Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 656 ggr
Boxpaw
0

Mys hjälp?!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan!!!

Ja, det är så att Selma inte vill vara i närheten av mig. Ifall jag kommer emot henne då hon är på golvet springer hon iväg jätte snabbt från mig. När jag håller i henne skakar hon.

Någon som kan hjälpa mig att få henne att tycka om mig?? :)

Jag har även en till fråga.. någon som har tips? på grejer som en inne kanin kan roa sig med??

Jag blir MKT tacksam för svar!! :D

Boxpaw
0

Putt<3

Metinia
0

Hur länge har du haft henne? Jag tycker det låter som om hon är lite rädd för dig och jag skulle tro att du behöver helt enkelt umgås mycket med henne och gosa mycket med henne så kommer hon att bli vän med dig och känna sig trygg hos dig. Du skulle även kunna ge henne något gott att äte när du sitter och gosar med dig så kan hon förknippa dig med något roligt.

När du menar saker som din kanin kan roa sig med, vill du ha tips? på saker i buren eller när kaninen är ute och skuttar på golvet eller så?

FijaahM
0

Jag har ett rör i min bur som maya brukar knuffa och flytta på ^^

Mvh Fijah! 
Fridamanheij.blogg.se

Boxpaw
0

#2 Vi har haft henne i typ, två månader och en vecka ungefär.

Jag menar när hon skuttar på golvet :)

#3 Okej :D

Michiis
0

du kan ha kaninmat i handen (A) . Då får kaninen lixom äta ur din hand och den kommer förstå att du inte är farlig :)

// Michis

Boxpaw
0

#5 Smart :D

Metinia
0

#4: det är inte så lång tid, det tar nog lite tid för henne att vänja sig vid dig och som jag sagt tror jag att hon är lite rädd för dig nu i början. För henne är du ju väldigt stor och inte alls kopplat till det som hon var van vid. Men som jag även sagt, ta lite tid med henne och låt henne vänja sig så tror jag att det kommer gå jättebra! Jag märker att du verkligen vill ha kärlek av henne och det är jättebra. Ge inte upp, utan låt henne ta sin tid!

Lycka till!

Boxpaw
0

#7 Okej, det låter bra :) Jag lyfte upp henne förut och la mig med henne i min säng. Jag smekte henne på huvudet och klappade henne i typ, 20 minuter. Sedan slutade jag och hon började gå runt i sängen och klättra på mina kuddar. Sedan hoppade hon ner lungt och gick sakta in under sängen och la sig.

Vanligtvis brukar hon rusa iväg från mig.

Metinia
0

#8: det är jättebra! Du har redan kommit en bra bit på vägen :D