vill ha henne ute är att hon tycker det utär så kul att vara ute och skutta i sele och sånt och vara ute med mig och hunden i skogen och så..hon känns lite som en liten utekanin i sin personlighet tor hon kommer ha tråkigt inne på vintern. Sen får ju både hon och lilo mycket mer utrymme o hon skulle flytta ut och det är ju altid positivt :)
#6 Testa att ha henne ute nu medans det fortfarande går, så får du se hur det känns för dig och hur hon trivs som balkongkanin :-)
Mina börjar byta till vinterpäls nu.

Tejoos, du kanske kan ha bilmattor? :) Om du förstår.. Men det blir kanske jobbigt att ha över hela balkongen, men om det bara skulle vara över en liten del? Varför tänkte du ha någon matta eller så under ?
Mvh Sigrid
#8 Det kan ju vara en bra idé, vart köper man det tror du?
Vill ha lite mjukare underlag eftersom de skuttar omkring så mycket därute…

Jäkla snygga burar du har iaf Tejoos!!!

Är du inte rädd att dem ska rymma?
Vi hade våra gammla kaniner på balkongen och dem rymmde aldrig men sen när vi hade vår dvärgvädur så klättrade han upp på buren och hoppade över eller kröp under. Så han rymmde ofta (Vi bodde på första våningen, men sen tog vi självklart in honom).
Fast du kanske bara har dem lösa när du är där ute?
#12 Nej, absolut inte. Burarna är så höga att de inte hoppar upp på dom och då är våra kaniner ändå ganska hoppiga av sig. Högt räcke på våran balkong plus att vi bor på andra våningen. De är lösa därute dygnet runt.
Stitch har flytatt ut idag
Gjorde ett provisoriskt bo åt henne så hon kunde flytta ut nu direkt så det inte skulle hinna bli för kallt… känns lite hemskt, var nyss ute hos henne. Hon vill inte gå in i sitt bo som jag gjort :/ Hon har iaf mattor att sitta på och så så hon slipper sitta på betonggolvet… åh min bebis alldeles ensam ute i natten :/ <3 Eller ja 4av lisas kaniner står där tillfälligt också men ändå. Hon har det iaf storrt och fint nu, och Lilo har nu två 120s burar att husera i, vilket nu är det minsta utrymmet… lite orättvist när hon är störst, men det går nog bra :) Hon trivs :)
har ju tanke p att flytta ut Zlatan på min balkong. så jag ska bara fixa där ute :)
www.lottaoleia.hundbenet.se Amstaffpower
#14 Hon kommer säkert trivas superbra!
Vissa kaniner trivs faktiskt bättre ute än inne har jag märkt.
#15 Kul!
Kan ni inte fota lite? Behöver idéer till miljöberikning. Åker till Ikea idag och ska passa på att handla lite trasmattor och någon till tunna, tunnel mm
Vår förra kanin bodde på vår inglasade balkong året runt. Hon hade en stor, fin och välisolerad bur som min pappa byggde åt henne, hon fick springa fritt över hela balkongen och hon trived ypperligt där ute. Hon trivdes jättebra där ute så länge hon fick göra som hon ville och komma in när hon ville (vilket var självklart)
#17 Vilken bra balkongbur! Den kan du få köra hem till mig, tack :-)
#18 Haha, jag vill helst inte bäre den någonstans, den är tung som bara den
Förhoppningsvis så ska vår nya lilla vän (som kom hem idag!) använda buren som en sommarstuga så att säga om sommaren.

#9 Ingen aning faktiskt :P haha, kanske kan fråga någon typ.. skrot eller något om de har gamla bilar med bilmattor :P
Mvh Sigrid
Jag har min kanin på balkongen med någon gammal mata som faktiskt fungerar väldigt bra .
har ej någon bild på denna datorn.
Kramar / Julia (=
#20 Det är en kille här i Uppsala som bygger dom. Köpte den för 1000kr men har fått fixa en hel del själv för att den skulle bli bra. Väldigt tunna väggar som det regnade in igenom så har slagit på plasttak runt om. Då står buren ändå under tak på våran balkong. Sedan har vi självklart kallasfalterat botten och en bit upp på väggarna för att träet inte ska suga åt sig urin. Plus att vi satt dit en kant i fram så strö och hö, halm stannar kvar.
Men nu är jag väldigt nöjd med buren faktiskt :-)
Den andra är en enfackare från www.faboden.se som jag sågat av benen på till 35cm så kaninen kan hoppa in och ut själv. Inte så vacker men bättre kvalité än den "finare" buren. Kostar 850kr ny.

Har ni någon skydd över räcket om kaninen skulle få för sig att hoppa över? Ni som har den utanför buren i balkongen ibland dvs.
#26 nopp.
www.lottaoleia.hundbenet.se Amstaffpower
Min kanin mossi är inne kanin men på mornarna får han hoppa ut på ballkongen där hans bur är öppen. Han får hoppa som han vill. Han håller sig ute till kvällen, ajg har dörren öppen lite grann så han kan hoppa in.
Han har mat och vatten där ute och papper att kissa på och hans innebur har jag klätt på liggunderlag nu utan på gallret och sen ska jag köpa halm som han kan ha i buren nu när det börjar bli lite kyligt.
Dammsugning är det somk gäller för mig för att hålla rent på golven. och byta papper.