Vad gör man?
Skrev ett långt inlägg som försvann…orkar inte skriva lika detaljerat så här kommer det kraftigt nerkortat.
Har en kanin på 9 år som jag letar ny matte/husse till. Kan inte längre behålla henne av olika anledningar. Pga åldern är det svårt att hitta någon som är villig att ta henne. Hon är extremt snäll och springer fritt här hemma ihop med mina två schäfrar. Hon har aldrig bitit på någonting. Hon är frisk och glad.
Vet inte riktigt vad jag ska ta mig till med henne. Platsen finns inte längre hos oss. Vi tog hem henne till oss för två år sedan från stallet där jag jobbar. Hon hade då en kompis som dog och hon trivdes inte ensam i utomhusbur. Saknade sin kompis.
Krav på ny ägare är att hon får vara lös/alt. i STOR utomhusinhägnad.
En tanke från min sida: Är det bättre att låta henne somna in än att låta henne bo hos någon som vill ha henne i bur?
Jobbigt. Har du lagt ut en anons på blocket och så??
Är det en Hona eller hane?? är den kastrerad? Har du ingen bild du kan lägga upp här? Nån kanske kan ta den här??
I värsta fall är det väl bäst att låta den somna in. Hellre det än att den får ett sämre liv hos en ny ägare. Kaninen är ju ändå rätt gammal : (
Men det måste finnas NÅGON som kan ta den lixom :/ Hoppas jag…

Då det är en hittekanin vet vi inte om hon är kastrerad. Ska leta upp en bild…
Okej. men det är alltså en hon dårå??
Mja. man skulle ju så gärna vilja hjälpa.. men det blir nog svårt..

Hehe. fyfan vad gullig :D