Kolla upp köpare?
jag har för mig att man kan kolla upp köpare till sina kaniner.. Har jag fel?
Hur menar du?
"Var dig själv - det finns redan så många andra"
Vet inte redigt hur jag ska skriva.. men om man typ misssköt nåt djur så hamnade man på någon lista.. så kunde man ringa ditt o kolla upp sin köpare så h*n inte fans på den listan
Aldrig hört talas om..
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Inte jag heller
"Var dig själv - det finns redan så många andra"
hmmm.. vet inte vart jag hörde de..

I USA finns de en sån lista. Kommer inte ihåg vad den hette… Peta tror jag….. (men mest en vild gissning)….
Men tror inte de finns nån sån i sverige tyvär….
Hanna, 22år, Uppsala
Hundsport - Ridning - Fotografering
De borde man fixa tycker jag så de fins här med..
Ja, en lista över sk "collectors" kanske borde finnas eller de som plågat eller grovt misskött sina djur. Men då borde dessa listor enbart få skrivas av tex poliser, annars händer det nog lätt att det utnyttjas på fel sätt, om vem som helst får skriva upp vem som helst.
I vår kommun har vi nu fått en slags djurpolis, vilket är ovanligt i Sverige, men han ska i alla fall jobba stenhårt för att alla djur har det bra och sköts på rätt sätt. Jag tror att han bara arbetat i ca 1 månad, men redan omhändertagit typ 50 djur, varav 30 hundar och katter hos en gammal gubbe som "samlade" och inte skötte om dem. Minns inte riktigt exakt antal, men det stod om just den händelsen i tidningen.
Jag tycker det är bra att nån kollar upp hur vi har våra djur då det tyvärr finns alldeles för många djur som far illa.
#8 sån djurpolis borde de finas i varje kommun. Oj vad djur på bara 1 månad.. Ja de skulle ju va en lista som bra polisen eller liknande har möjlighet att läga till namn på..