Konstigaste maten
Vad är det konstigaste din kanin har ätit?
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

Engla, Essy och Truls har inte ätit något konstigt, däremot så har Candy det.
För några dagar sedan så var mamma tvungen att ta bort kattmaten för Candy hade hittat den och satt och åt ur skålen, torrfoder.
I förrgår så fick Candy tag i ett popcorn och sprang iväg med det, men vi tog upp henne och drog ut det ;) Sedan så försökte hon stoppa ned huvudet i safttillbringaren.
Samma kväll så satt jag, Linn och Mimmi framför datorn och kollade på en film på youtube och då hörde vi "smaskande" ljud bakom oss och där satt Candy och åt på en mashmallows! Jag vände henne på rygg och drog ut lite småbitar ur hennes mun men hon hade ätit en hel mashmallow och hon hade svalt nästan allt .. men hon överlevde ;)
www.frihetenskaniner.se
Hahaha vilken buskanin :P
Mina har nog inte ätit något skumt..
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Nyss försökte hon ta en tuggummipåse också, starka minttuggummin. Stackarn som måste leva på hö, vatten, pellets, knäckebröd, grönsaker, frukt, gräs och torkade saker .. hon lever ett hårt liv.
www.frihetenskaniner.se
Men ciss hon är ju hungrig!! Du måste ge henne mat!
Vet inte om mina ätit så mycket konstigt.. hm.
Ahlberg var iaf en liten rackare på att hitta på hyss… hon stal frukt väldigt ofta men det gjorde inte så mycket förutom att hon tog nåt bett på typ varenda frukt i fruktskålen så allt blev förstört :P Men ja hon hoppade upp på skrivbordet och började käka fläskkarre me sås som jag inte orkat äta upp strax innan, var dock i rummet så hon hann inte få i sig så mycket som tur var.. sen har hon vart och tjuvat en skinkmacka och druckit lite kallt te lite sånt. Det gick inte att lämna nånting på golvet, borden, skrivbordet, bokhyllan lägre än näst högst upp och så… hon var ett matvrak och tog sig fram som en liten torped överallt :P
Jag vet inte faktiskt. Berit äter det mesta, så ramlar det ner ett popcorn/chips på golvet på nyper hon det direkt. Hon ÄLSKAR chips. Dock så får hon det ju aldrig stackarn… ^^ Men det bästa hon vet är nog papper o kartong. Framförallt papper, hon har ätit upp ett par räkningar för mig :/
#6; Men det är väll bra :D
Då "slipper" du betala dem :D
Iaf. ett tag..
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
#5 Haha för att inte tala om glass och juice ;)
Hubert har ätit hundmat, torrfoder, ett par gånger. Det gäller att ge honom mat före hundarna om han är lös ^^
#8 fast glass fick hon ju inte..det var jag ju så ård med så hon blev sur :P

Roxy äter/dricker allt. Läsk, skinka, ost, bröd, popcorn, hundmat, godis, ja allt som man tappar på golvet eller råkar låta stå framme för länge.
Särskilt köttbullar tyckte hon var jättegott.. skum kanin ;P
De andra har nog också ätit en del konstigt, men inget jag kan komma på just nu.
the vanity, it becomes insanity
hmm. min förra kanin åt kattmat om det stod framme när hon sprang inne i köket(hon sprang lös på bottenvåningen).
Kotten har ätit ett popcorn, och fy satan vad han tyckte det var gott, han sprang fram och tillbaka mellan alla som åt popcorn för att få smaka ett till x)
- Mvh Emma

#4 Räcker det inte med vatten? Det har jag alltid trott, har aldrig gett mina kaniner mat! Kanske därför de alltid äter upp spånet, haha ;)
www.frihetenskaniner.se

Buffis snaska en gång i sig gummisnodden (stor snodd med tyg runt!) som höll fast vattenflaskan… snacka om att jag var livrädd! Var vaken nästan hela natten, in på småtimmarna för att kolla så att han inte blev sjuk…. men ingen hård mage vilket jag typ kollade en gång i timmen och nästa morgon mådde han prima^^
McDreamy brukar sitta och äta handdukar ibland när jag har honom inne. Försöker att få honom att sluta men han är alldeles GALEN i dem;)

sin testikel x)

(Skojja, Har sjuk humor lixom)
Jag tror inte att mina kaniner har ätit nått skumt ..