Kanin iFokus

Kanin

Etikettminneslunden
Läst 962 ggr
tinaLY
0

Stark nog att berätta

Stark nog att berätta om Mimmis sista tid här på jorden.<3

Jag hade inte träffat kaninerna på drygt 1veckas tid (har skilda föräldrar) så jag åkte tisdagen den 19aug. till dom för att bl.a städa burarna.

När jag väll va framme gick jag till Mimmis & Albins bur. Båda kaninerna va i hagen under buren och jag såg direkt att nåt va fel med Mimmi o.o Hon reagerade inte när jag kom och när jag kom nämre såg jag att hon andades anstängt med munnen öppen. Jag gick in i hagen och hämtade henne..kan inte förklara känslan!:'( Hela hennes kropp var livlös, va som att ta i henne död..Gick till mamma med tårar om kinderna och sa; - Jag tror Mimmi håller på att dö. Mamma sa att hon förmodligen är gamal och ska lämna jorden p.g.a hennes ålder. Satt i flera timmar med henne i min famn, kände varje andetag & jag vet inte om jag ville hon skulle andas eller ej, var så förkrossad att hon va så sjuk. Gav henne liite pellets, vatten & banan i små mängder..varje gång jag gav henne nåt hade hon svårare att andas. Ville inte lämna Mimmi så jag fick sova hos pappa den natten, och mamma lovade vi skulle åka till veterinären imorgon om hon inte blev bättre.

La filtar, mat, vatten, transportburen och kompostgaller bredvid sängen och gjorde det bekvämt för henne. Hon va ovanligt lugn. Efter nån timme började min kropp bli trött av allt gråtande så  jag & Mimmi la oss i min säng och såg på "Hitta Nemo". Klappade hennes beniga kropp under en timme, sen såg jag att hon blev sämre. Jag berättade för Mimmi hur filmen slutade ifall hon inte skulle orka se filmen klart, vilket hon inte gjorde. Strax efter jag berättade kröp hon upp på min axel och då visste jag att tiden va inne!:'( Jag pussade henne på pannan och sa att jag älskar henne. Hon la sig pladaskt ner i min säng och jag kände inga andetag mer. Jag grät hysteriskt men efter ett samtal med mamma kändes det bättre. Jag la hennes döda kropp i transporten och somnade i sängen intill med "Behind the sea" på eftertexterna på "Hitta Nemo"..

Hon är begravd hemma i trädgården bredvid hennes syster Kajsa, i hennes korg hon fick som födelsedagspresent förra året & bredvid hennes rosa bogsele m. rosett på.

Saknar den kaninen obeskrivligt mycket:'(<33
Det va ödet som förde oss samman gumman!<3 Du väntade på mig & jag kom.

00/01 - 19agu.-08

Kawaiih
0

<3
Fick tårar i ögonen…
Tröstkramar till tusen!<3

Hanna, 22år, Uppsala
Hundsport - Ridning - Fotografering

malinroth
0

åh blir alldeles tårögd när jag läser :´( massor med tröstkramar <3

aliciia
0

Fick tårar i ögonen <3

Massa tröstkramar <3

Viljans
0

Rest in peace Mimmi<3

emms
0

Fick också tårar i ögonen <33 har blivit så blödig på sistonde <3

Vila i frid Mimmi <3

Emma

tinaLY
0

tack allihop<33 värmer!

saknar den kaninen sjukt mycket!:'(

[Caaassie]
0

Jag blev också helt tårögd :( Rest in peace fina mimmi <3

[Stampelina]
0

Usch, känner verkligen din sorg… Det är så tungt, men skönt att Du hämtat dig så pass att Du klarar av att prata om det nu.

Beklagar i alla fall…

qkaniner
0

o nej:'( Nu började jag oxå gråta:'( Du får in te berätta något sådant sorlgt:'( (skoja bara) :'( :'(

Tejoos
0

Ush, sitter här och gråter jag med. Så fint du gjorde för henne! RIP

[Victoria-Pancakes]
0

*tårögd* usch, det är så hemskt när ens husdjur går bort. jag vet inte vad jag skulle göra om min Pancakes gick bort. hela jag skulle brista.

R.I.P Mimmi <3

ElinLi
0

Åhh stackare <3 här sitter jag å gråter :''( .. Men hon har det säkert jättebra på andra sidan regnbågsbron :') Många tröstkramar<33

RebeccaMelander
0

Gud, jag börjar snart gråta! Stackre <3

LaylaBlack
0

Jag började gråta ._. Känner verkligen med dig gumman <3

Sov sött Mimmi <3

SagaoAlfred
0

Åh, jag ryser. :/
Vila i frid, Mimmi. <3

[Niike]
0

Vad fint skrivet.. Men hon somnade in väldigt fint och fick en "bra" död.
Förstår att det är jobbigt för dig!
Tröstkram <3

Juniflickan
0

Åå :'( Vad  sorgligt. Man blir helt tårögd när man läser det :'(

R.I.P Mimmi

Starfall
0

Usch, jag bara grät och grät när jag läste din text… den får mig att tänka på min kanin Gubben som dog i Lördags i en ålder av 9 år…. Det är jobbigt när en vän går bort, men man vet att den har det bra och att man kommer ses en dag igen, vid regnbågens bro

Vila i frid <3

Yuki
0

Jag beklagar sorgen. Rynkar på näsan

Vila i frid.

Bella-R
0

Beklagar :( <3
Väldigt fint skrivet, man blir alldeles tårögd.
Vila i frid Mimmi <3
*Tröstkram*

Scientia est potentia -- "Kunskap är makt"
Per aspera ad astra -- "Genom svårigheter mot stjärnorna"
Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem
-- "Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död"

tinaLY
0

<33

Clariiz
0

Sitter även jag här och gråter. <3
Men hon fick en väldigt bra sista tid! Hon hon somnade in vetande att hon var älskad <3

http://www.indigo.org/rainbowbridge_ver2.html
Jag vet inte om du sett den eller ej, men den är alltid värd att se..

RIP Mimmi :'(

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Fnyan
0

Fick tårar i ögonen av å läsa dedär :/ men vad fint av dej att göra sådär, det måste ha kännts väldigt tyggt för Mimmi att dö brevid den hon älskade som mest <'3 :) R.I.P Mimmi <3

kaningodis
0

Starkt av dig att berätta!

Fick själv tårar i ögonen, det var så sorgligt men samtidgt fint om du fårstår vad jag menar.

Jag tror säkert att hon hade ett bra liv hos dig!

Vila I Frid Mimmi

Kastanjegårdens Kaniner

MajaaR
0

Fint skrivet, RIP fina mimmi<3

annaforsgren
0

Ni hade verkligen något vackert :'(
Vila i frid Mimmi<3

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Michiis
0

Blir alldeles tårögd! Så fint skrivet! RIP MIMMI<'3333

// Michis

J-Parnebo
0

Jag fick tårar i ögonen :( tröstkramar <3

tinaLY
0

Tack allihop att ni förstår<3 älskar er!

#22 Den videon är så fiin. :'( Hoppas den stämmer. Ska alltid uppskatta en regnbåge<3

Kristall
0

Förstår dig *många tröstkramar*, min hona dog idag… :'(

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Noa-Nisse
0

usch, det är så hemskt.

Vila i frid mimmi <3<3

Medarbetare på Hundar.ifokus

Lotties
0

R.I.P mimmi

nu  sitter jag och gråter :(<3

emmsaaan
0

Jag sitter här och gråter för jag har upplevt nästan samma sak.

Men bra att du tog vara på eran sista tid tillsammans. Vila i frid Mimmi <3