Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 625 ggr
[Wera]
0

Oönskad hopp kull

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

För 3 veckor sedan, smet Nalle in till Cindy… och nu boar Cindy för fullt, så troligen blir det en oönskad kull! Men vi kommer inte avliva ungarna för det (om det kommer några levande). Istället kommer vi hitta bra hem till dom.

Några intresserade är det bara att skicka ett mail elelr Pm:a wera.berggren@hotmail.com

E. Nalle, dvärgvädur vit, blåögd.

U. Cindy, blandras hona (25% dvv, 25% dvv fusch, 50% okänt). Färg är osäker, men kanske brun zobel siames?

Kullen kommer passa till kel och hoppning, då både Cindy och Nalle är min och min systers hopp kaniner. Nalle hoppar 20cm lätt, aldrig tävlad (endast 4.5 månader). Mamman är tävlad 2 gånger som ung (lätt klass), men nu hoppar hon lätt 40cm brett och högt.
De färger och teckningar som kan komma på ungarna har jag ingen aning om men wiener tecknade kommer de nog vara efter som Nalle är vit, blåögd. Cindy bär nog på vit, rödögd, svart, madagaskar och brun zobel siames.

Efter sin kull, kommer ev. Cindy säljas till rätt hem! Gärna till en hopp intresserad, hon är 3 år gammal.

- Finns i Ovanåker, men transport ordnar sig alltid :)

[Wera]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nalle… Han har stamtavla, uppfödd hos Eva-Lena Bäcker, Stigfinnarbergets kaningård.

Både Cindy och Nalle är väldigt snälla! Nalle är helt människo glad, och skuttar fram till gallret som en tok och vill ha massa uppmärksamhet ^^ Helt fantastisk i sitt temperament! Ungarna kommer nog bli väldigt bra hopp kaniner med träning och jätte bra personlighet :) Säkert bra barn kaniner också.

Veero
0

Putt!

teddykaniner
0

btw,har Cindy fått kullar förut? ;S

Med vänlig hälsning,
Jenny

[Wera]
0

#3 Ja, en gång, då fick hon 7 ungar dock frös alla ihjäl. Men det var inte hemma hos mig utan det var hos min kompis.

teddykaniner
0

okej bra då ;)

Med vänlig hälsning,
Jenny

teddykaniner
0

okej bra då ;)

Med vänlig hälsning,
Jenny

teddykaniner
0

okej bra då ;)

Med vänlig hälsning,
Jenny

teddykaniner
0

XD

Med vänlig hälsning,
Jenny

[Wera]
0

#5 ja :) det är tur, annars skulle jag nog vara ganska orolig.

[Wera]
0

Blir nog ingen kull, hon var nog bara sken dräktig. :):) Tur det.