Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 1597 ggr
[Niike]
0

Betalar?

Betalar ni allt som har med era kaniner att göra?
Foder, burar, strö, tillbehör osv.

Eller betalar era föräldrar något?
Varför/varför inte?

Taci
0

Jag betalar allting själv, men så bor jag ju inte hemma med några föräldrar heller :P

[Stampelina]
0

Ha, ha!

thexclub
0

Egentligen ska jag betala allt, men om mamma är med eller jag är pank så brukar hon få betala, haha =D

the vanity, it becomes insanity

Jetaime
0

Jag betalar det mesta själv, men ibland så köper pappa tex. pellets till mig (för att jag har sagt till att jag behöver) men sen vill han inte ha pengar för det men annars betalar jag det mesta själv. Betalar alltid inköp av kaniner själv, och får betala ev. veterinäravgifter, vaccination och mat, halm, hö, tillbehör m.m ;)

[Stampelina]
0

Nej men Gud, det blev lixom avbrutet innan jag hunnit skriva klart.

Nej, jag betalar allt själv. Jag är ju 28 år och har egna barn. Det var länge sen mina föräldrar betalade något för mig. *Ler*

MarHai
0

Ja, jag betalar allt själv.
Dock kan mina underbara föräldrar ibland köpa foder och strö åt mig. <3

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

[Caaassie]
0

Jag och mamma betalar typ hälften, hälften oftast. Eftersom hon åker förbi en djuraffär varje dag så brukar det bli så att hon köper det mesta, så hon betalar nog mer än mig. Men jag brukar ge henne pengar ibland som hon ska köpa det och det för.

[Niike]
0

Mina föräldrar betalar pellets, hö, strö och grönsaker.
Hö och strö använder vi till dom andra djuren så det skulle bara vara krångligt om jag skulle vara med och betala. Pellets betalar dom också av någon anledning, det har bara blivit så..
Grönsaker skulle också bara bli krångligt om jag var med och betalade på då jag tar olika mycket och vissa dagar tar jag ju inte alls, t ex nu på sommar/höst då vi har mycket ute i grönsakslandet.

Burar bygger pappsen och/eller jag så det betalar jag inget på heller, förutom kompostgaller som jag har betalat.
Övriga tillbehör betalar oftast jag.

Sashhi
0

Mina föräldrar betalar allt, förutom hinder.

Not your mom, not your milk.

Rafflan
0

Ja det gör jag ;)

Mickis1994
0

säger som #9, fast jag betalar även sele/koppel

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

Fnyan
0

Jag betalar för de mesta själv :) t.ex mat å spån å toaletter åt dom, leksaker typ, hö får jag från ängen ;D mina föräldrar betalar burar (pappa bygger :P ) mamma brukar betala maten ganska ofta faktiskt för hon är typ allti med när jag köper maten då brukar hon betala ^^)

aliciia
0

mamma betalar det mesta, men jag köper selar åså, betalar hon, sen försöker jag "ge igen"

MajaaR
0

jag och mamma betalar ungefär hälften var XD

Emma-
0

Mamma och pappa betalar "det som behövs", t.ex. pellets, grönsaker, spån, hö och halm.

Selar och sånt betalar jag (:

Kristall
0

Jag betalar typ allt, förutom burar (ibland hagar). :)

Alltså spån, hö och annat foder, grönsaker och frukt, och diverse tillbehör står jag själv för. :)

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Deco
0

Jag betalar allt själv eftersom jag har flyttat hemifrån för många många år sen och nu har min egen lilla familj med man och dotter :)

Baralisah
0

jag betalar allt själv, Men ibland kan mina rara föräldrar hjälpa till såklart!

Hälsningar Lisa - medarbetare på Jättekanin iFokus

Clariiz
0

Jag betalar allt själv.
Jag och mina 9 kaniner + min häst (som jag delar med syrran) får leva på mitt barnbidrag :P (1050kr /månad)
(De två hundarna och fyra katterna betalar dock mam å pap, skulle jag betala dem skulle jag bli pank direkt :P)

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Viljans
0

Betalar nästan allt själv.

Elina.
0

Jag betalar allt själv förutom spånet. Vi har alltid en massa spån hemma, så jag tar av det.

Miiah
0

jag betalar exakt allt själv, ibland är mamma massa snäll o köper något men för det mesta betalar jag själv :) har 3kaniner

Michiis
0

Jag försöker betala allt själv , för då känns det mer som att kaninerna är mina och att jag har större ansvar (A) ;) . Men typ matskålar, leksaker, kaningodis och hinder och så , får jag köpa själv. Och höet får jag fixa själv på sommarn (men får ibland hjälp) Spånet det fixar mina föräldrar än så länge.. Kaninmaten det är varierande (:

// Michis

annaforsgren
0

jag betalar det mesta själv, mamma drar av pengar från min månadspeng varje månad. Men hon köpar grönsaker och det till dom.

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

cezilsarah
0

Jag och mamma brukar turas om. Ibland står jag för maten, höet osv. Ibland hon, fast oftast hon faktist ;p ^^

Christinen
0

Allt! Sen är ju jag 24 år och bor inte hemma så det är väl helt naturligt!

Tejoos
0

Betalar allt själv, med min man då… Glad

Agda
0

Betalar det mesta själv. Bensinen till och från utställningar och lite morötter på vintern är nog det enda som jag inte betalar själv.

PaaatyPalm
0

Jag betalar alla mina djur grejer. Mamma tycker det är viktigt att jag klarar av pengar och ja så. Får barnbidraget och ja det ska räcka till alla mina inköp. Sen kan hon ju bjuda på vissa grejer si sådär hehe :P , men ja :P

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

Flippa
0

pappa betalar det allt.
det har bara blivit så.  men för mig är det inte så dyrt för spån och hö.
en jätte stor påse spån (räcker ett halv år) kostar 60r.
och en ungefär lika stor påse hö, fast lite större kostar 10kr.
och den räcker oxå ganska så länge :)
köper hos en bonde. och har grönsaksland på sommaren så jag köper inga grönsaker då. men på vinter köper pappa foder och grönsaker när vi är ute och handlar. och leksaker köper jag inte. hon leker ändåså inte. men brukar ta "leksaker" från skogen istället :)

[Gretchi]
0

Mamma och Pappa betalar:
Spån
Pellets
Kattströ
Grönsaker

Jag betalar:

Kaniner
Parningsavgifter
Burar
Leksaker
Selar
Koppel
och annat till kaninen…tex Godis

Det är rätt dyrt för mej med min kanin,ca 1500 kr med hö/spån/pellets…Och eftersom jag "bara" är 13 år,har ingen månadspeng så kan jag inte betala allt själv ;P Men vill gärna ha det billigare med kaninen men får inte köpa hö i stallet för mamma,Där kostar det bara 2 kr kg och en påse med 800 g kostar 30 kronor på Konsum :S Hon är allergisk mot hästar…Men ska köpa en höbal senare om jag får…

[Linsenhejhej]
0

Mina föräldrar betalar för pelletsen och höet, och jag betalar om jag vill ha något extra, t. ex kaningodis..

Rothmananna
0

Jag betalar allt själv, men mamma ska betala kastreringen ^^

[Wera]
0

Betalar ingenting fast vissa kaniner betalar jag men inte hö, spån, halm (gratis), pellets och sånt. Matskålar betalar jag ibland och ibalnd inte.

LaylaBlack
0

Men kaninen och fåglarna är det föräldrarna, i och med att det är mamma som äger dom.

Fast jag betalar allt till mina gerbiler, när jag kan =)

När jag inte har pengar, lägger dom självklart ut ;)

Katter3
0

Betalar ingenting själv, men halmen och höet är gratis, så det blir inte så mycket för mina föräldrar att betala. ;)

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

Jojsan
0

Betalar allt själv förutom grönsaker och frukt, det tar jag bara när jag behöver.

sputtnick_plexus
0

Mamma & pappa betalar :)

Lotties
0

Jag får halm spån och hö gratis (från hästarna) pellets betalar mamma oftast :)  men saker till kaninerna bet jag:)

pandabjorn
0

Mina föräldrar betalar maten. Vi får oftast halm och hö gratis.

emms
0

Betalar typ allt själv. Hö och halm får jag gratis och spån kostar typ 50kr för hur mkt somhelst ^^. (den väger typ 40kr ^^) Mamma betalar vet och vaccinationer till muff. sen om jag skaffar fler betalar jag för deras vacc :)

Emma

[Zoie]
0

Mamma och pappa betalar hö, spån och pellets m.m och jag betalar allt som tex, selar, leksaker och sånt :)

[Zoie]
0

#41 " den väger typ 40 kr"   sorry om jag rättar dig men det låter roligt :D

jaanniepaalm
0

Min mamma Betalar ALLT :) !

teddykaniner
0

hm,jag betalar lite,resten föräldrarna.

Jag betalar:

• Kaniner
  • Hö (ibland mamma)
  • Leksaker
  • sele/koppel

Halm får jag gratis.

Medan mamma/pappa betalar:

1. frukt/grönsaker
  2. pellets
  3. burar
  4. vattenflaskor
  5. övrigt

Med vänlig hälsning,
Jenny

lill-jarven
0

Jag betalar allt själv. Bor inte hemma hos mina föräldrar så.
Fast mamma gjorde faktiskt ett oväntat försök att köpa toa-lätt åt mig sist hon hälsade på (trots att hon inte tycker så värst mycket om kaninerna) fast det fick hon inte. ^^ Haha.

Jag betalar alltså för själva kaninerna, burar, hagar, matskålar, vattenflaskor, hus, toaletter, toa-lätt, mattor till burarna, övriga tillbehör, pellets, hö, grönsaker och frukt. Och självklart även veterinärvård om det någon gång skulle behövas.

emms
0

#43 oj ahahha det går inte att ändra nu men men ;)

Emma