Jävla hund :@
Maya var ute i sin Hage och så kom min grannes hund och skällde på henne och jaga henne asså han sprang runt hagen och hon innanför.och då sprang jag ner till hagen och Så jag tog in maya till inneburen i vårat hus. och mamma jaga Hunden *flex* med en kvast, och sprang efter han tills han stack. Hatar flex :@ Han kunde ju ha jagat ihjäl henne :'/ om inte vi hade märkt nått..
Ägarna har han aldrig kopplad han springer lös på sin gård. Han har blivit påkörd en gång och massa bilar får jämnt stanna, för att han står i vägen. och så fort man går förbi hans hus så springer han efter en. ibland efter skolan när jag cyklar förbi ägarens hus så kommer han springades efter mig -.- ' och jag måste vänta tills ägarna kommer ut och hämtar han ,men han lyssnar inte på när man ropar på han, så de kasnke tar minst en kvart innan dom har fångat han .. Jag tycker dom ska hålla reda på flex om dom inte har han kopplad eller skaffar en hundgård till han så tycker att han ska stanna inne.. och han lyssnar ju inte när man ropar på han helr. Han brukar komma typ varenda dag till oss och springa runt , och sen kommer ägaren och frågar om flex är här? -.-
Mvh Fijah!
Fridamanheij.blogg.se
Usch vad jobbigt! Min kompis kanin blev ihjälskrämd av hundar, det kan ju sluta riktigt illa!
Säg till dom att det är jobbigt att han springer lös! Nästa gång fångar du inte inn honom.
Jag har en hund här på gatan om jämnt är lös. Men min mamma har sagt till dom så nu kanske hunden kommer lös 1 gång i månaden ;D HÖGST!
/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !
#1 Ja de kan ju de "/ .. Sånna som inte kan hålla koll på sina hundar borde ju inte ha några helr .. /:
Mvh Fijah!
Fridamanheij.blogg.se
#2 Vi har sagt till dom många gånger men dom verkar inte bry sig. "/
Mvh Fijah!
Fridamanheij.blogg.se
Sät till dom att nästa gång anmäler du dom. jag vet tvr inte för vad.. XD..
/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

En hund när mig har också rymt till oss o skrämt min kanin så han nästa dog..:/
#6 :/
Mvh Fijah!
Fridamanheij.blogg.se
Kanske bara jag som inte fattar hur du kan hata hunden? Det är ju inte hunden som är boven i det hela, det är ju hundens ägare..
- Mvh Emma
Anmäl.
Men som #8 säger är det inte hundens "fel".
#8 håller helt klart med dej, hunden har ju sina jaktinstinkter.
skyll inte på hunden. skyll på ägaren !

Låter jobbigt, men du/ni kan ju anmäla hundägaren =)Det är inte hundens fel.
the vanity, it becomes insanity
*Nej men asså när jag blir arg säger jag massa saker som jag kanske inte menar ..*
Vet att de är ägarens fel! Blir så galen på att dom inte bryr sig.
Jag kanske inte hatar flex (som sagt när jag blir arg så säger jag saker jah inte menar ,hinner inte tänka så långt vad jag säger förns jag har "lungat" ner mig :p.. ) men jag tycker han är otroligt jobbig och irriterande. Resten av mina grannar tycker också att flex är jobbig .
Ägarna har fått massa tillsägelser men dom bryr sig inte.. /: '
Mvh Fijah!
Fridamanheij.blogg.se
Jobbigt :/

Så har våran grannes hund också gjort.. Han smiter ibland, han är en stor new foundland och hon är närmre 60 och han är alldeles för stor för henne.
Men iaf, när vi hade våra förra kaniner kom han ofta hit och jagade Kipper..
En dag tror jag till och med att han försökte ta sig in till honom, men tack vare att vi hade en sån bur som vi hade, så lyckades han inte.
Men både mina föräldrar (som för övrigt är kompisar med grannen) blev riktigt arga..
Blir trött när folk inte kan hålla i ordning på sina djur. Låter dem gå lösa och allt..
Har samma problem, ungefär. Bor precis framför en skog och hunder springer lösa där i skogen, och ibland springer det in på vår tomt, men det värsta är att det är SAMMA hundar, fast pappa har sagt åt hundägarna. Men vad ska man göra ? Hundar kan ju såklart bli jätte frestade av kaniner, inte deras fel precis.
Not your mom, not your milk.
#2 Tycker att det är sjuk skönt att hon inte går lös längre. Då hon höll på att döda Tindra förut.

det är väl inte ens lagligt att ha hundar lösa om dom springer efter folk och inte stannar på tomten, min farmor är så rädd för hundar att hon inte ens vågar gå i närheten av dom, hon skulle nog ha dött om det kommit en sådan hund! :O
sån där skit skulle jag inte ta, då vågar man ju aldrig ha kaninen lös.! och som #8 säger, det är ju helt och hållet ägarens fel, ska man ha hundat lösa ska dom vara riktigt riktigt uppfostrade!