Godaste vid utfodring
Vad tycker era kaniner är godast att få vid utfodringen?
T ex. pellets, hö, gräs, grönsaker ect.. :)
Alpha: Oftast kastar hon sig över pelletsen först, eller grönsakerna. Ibland gräset, beroende på om hon har varit ute på dagen och ätit något där.
Niike: Torkat bröd om det erbjuds, annars brukar han mest skutta omkring och vill ha uppmärksamhet, så jag vet inte xD
Fia: Grönsaker, gräs eller torkat bröd/knäcke.
Bayliss: Torkat bröd & gräs.
Humle: Gräs tror jag :)
Hubert tycker mest om pellets och sen kommer grönsakerna och där är broccoli en favorit :)
Leia tycker också att pellets är godast men hon väljer hö före grönsaker.
Rufsan tycker pellets eftersom hon bruakr äta upp det hon får innan hon får mer :) Fast äpple är godare om hon får det.
Biggles har fri tillgång så han tycker inte pelletsen :P Oftast pasta/ris/potatis/riskaka/majs eller vad han får som extra tillskott och efter den moroten :)
hera hoppar i mat skålen eller grönsakerna
eiyra i pelletsen fast hon vill lixom äta allt samtidigt :P
Ungarna passar på att försöka dia nr hon äter då står hon ju still alla gör de förutom en som är pellets lover lika stor mat gris osm sin mamma XD sitter alltid och äter med eller utan mamma :)
Pellets, morot, gräs och solrosfrön är Sotens favoriter. Han Kastar sig över det så fort han får tillgång till de sakerma xD
Min hermelinplutt Emil är galen i ärtor! Han är inte precis världens socialaste kaninkille annars, men för ärtor gör han i stort sett vad som helst :-)
Min dvärgvädurstjej Rally älskar pellets! Men hon får bara lite lite som godis nu. Dvärgvädurskillen Dodge vet jag inte…? Han är nog rätt mycket allätare.
Frasseälsklingen Texas gillar bananer och har också fått smaka några bitar cornflakes som han tyckte var jättegott. Så nu har han börjat tigga som en hund…
De gånger som kaninerna får pasta, blir Järnsaxa helt salig!
De andra älskar morötter.
Egentligen älskar de nästan alls.
Dawn+Blance var inga fan av pasta iaf. =P
Lippo slänger sig alltid över pelletsen, viggo och elvira föredrar mer höet. Eller… elvira brukar först äta pelletsen och sedan äta höet :)
#6 Frassar och bananer hör ihop ^^ Min tjej skulle göra vad som helst för det! Dessutom tror hon att bananskal är ätbart xD
#9 Måste vara så! Ha ha
Tja, har ju många, men de flesta älskar PELLETS! x) Haha, sen kommer hö! Är inte såå förtjusta i grönsaker!

Truls tycker mest om hö, Engla och Essy pellets och Candy slänger sig över i princip vad som helst. Hon tycker inte om hö men när man lägger in hö till henne så kastar hon sig över det och tar ett strå, sedan sitter hon bara där.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Lilo käkar upp en full skål med grönsaker på nån/några minuter så jag har svårt att tro att hon väljer något före det andra… allt som går att tugga älskas ;) Har kommit på att lilo är kapabel till att göra 4saker. Äta mysa vila och göra sina behov! Finns typ inget annat i henne värld :P
Stitch föredrar bla broccoli och spenat, bladgrönsaker brukar ofta ta slut först men hon har ingen brådska att äta upp utan det kan ta några timmar innan maten är slut.. hon har fortfarande kvar lite mat som hon fick igårkväll.
Knut vet jag inte rikigt, förut grävde han fram gurkan och käkade upp den innan han ens dunderade på att äta nåt av det andra men nu brukar han börja med lite olika… blomkål och rädisor gillar han inte dock.
Alla tre älskar hö och ätr bra av det hela dagarna men när grönsakerna serveras så är det dom som gäller, en stund iaf.

1. Pellets
2. Grönsaker
3. Gräs ^^
Allihopa: Pelletsen, vissa gånger grönsakerna (morot etc.)