Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 812 ggr
Veero
0

Fodervärd i en vecka!

Vi kanske ska i väg i en vecka om vi fixar något till kaninerna. Och jag har 5st kaniner som behöver komma till nya hem i en vecka jag står för mat (Hö, pellets) och strö (spån halm). Datum ej bestämt men kanske om  1-2 veckor. Kan leverera kaninerna till Stockholm, och leverera kaninerna hem från Stockholm. Men bor annars i Dalarna/Gävleborg (Gästrike). Har en inne bur som man själv får hämta eller om man möt om man skulle bo i närheten av mig. Kaninerna är:

1. Bambi och Chili 2 dvärgvädurar 4 och 5 år. Bambi är en kastrerad hane på 5 år som är madagasker mantlad. Chili är Madagaskar på 4 år renrasig med stamtavla. Båda är gamla hopp kaniner och Chili klara ibland att hoppa högt som för men inte Bambi han har blivit så trött nu men båda jätte mysiga och snälla, älskar människor men dom behöver kanin vana. Bor tillsammans!

2. Ingo 2 år hermelin black and tan (tan svart) renrasig härlig kille med stamtavla. Älskar människor och vill alltid ha uppmärksam het. Kommer alltid fram till gallret.

3. Wilma 1 år hermelin black and tan (tan svart) renrasig med stamtavla. Är lite sprallig av sig men annars helt lugn och go och kommer alltid fram till gallret.

4. Cindy 3 år blandras har själv fött upp henne, jätte härlig dam som älskar att hoppa! Hon flyger över alla hinder och vägrar aldrig. Jätte snäll och go. Älskar att vara ute.
OBS! Hon kanske kommer ha en kull ungar vet ej hur gamla dom är du men får se när dom kommer och när vi åker, är dom för unga så flyttar hon inte iväg men om dom är gamla nog för en liten resa så kan dom flytta då.

Har kompost galler om man kan få till (8 bitar endast) och har även en egen byggd gård som passar hermelinerna. Ute burar finns men då måste man själv komma och hämta och lämna med släp. Har transport burar så man kan ha dom i under hämtning och lämning^^ Bilder kan fås om så önskas.

PM.a Maila Bambi_Vero@hotmail.com eller skriv här, kan även ringa 0271-44001 eller 070-3068987

L8sson
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag kan =) som jag har skrivit i Wera.

har kompost galler typ 30 st rutor. som man kan göra till säkra burar iallfall 2 max 3 burar av alla galler..

så har jag 2 boxar hemma hos min pappa, + 1 bur på väggen också kom jag på.

så har jag en gräsbur som bara står en stor rymmlig =)

de e bara de att jag ska sätta in kaninhus i alla burar och så.

jag finns i Boda ;)

Veero
0

#1 okej :) Wera har nog hittat till alla sina kaniner ;) Från några i skolan men mina behöver någon i en vecka :) Vi kommer nog åka i mitten av sep vad vi har planerat hitils. Men jag har dig på msn så kan höras där :)

Veero
0

puttar :)

Tejoos
0

Varför puttar du när du redan fått hjälp…?