Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 287 ggr
[Wera]
0

Kantig, men har mage ? XD

Mumin har väldigt dåligt med hull, alltså jag känner hennes ryggrad och revben väldigt bra, det känns som hon bara har sklett och skinn samt massa pälls… men när jag känner på hennes mage är det som en "stor boll" XP hehe asså ja hon har en liten baby mage lixom, men det är som hon får all mat och sånt i magen men det lägger sig inte på revbenen. Hon får fri tillgång till hö och så får hon ½dl pellets på kvällen, hon bor ihop med my, hon är inte lika smal (hon har också en sån mage) men jag känner inte hennes reveben lika väl. Hon får också ½dl på kvällen (sammanlagt båda 1dl).

Är det normalt? Nalle har inte så och han är 4-5 månader, :S De är 3 månader ungefär.

Zvintos
0

Låter som om hon skulle ha mask.
Då brukar de kunna bli kantiga men stor mage.

[Wera]
0

#1 Okej jag har avmasknings medel hemma, skajag avmaska henne då eller ;) ? Ska jag avmaska My också? Hon bor ju tillsammans med My. Men jag har inte sett något vitt i buren (mask) men de har båda haft ett tag massa vita min kulor som de sitter på så de ser ut som diarré efter som det är mosat, men ska inte de äta upp de ?? De är varje dag lite vitamin kulor i buren, både mosade och omosade :S ;O

[Wera]
0

Har avmaskat nu ;) Se vi får väl se om hon går upp i hull. Tack NinniH för svaret, att jag inte tänkte på det… för ossen var samma, avmaskade han och han är bättre nu :D