Fråga?
kan man använda tex golv lack som de är mindre gifter i för att trät inte ska suga åt sig vätska/kiss? jag hade de i en råttbur o de funka utmärkt..
Jag skulle använda en HELT giftfri färg, någon vattenbaserat, jag har målat mina burbottnar med giftfri vattenbaserad färg och det har funkat jättebra!
#1 ungefär hur mycke kåstar de? kan man köpa de i en vanlig färg afär?
Oj, vilken bra fråga…
Vet faktiskt inte, men vi köpte vår färg på Färgtema och jag minns att vi köpte för lite färg första gången, typ 1 liter då och det räckte inte. Så jag tror vi fick köpa 2 1/2 liter till.
Vi hade i å för sig 2 stora burar att måla.
Jag tror att det slutade på en ca 400-500 kr.
Färg är dyrt. Men hellre att man betalar lite extra och får en kvalitetsfärg som inte är giftig eller flagnar eller inte håller för kaninernas behov än att man köper nåt billigt på tex Rusta som man inte ens vet vad det innehåller.
När vi köpte vår färg var jag noga med att kolla med de som arbetade där att färgen verkligen var 100% giftfri för det kan ju faktiskt hända att kaninerna gnager på de målade ytorna sen…
Lycka till!

#0: JA, det kan du göra, golvlack är vattenbaserad idag, annars heter det fernissa, och det har en stark lukt av lösningsmedel.