Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 518 ggr
malininorr
0

PANIK!!!!!

vår kanin är könsmogen och pluttar överallt hela tiden…trampar i det oxå… hon har hållt på nu ett bra tag , hon är väl 8 mån. Min sambo tappar tålamodet..jag vill helst ha henne inne? Hur länge håller det På?????

lill-jarven
0

Mina kaniner pluttar fortfarande överallt.. brukar bara sopa upp det eller låta hundarna agera dammsugare.

RosaGosa
0

Är väl ändå inget att få panik över heller….

hur länge det håller på är väl svårt att säga… är det lösa eller fasta pluttar? inte varit med om att min hona pluttade så när hon blev könsmogen…

lill-jarven
0

kan tillägga att mina är 20 resp 14mån

malininorr
0

mest fasta men iblan får hon diarré…. Om det vore lite pluttar men hon hittar nya ställen hela tiden. Hon kissar oxå…hittar intrkade fläckar både här och där. Visst man får väl räkna med det. Men det är inte fräscht.

denisesalomonsson
0

Har hon diarre som rinner borde du kontakta veterinär, kaniner kan dö av det.

matilds
0

#4 Träna henne att gå på lådan då. Finns inte så mycket annat att göra med tanke på att det inte kommer att gå vöer av sig självt :)

"Var dig själv - det finns redan så många andra"

Tejoos
0

Har samma problem här hemma med balkongkaninerna. En nyligen könsmogen liten hane som agerar pluttmaskin så man får sopa som en tok när han varit ute. Man vill ju inte grannarna ska få kaninpluttar i huvudet…