Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 525 ggr
Rafflan
0

Målafärg?

Gäller en utehage med en bolåda.

Man min fråga är, i bolådan ska jag måla med kalsasfalt(?) Var köper man det?
Vad bör jag ha för färg på utsidan av bo lådan så att den håller sig fräsch?

Själv hagen ska ha en trä stomme. Vad ska jag ha fär färg när jag målar stommen som inte är farlig om kaninen gnager på?

Jag vill ju inte ha nät o botten då jag vill ge dom möjlighet att gräva, hur ska jag göra för att vara säker på att inget kan gräva sig in eller ut ur hagen?

(Tanken är att kaninen ska bo ute i den här året runt)

Tappsveden
0

Jag skulle måla övrigt i kallasfallt med… håller väta borta och det är inte falrigt för kaninerna att gnaga på… ja det är ju svårt att hålla kanin inne och andra djur ute om du inte vill ha nätbotten… ska du ha så så kan du aldrig vara säker…

Rafflan
0

Okey, ja, man vill ju vara på den säkra sidan. Så antagligen får det bli nät botten då :/

Tappsveden
0

ja det är nog en bra ide…själv har jag en lekhage ute på gräsmattan utan nät som domf år vara i och gräva med uppsyn…

[Wera]
0

Jag målar mina burar med kallasfalt endast i burens botten/golv, + 10cm på väggarna, + botten under buren och bena för att de ska tåla!

Jag har inte nät i mina gårdar, men en av dom har jag kanske 20cm nät på varssin sida (inuti gården och utanför gården på sidorna) för då gärver de inte ut sig lika lätt, uatn då kan de bara gräva t.ex. en bit i mitten men inte vid kanterna, då tar det längre tid för dom att rymma kanske, för de måste gräva längre tunnel typ.

Rafflan
0

Okey, några fler tips? på färg på själva stomen?

[Wera]
0

Jag har vitt på stommen ^^ men 20cm på benen ner mot marken har jag kallasfalt så de håller mot väte och sånt ;)