Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 438 ggr
Kristall
0

Lite "färghjälp", tack. :)

Om jag parar min madagaskarfärgade dvärgvädurshona med min gul/svarta japantecknade teddydvärgvädurshane, vilka färger blir det då hos ungarna? Glad

Saga som honan heter har i sin stam viltgul, madagaskar och viltgrå så vitt jag vet (Har kollat upp stammen längre bort än stamtavlan också och finner endast de färgerna.). :)
Det finns även manteltecknat i hennes släkt, då är närmsta manteltecknade kaninen i stammen hennes mormors far (som är viltgrå manteltecknad). :)

Och så till hanen. Curry menar jag då. :) Han är i alla fall gul/svart japantecknad, liksom sin far (och farfar), och hans mor är madagaskar brokad; andra färger i släkten är gul (wienertecknad + blåögd), svart (wienertecknad) och aprikos/blå. :)

Hoppas att ni kan klura ut någorlunda hurudana färger det skulle kunna komma i en kull. :) Madagaskar är väl ändå rätt så säkert, och japantecknat kanske (är lite nybörjare inom just detta)?

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Kristall
0

Putt, väntar på svar. :)

Elina.
0

Madagaskar & japantecknad gul-svart (med slöja). Är ungarna tänkta för vidare Avel (kanske rasavel i framtiden?) så är det ingen lyckad kombinatoin.

Wienertecknat kan ju dyka upp om någon (/båda) av föräldrarna bär på det.

Kristall
0

#2 - nej, jag har liksom inte tänkt para dem över huvudtaget (Lånar hellre in en renrasig hane för Avel.) :) men det vore roligt att veta hur ungarna skulle se ut, eftersom jag tycker att båda är jättefina. ;)

Ja, Curry bär troligen på wienertecknat. :)

teddykaniner
0

Curry bär på winerteckad! Hela hans mormors släkt är winertecknad..

Med vänlig hälsning,
Jenny

Clariiz
0

Skulle förutom g/s japan med slöja och wienertecknat, tippa på viltgrå.
Viltgrå är väldigt dominant.

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Elina.
0

#5: Vad baserar du påståendet på? Är Curry gul-svart viltjapan så kan det dyka upp viltgrått, men annars är det omöjligt.