Hiroshi + Spöke (?)
Jo, är väldigt sugen på att para dessa två, som redan visar stor talang i hoppning. Tror egentligen att jag inte skulle få, men man kan alltid diskutera det med föräldrarna sedan.
Jo, om Hiroshi nu skulle få ungar med Spöke skulle någon här vara intresserad ? Har iallafall Spökes uppfödaren som är intresserad. Det skulle isåfall medfölja: Köpeavtal, härstamningsbevis, övergångsfoder och skötselråd.
Vill ni ha info om Hiroshi och Spöke, PM:a.
Hiroshi är iallafall en feltecknad holländare, gul-svart. Mycket tillgiven och urgó.
Spöke, eller Binaji's Ghost With Pride som är hans riktiga namn är en 75 % dvärghare och 25 % lejonhuvad, vit rödögd. Mycket lugn och ovanligt snälla för att ha så mycket dvärghare i sig. Älskar att gosa, och kurar sig gärna intill folk.
Om jag nu skulle para dessa, skulle det vara i januari, troligen då kommer ungarna i februari.
Not your mom, not your milk.
Ja, jag vet att det inte är de bästa färgerna att para, men kommer ändå avlas för annat syfte, än färgerna.
JAG VILL HAAAAAAAAA ;O om den ser ut som Pökarn ;D <3
Spöke bär på: Brun zobel, vit rödögd, brun zobel white, blå zobel, brun zobel white rysstecknad.
Hiroshi bär på: Gul-svart japantecknad och svart.
Hollis teckand med röda ögon ;D <33
#4 - XD
Har hittils tre intresserade, skriv gärna till mig om ni är intresserade. (: Du kan också skriva i denna tråd, men helst genom PM.

WIHU :D
jag vill också haa, men får såklart inte -_-'
Men lycka till om du ska ta kullen ;D
Var hos en uppfödare igår och hon försöker få mig att köpa en vit rödögd hermelinunge av henne och hon sa iaf att trots att hennes mamma och syskon är zobel bruna (m white) kommer hon inte att lämna nå zobel efter sig då hon är vitrödögd. (vilket är bra i mitt fall då jag isåfall kommer att para m havanna) Kommer inte ihåg hela förklaringen men hon är bra på genetik och så tänkte bar att det kan vara kul att veta, om du inte redan vet det :) Förlåt för att det blev ot nu men ja det kommer säkert bli jättesöta bebbar iaf men jag är inte intresserad. (råkade komma åt kursivknappen men det går inte bort så det får vara så)
#9 - Jo, eftersom det är en kel/hoppkull är färgerna inte det vitigaste. Självklart om jag skulle avla på renrasigt, eller färgavla skulle jag para vit rödögd + vit rödögd.
Snälla, har ni kommentarer efter det konstiga färgkombinationen, PM:a istälelt för att lkudda ner tråden !
Förmodligen kommer det att bli viltgrått, viltgrått med japantecken och svart, alla dessa med troligen wienertecknat. Kan du såklart ploppa upp flera andra färger.
Wienertecknat? Vem bär på vit blåögt?
"Var dig själv - det finns redan så många andra"
#16 - Ingen, men alltså förmodligen. Checkade med folket på Kanin-net. Ska se om någon svarar något annat.
#16: Antagligen syftar de på spöke, eftersom han är vit rödögd.
Finns det fler vit rödögda i stammen, kan ju någon av dessa bära på vit blåögd och även han.
Man kan inte bevisa att han inte bär på det, då slumpen kan ha gjort att det ev blåögt-anlaget inte visat sig.
Däremot kan man ju bevisa att han bär på det.
Därav att de på kanin-net skrev "troligen wienertecknat".
Skulle jag tippa på.
#18 - Jo, han har ju en vit rödögd i stammen, som har okänt namn. :)
#18: Nja, de menar väl snarare att Hiroshi, som är (feltecknad) holländare, kommer ge ungar med vita tecken? Alltså inte wienertecknade, men med vita tecken, eftersom hon är holländare?
Visst, alla kaniner kan ge wiener, men jag tror att de menade holländarteckningen. :)
"Var dig själv - det finns redan så många andra"