Kanin iFokus

Kanin

Etikettbilder
Läst 495 ggr
Sarakaniner
0

bur inreding!!!

jag vet inte hur jag ska inreda min inne bur på 120 cm!!!!!

kan ni komma på nåt?? och kanske visa en bild på eran bur så jag kan få lite ideer

[Wera]
0

Så här har jag inrett förut (har bara tidningar bara för det svarta är lite kladdigt, det är den sorten som jag målade buren med). Sovhus, toa låda och hö häck. Man kan ha rör också och grenar/kvistar och stockar.

conejo
0

Vad har du för saker att sätta i buren då?

Hus, toalätt-hörn, matskålar?? Vart har du ställt buren? I badrummet? Utomhus kanske? Annars är det lite svårt att veta.

Sarakaniner
0

Hon står i mittrum.

ja typ sitthylla hus och sånt :D

vart kan man köpa det?

[Wera]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Glömde bilden.

[Wera]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mer :) En godis boll typ. Man kan köpa grejjor på Ö&B (toa låda t.ex.) och på djur magazinet och de flesta djur affärer.

conejo
0

Wera hade ju bra bilder :)

Om du har buren i ditt rum kan det vara bra att ha något under buren, kanske tidningspapper. Kaniner skvätter spån och man kan inte garantera att spån inte hamnar på golvet eller på mattor..

Ha inte buren för nära ett element eller ett fönster..

Du bestämmer själv hur du vill inreda men tänk på att det får inte vara för trångt heller. Kaniner vill ha lite utrymme att ligga och vila på. Min kanin brukar oftast sova på burbotten/marken. Han är inte så jättemycket i huset/bolådan men det är ändå bra att ha ett hus som de kan gömma sig i ifall de blir rädda.

Ställ bolådan i ett hörn så känner de sig trygga och att de "inte ramlar ned"..

Skålarna kan vara bra att ställa där de inte kissar. I mörkret så kanske de inte ser så bra och börjar kissa i skålen.

Glöm ej att ha mycket hö i buren! Vill du att höet inte ska hamna i kisset eller i vattenskålen så kan du ha en höhäck som Wera visade på bilden.

Om du vill ha mera fakta, sök på google eller wikipedia. Där har dom mycket fakta.

Veero
0

#3 Du kan nog köpa det på djur affärer, men oftast är dom för marsvin och mindre djur, men det är lätt att bygga ett sov hus och sitthylla :)

Sarakaniner
0

tack för allt! men vad heter den där sidan på internet som säljaer massa hinder och burar det heter nåt sånt här: libery eller nåt xD

[Niike]
0

#8 Libra Artic.

conejo
0

#8 och #9

Libra Artic säljer jättebra hinder! Inte bara hinder utan också böcker, koppel & selar, kepsar.. m.m. En del saker kan vara lite dyra men på dyra saker brukar kvalitén vara bra!

Sarakaniner
0

ja hadde tänkt köpa en bur därifrån :d