Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 2738 ggr
Sashhi
0

Bonde som säljer hö/halm ?

Höet jag köper är helt enkelt kass. Jättetunt. Vet inte hur jag ska hitta en bonde, och speciellt här i Stockholms-trakterna. Halm skulle också vara bra, till vintern. Dessutom tar mina små höpåsar slut på ca 2-3 veckor. Skulle gärna vilja ha tips? där man kan köpa från bönder eller var man kan söka efter bönder som säljer sådant.

Not your mom, not your milk.

[chriistina]
0

Jag har hittat alla "mina" på blocket.se, eniro.se funkar också att hitta på. Kolla under hästar.

Sashhi
0

Tack, tittade och såg på blocket, men de var gigatiska och kostade då runt 500 kr.

Sashhi
0

http://www.blocket.se/vi/17137980.htm?ca=11_s

Tror ni att man kan köpa mindre "kakor" av detta, eftersom det står att det är 1:50kr/kg ?

Thumper-KG
0

Gå med i en Kaninförening, så vet, eller har de det du behöver till kaninen

Sashhi
0

#4 - Nej, rätt onödigt. Det kostar ju pengar också, så kan jag köpa kanske hö från hästaffärer.

Silenos
0

Bor du på Norra eller Södra sidan av Stockholm ?

[Wera]
0

Jag köper ju från en bonde bara 10 min fårn mig, både hö och halm, en he bal (räcker länge) för 5 kr, halm. Och så lös hö gratis.

Men somsagt leta runt på blocket.

#3 Jag tror man kan köpa mindre kakor där om det är 1.50/kg hör med dom ;) går säkert bra, de kanske har lös hö också.

Jojsan
0

Det jag gjorde när jag sökte en bonde som säljer hö var att annonsera på eniro.se och kolla på blocketannonser, man kan även sätta ut lappar på vissa ställen som t.ex. mataffärer, anslagstavlor osv..

Sashhi
0

#6 - Lite närmare söder, alltså räknas jag som "söderman", men bor egentligen på väster sida, tror jag.

PaaatyPalm
0

Hör med närmaste Stall ?

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

Creation
0

Kolla regelbundet i tidningsannonserna. ;) Vet en som fann en annons där tiotals balar hö bara skänktes bort. Hennes lyckodag :P

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Sashhi
0

#10 - Nja, funkar inte riktigt så här. :P Finns inga småstall runt härt, bara ridskolor, och de geri nte bort hö.

[Wera]
0

#13 nej men fråga ridskolorna vart de köper hö ^^ Om inte de har ensilage

Sashhi
0

#13 - Min ridskola har ensilage, den förra hösilage. :/

Creation
0

Nämen, titta vad man hittade på blocket idag ;)
http://www.blocket.se/vi/14766605.htm?ca=11_s

Finnes i stockholm. ^^ Vilket sammanträffande :P

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

[Niike]
0

putt (:

Em--ma
0

Kan du inte köpa från Djur affärer då?? Dom brukar väl ha ganska stora hö/halm påsar ;D

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

ertan94
0

jag och min syrra får hö gratis av en som heter Layla hon är skit snäll och hjälper oss med allt…..Det var hon jag köpte mina första kaniner hos (stumpan och snuttan)…

Sashhi
0

#17 - Askasst hö, oftast. Dessutom är påsarna alldeles för små.

KvirrZ
0

På Ekerö där jag bor finns det en bonde som säljer balar med halm och hö och spånsäckar, sånna som finns på granngården. kanske för långt bort?

- Mvh Emma