Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 945 ggr
Emelie-E
0

Saltsten?

Just nu står det helt still i huvudet på mig.. Ska kaniner ha saltsten?

Och är det något annat speciellt man behöver tänka på att skaffa eller så?

Sashhi
0

Om du söker runt lite så ser du att det finns flera sådana här trådar.

Nej, kaniner ska INTE ha saltsten ! Bra digivande/dräktiga honor. De kan få njursten och möjligen andra problem. De får tillråkligt med salt i sin kost, speciellt pelletsen.

Not your mom, not your milk.

Emelie-E
0

Anledningen till att jag inte sökte runt var att mitt internet är fruktansvärt segt just nu, så att bara skriva detta tar tid:P Men det går ändå fortare än att leta=)

Okej, då kan jag slänga den stenen jag fick nyss^^
Misstänkte att det var så, men var inte hundra.

aliciia
0

Åså *fast det vet du nog redan* att kaniner skall absolut inte ha gnagarblandningar ^^

( det är det enda som finns här :S torp har granngården för lottie & carrier finns ( jag tycker Carrier är bäst ))

Emelie-E
0

Hos mikael här i ödsmål finns det bra pellets till kaniner=) Har nog en hel del pellets kvar från mina förra kaniner.. Hoppas bara att det inte har kommit in något vatten i det^^

aliciia
0

#4 vet du vad för märken :) ? även om jag köper 10 kg itaget så är det jobbigt å åka dit varje gång ;)

Emelie-E
0

#5 nä, jag har faktiskt ingen aning;/ Vet bara att vi har gett våra kaniner det så länge han har funnits här^^ Och dem har mått bra av det=)

Jojsan
0

Det är väl digivande/dräktiga honor och kaniner som växer som ska ha saltsten om jag inte är helt fel ute? I så fall, när ska man sluta ge en kaninunge saltsten?

Agda
0

Jag har saltstenar till alla mina kaniner. Vissa slickar - vissa inte.
Behöver dom extra salt någon gång så har dom det ju då lättillgängligt.

Rafflan
0

Jag har saltsten till mina kaniner, dom slickar bara på den ytterst sällan när dom behöver. en kanin som gnagar/äter upp saltstenen ska inte ha saltsten enligt mig ;)