På forslunda..!
Vad tyckte ni om forslundadagen ni som var där?
Det vart ju ingen höjdare precis. På morgonen var vädret strålande och det var precis lagomt hoppväder. Vi körde igenom miniklassen (Grattis Quillaq och Annica! det gick ju jättebra!) och hann börja på lätt klassen då ett stort mörkt moln drog in på området och det började regna lite.
Sen kom det mer regn och till sisst var man inne i en hagelskur med stora isiga hagelkulor som vräkte ner överallt!! Alla som var på naturbruksdagen den dagen samlades sedan under tak, och man kunde se många dyblöta personer gå omkring och huttrade (hehe). regnet pågick i ungefär en timme då det började lugna ner sig.
Under tiden hade jag och mitt "gäng" (dvs Jag josefin Annica Sandra och elin inklusive mamma, våra stallkompisar Minette och Sofie kom också och hälsade på!) letat oss in till ett växthus där man kunde sitta och äta som mitt i en djungel. Där hade vi turen att träffa pappas jobbarkompisar som var ute och gjorde repotage (stavas?) och vi hamnade på VF's hemsida där jag sedan såg fler från kaninhoppningen som också hade stött på pappas jobbarkompis ondskefulla kamera! (Kolla i VF den 31 Augusti tror jag!)
Det var lite synd om Sandra och Josefin som var tvugna att gå ut mitt i ösregnet och leta hamburgare, och dom kom inte tillbaka förän alla vi andra hade ätit klart ;). (det vill säga att dom var så gott som dränkta på land!)
Väderuppehållet höll på i ungefär 10 min när det började regna IGEN! Då passade vi på med gårdsbedömningen där min lilla Gabrijel kom tvåa! <33 (GRATTIS GABBE!!)
Sen bestämde vi oss för att försöka köra klart lätt rak som vi hade påbörjat innan allt regn började vräka ner. När vi kom ut låg det stora drivor med hagel överalt och det duggregnade mycket. Vattengraven som tidigare hade varit tom var nu full med regnvatten! ;)
Jag fick börja med samantha som inte han hoppa innan ovädret, och jag vart jättenöjd! Hon hoppade med flyt på alla hinder, men rev 4 st tror jag. (det var ju hennes första tävling!) Sen körde vi några starter till men det hade börjat regna ännu mer så det gick inte att hoppa utan att ta några risker för både kaninen och sig själv! Då bestämde vi oss för att sluta dagens tävling idag och flytta klasserna till nästa tävling istället!
Sen fick alla tröstpris eftersom det inte vart någon lätt krok (inte någon lätt rak heller), medel rak och medel krok. Samantha kom trea i mini och Jag tog en påse med torkade äpplen!! =)
Efter det väntade vi på att Annica och Sandra skulle få sina priser för utställning vilket tog en timme längre tid än beräknat (enligt oss). Vi började bli nervösa för vi hade lovat att rida med Minette och Sofie kl 4, och vi kom till stallet halv 6! Annica och Sandra fick var sin rosett med vit bakrund och svarta prickar! Efter forslunda var man helt slut, men det var bara att dra på sig ridkläderna när man kom hem och sticka till stallet! Ska man rida så ska man! :P
Nu sitter jag vid datorn och mina ögon faller ständigt igen men jag måste hinna ladda upp de sissta gabbe mascotarna! Det är ju sissta dagen ida!
Puss och Kram! /Jos!
Ps. Om du har, Lägg in bilder från dagen!!!!!! och.. undvik att kolla på mig! Jag såg ut som en tönt…..
Det var iallafall min dag… nu får du berätta!!
Det finns en tråd om detta?
va fins det? var då?
#3 "Utvärdering Forslunda" av malinroth