Blåmantlade kan inte gå
Jag har just uppteckt att den blåmantlade inte kan gå.
eller ja. det är nått fel. Den var och nosade vid gallret och sen när jag gädde dom mat så satt den bara still, så jag puffade lite på den och den föll omkull. och kunde inte resa sej. Har någon en ananing om vad som pågår? har det hänt med några av era ungar? ungarna är nu 7v.

Jag hade en kanin som på morgonen sprang runt i buren och senare under dagen satt han stilla och kunde varken gå eller resa sig. Under natten blev han förlamad upp till munnen. Så dagen efter så blev han avlivad.
Hoppas att det inte är samma sak!
VA! Åhnej:'(
Har du prövat att skaka ungen försiktigt och försökt höra om det gluckar. Det kan ju vara magproblem. Det som ungen hos Therese hade.
Hoppas att det löser sig!:/
Kan det kanske vara förlamning?

Känn igenom kaninen, om den känns helt slapp skulle jag tro att h*n blivit förlamad.
Ring veterinär iallafall!
the vanity, it becomes insanity
Jag har ingen aning om vad det kan vara.
Jag bara hoppas att ingen annan av kaninungarna blir sjuka.
Det kan vara det som Therese hade, tex som grace - men disco lucktar inge illa och magen klukkar eller har inte svällt upp. såå ja.
det blir avlivnig pga att jag har ingen aning om vad det är för sjukdom och då kan jag inte medicinera henne.
Fan hon var ju så jävla fin :'(
Veterinär?
Hon har just börjat få gramper
usch vad hemskt :( :'(
Emma

Nej fy vad hemskt, hur går det, nåt nytt? Lycka till iaf

fy vad hämskt:( sitt med henne och ring veterinär och fråga.
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus
Ja, ring vet!!

Åk till veterinären då om hon har kramper!
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

Sitt inte här vid datorn, åk direkt till veterinären istället. Vaddå inte vet vad du ska medicinera med? Det vet troligtsvis veterinären, jag tycker att du ska åka nu. Hoppas att den klarar sig!
www.frihetenskaniner.se

säger som ciss, jag hoppas du har åkt till vet nu iallafall…
the vanity, it becomes insanity
Hur har allt gått?
Säger som Ciss och Emmy.
Hoppas du åkt till vetten, och att det gick bra!
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Som privatperson kan man ju aldrig medicinera sin kanin, det är det vi har veterinärer till! De ställer diagnos och tar ställning till vad som kan och bör göras för kaninens bästa.
Hoppas du åker in med kaninen!

Fanny är på miniklassresa nu och kommer hem imorgon. De avlivade kaninungen igår.
www.frihetenskaniner.se
Trist…
Nej, vad tråkigt att höra.
Jag beklagar.
#18 Nej:'( Gud vad trist:( Hon har inte tur nu:( Vad är det som händer egentligen? Det är som att hon har någon förbannelse över henne:( Stackarn…