Du och kaninerna i dag?
Vad har du planerat att göra med din kanin/dina kaniner idag?
Jag har inga storslagna planer direkt *ler*
Ska kamma igenom dom och gosa också är det kloklippningsdags.
Maximus ska tänkte jag klickträna lite också ska alla rastas förstås.
Dessutom tänkte jag försöka få till lite bättre förvaring av kaninprylar.
Jag tänkte låta Lejonen skutta lösa på tomten, och Lollipop i sele..
Fota lite nya bilder åså.
Dock började det regna -.-
Så stackarna får vänta innan de får gå ut :/
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
rasta (biggles är ute just nu):)
Förhoppningsvis klippa klorna och göra ren Biggles bur också :P
Har borstat Big idag :)
#2 jag gillar regn men det är lite misströstande när man planerat att ta ut ninisarna också måste det nödvändigtvis börja regna just då :p
#3 jag pysslade med burstädning i går kväll så det slipper jag idag och kan bara pyssla på med annat roligt *ler*

Hmm. Nja, idag ska dom nog bara få ta det lugnt.
Men om det bli lika fint väder ikväll som det var igår så ska dom få komma ut och hoppa fritt i trädgården. Annars får det bli rasthagarna.
Så inget speciellt idag :D

inget spec. Byta vatten, mat och göra rent bjas lådorna bara. Igår däremot hård tränade vi exakt hela dagen och imorgon blir det hopptävling på övedskloster.
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com
Och jag ska städa kaninhuset också. Vilket inte heller går så lyckat när det regnar :P
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Får se. Skulle egentligen ha städat ur burarna, men det känns segt när det regnar så mycket.
Fortsätter det vara så tråkigt väder så blir det nog bara en vilodag för både mig och kaninerna.
Och här har vi soligt och fint i dag! För en gångs skull ;) Fast jag skulle inte ha något emot lite regn i dag så ni kan skicka upp det hit så skickar jag ner lite sol till er *ler*
ska bada ava & chelsea. mina spån troll :O
Först ska jag borsta teddysarna. Sen ska selarna provas ut. Efter det blir det kloklippning på 5/6 kaniner. Inget jag längtar efter för jag måste göra de själv.
Det är dåligt väder så dom får inte springa i hagen idag. De blåser för fullt och regnar från och till :( Istället ska jag städa ur båda burarna. Har 3 kaniner i varje ^^Ska kapa två träd och lägga in i burarna. Sen blir det nog lite fotografering.
Ha en bra dag önskar Madeleine - sajtvärd för Teddykaniner
Jag har kikat på ungarna tre gånger redan och gett lite gräs och annat gått till de vuxna!
Imorrn ska vi fixa ny undersida på ena delen av kaninburen för den gamla är genompinkad nu. och snart kommer ju även 8 pigga ungar springa där så det behöva helt klart, jag har lackat och fixat en skiva som gubben får styla till!

Har hämtat hem Amilo idag =)
ska inte göra nått särskilt, gosa, släppa ut dem i hagarna och jaa.. ;P
the vanity, it becomes insanity
Först ska Hyndla springa i rasthage när jag är färdig vid datorn.Sen ska hon gå i sele ett tag och när min moder kommer hem ska hon hjälpa mej med att klippa Hyndlas klor :/ Det är andra gången i hennes liv,första gången hos mej…Tog en klo igår men hon var rädd om sina fötter så hon drog undan dom så det kommer nog ta ett tag….
Nu är jag barnvakt så jag antar att jag inte kan gö något med Hyndla förrän mamma kommit iom inte syrran kommer och räddar mej :/
Det regnar som sjutton här så ingen får komma ut. Kanske släpper ut Alpha senare då hon kan välja om hon vill vara ute i regnet, krypa in under något skydd eller vara i ladugården.
Tänkte städa hos dom sen med.
Jag har öppnat så att de kan gå ut i sina hagar, krattat bort massa päron i 2 hagar, fixat bättre regnskydd till en annan.
Sen ska jag försöka klippa allas klor och det lär ta lång tid…suck…det är inte lätt att klippa klorna på kaniner som inte vill och inte blir det lättare när de knappt går att bära. Sen ska jag väl städa deras toaletter, lite selträning blir det nog också. När allt det är klart ska jag ge dem något gott och gosa med dem. =)
Kastanjegårdens Kaniner
#13; :D Åh vad kul! Bilder är ett måste! <3 :D
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Jag ska låta Millan få skutta i hagen hela dagen. Medans jag fixar lite mer på hennes stuga. Sen så ska hon få komma in i buren och då ska jag börja packa sakerna tills kif-träffen imorgon…
Sen så klart blir de en massa gos med henne också :D
Hanna, 22år, Uppsala
Hundsport - Ridning - Fotografering
Pälsvårda dom lite och kela massa och ta ut dom och så :)<3
Sen ska jag in och lämna en lite ninis i malmö som ska till Öland ^^. och sen så bilr Egon äntligen hämtad idag, så skönt det löste sig tillsalut, annars ska jag inte göra nått speciellt.
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Har tagit ut Channie och Totte i hagarna och de rusar runt för fullt. Några ska kanske komma och kolla på Totte idag, de skulle komma igår men det blev inte av… Har även haft Nao lös ute men hon ville bara sitta i min famn hela tiden och gosa x) Fick bort rätt mycket av hennes tovor under den tiden. Sen ska jag väl packa massa kaninsaker eftersom jag äntligen får ta med kaninerna till internatet på skolan imorgon :D Och så det vanliga förståss, ge mat, hö, vatten, grönsaker, gosa, tömma toa osv.
Jag ska som vanligt städa deras toaletter och antagligen ligga och mysa med Edith i sängen som vanligt :)
Tar eventuellt och rastar Hubbe & Leia inne på mitt rum också.

#17: absolut! =) det kommer.
the vanity, it becomes insanity

Idag har mina kaniner fått komma ut i sele en halvtimma var. Gosat med dom jättelänge. Och just nu är dom och skuttar i boxarna i stallet.Och har också gett dom vatten,mat och hö. :)
Ska kanske hoppa med Nalle idag, vet inte riktigt ;) dom har iaf. fått frlytta ut nu igen för såren har läkt.

Jag har köpt 2 påsar hö & 1 påse spån. Och så har jag städat hans bur :) Myst & gosat har vi också gjort!