OT-hur ?
Hur gör ni som går på höstadiet som har ca 3kaniner och vänner och pojkvän?
hur hinner ni med era kaniner läxor kompisar pojkvänner???
Låt oss säga att man går i skolan 7 timmar per dag.. Sover 8 (även om många sover mindre eftersom dom är så stressade).
Personligen träffade jag min pojkvän 1 gång i veckan när jag gick i högstadiet, på helgen, eftersom vi bodde 1 timme ifrån varandra och båda var rätt upptagna. (Fortfarande tillsammans nu efter 5 år!)
Så då hade man ju alla vardagar till någonting annat.
8 timmar sömn + 7 timmar skola = 15 timmar. Då har du alltså 9 timmar kvar till annat. Nog för att du kanske äter, duschar och sitter vid datorn, men spenderar du 4 timmar med dina vänner och din pojkvän varje dag har du fortfarande 5 timmar att spendera i hemmet, till att äta och vara med kaninerna exempelvis.
Om du inte träffar dina kompisar varje dag, som man inte gör, har du 9 timmar fritid. Du har massvis med tid att göra läxor, vara med dina kanier, ringa långa samtal till din pojkvän och umgås med familjen.
Tiden finns där. Det handlar bara om att ta vara på tiden och prioritera.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
okej tack :D
Har tre kaniner.
Hinner med både läxor, vänner och kaninerna.
Slutar som senast 16:15 och då åker jag direkt hem, har ute alla tre kaninerna och sätter mig vid bordet under altanen och gör läxor. (om jag nu har) Självklart får kaninerna inte lika mycket Motion, uppmärksamhet som på sommatlovet/medelstadiet. Men de verkar inte klaga. Dessutom gillar kaninerna att vara ifred och sova på dagarna. Mina får oftast vara ute varje dag, men alltid varannan dag, minst.
Not your mom, not your milk.

Jag har en kanin. Men om jag skulle ha 3 t.ex. så skulle jag ju ha valt de själv och då prioriterar man dom. Sen så blir de egentligen inte så stor skilnad emellan 1 och 3. Vist om man har bestämt sej för att gosa med kaninerna en ½ timme var varje dag så går det åt 1½ timme till det. Sen städa alla burar varje dag går på kanske ½ timme. Sen så fixa mat osv. går väldigt snabbt. Sen om dom är i hagar resten av tiden du är hemma t.ex. så får dom ju allt dom behöver. De blir bara 2 timmar per dag. om du t.ex. slutar 15.10 åker till en vänn. kommer hem halv 8 så är du färdig halv 10 :D
Och som tidigare har sagt så är man inte med vänner alla dagar. och dom dagar du inte är det så tar du bara hem alla läxor som du har och gör allt på samma dag. Och gör läxorna i hagarna.
Vill man så kan man :D
Hanna, 22år, Uppsala
Hundsport - Ridning - Fotografering
tack för alla tips?!jag slutar varje dag kl15.10 förutom torsdagar då slutar jag 14.00