Saltsten?
Just nu står det helt still i huvudet på mig.. Ska kaniner ha saltsten?
Och är det något annat speciellt man behöver tänka på att skaffa eller så?
Om du söker runt lite så ser du att det finns flera sådana här trådar.
Nej, kaniner ska INTE ha saltsten ! Bra digivande/dräktiga honor. De kan få njursten och möjligen andra problem. De får tillråkligt med salt i sin kost, speciellt pelletsen.
Not your mom, not your milk.

Anledningen till att jag inte sökte runt var att mitt internet är fruktansvärt segt just nu, så att bara skriva detta tar tid:P Men det går ändå fortare än att leta=)
Okej, då kan jag slänga den stenen jag fick nyss^^
Misstänkte att det var så, men var inte hundra.
Åså *fast det vet du nog redan* att kaniner skall absolut inte ha gnagarblandningar ^^
( det är det enda som finns här :S torp har granngården för lottie & carrier finns ( jag tycker Carrier är bäst ))

Hos mikael här i ödsmål finns det bra pellets till kaniner=) Har nog en hel del pellets kvar från mina förra kaniner.. Hoppas bara att det inte har kommit in något vatten i det^^
#4 vet du vad för märken :) ? även om jag köper 10 kg itaget så är det jobbigt å åka dit varje gång ;)

#5 nä, jag har faktiskt ingen aning;/ Vet bara att vi har gett våra kaniner det så länge han har funnits här^^ Och dem har mått bra av det=)
Det är väl digivande/dräktiga honor och kaniner som växer som ska ha saltsten om jag inte är helt fel ute? I så fall, när ska man sluta ge en kaninunge saltsten?
Jag har saltstenar till alla mina kaniner. Vissa slickar - vissa inte.
Behöver dom extra salt någon gång så har dom det ju då lättillgängligt.
Jag har saltsten till mina kaniner, dom slickar bara på den ytterst sällan när dom behöver. en kanin som gnagar/äter upp saltstenen ska inte ha saltsten enligt mig ;)