Skriva av mig lite
Okej, nu behöver jag bara skriva av mig..
Jag fick ju två kaniner när jag fyllde för två veckor sedan. Den ena är hur underbar som helst, riktigt gosig, dock är hon lite rädd av sig. Men hennes syster.. Hon är väldigt speciell.. Så detta känns fel att skriva, men måste "få ur mig det"
Hon är lite aggresiv av sig, hugger efter en när man ska klappa eller ta upp henne för att släppa in i buren.. Även när man borstar henne, vilket man måste göra ofta, för hon får såna tovor.
Detta att hon hugger efter en, har gjort mig rädd för henne.. Jag vill inte ha en kanin som är osäker och som måste hugga efter allt och alla..
Händer det att jag blir biten, så kommer jag inte vilja ta hand om henne mer, och detta har jag sagt till min syster, så då får hon helt enkelt ta över henne..
Jag vet att dessa två kaniner inte har haft det speciellt bra, men jag menar, hennes syster hugger ju inte efter någon, henne kan jag ha liggandes på rygg och pilla på henne hur mycket jag vill.
Vad tycker ni man ska göra med en kanin som hugger och är aggresiv?
Sen har jag en sån önskan om att skaffa en hermelin.. Jag saknar min förra så det gör ont i mig. Och skaffar jag en hermelin, så kommer jag troligtvis vilja starta en litenliten uppfödning så småningom.
Men det känns så fel att ens tänka i detta banor nu när jag precis fått två kaniner, och när jag inte vet hur jag ska bete mig, eller sköta dem på bästa sätt..
Dessutom är jag orolig, jag särade ju på dem idag, tänk om de inte går ihop sen igen? Vad tusan ska jag göra då? Har ju bara en bur och har inte råd med en till.. Visserligen är det ett senare problem. Men tänk om? :/
Hoppas ni inte tar detta på fel sätt nu, jag vill mina kaniner väl.. De är båda gosiga, det är bara de att jag börjar bli rädd för den ena :/