Pellets problem!
Jag har försökt att byta från lottie till carrier för Nala, men det går inget vidare. Hon har sen jag började bajsat kladdigt bajs. Inte på något sätt löst utan bara kladdig. Kommer ibland som klasar av hopklibbade kulor (snygg beskrivning, jag vet ;) ) Jag har tagit det lugnt men det verkar inte hjälpa. Så tänkte jag att jag ger lite mindre, inte fri tillgång längre - ingen skillnad. Så provade jag att helt gå tillbaka till lottie - ingen skillnad.
Hon är pigg och allert som vanligt så det är ingen fara så, men jag vill ju inte att hon ska gå och ha lite småkrånglig mage heller.
Vad gör jag nu? Ska jag sätta in henne på bara hö ett tag och sen börja ge typ 1 msk pellet och sen öka på därifrån? Hon är ju bara 3 månader så egentligen ska hon ju ha fri tillgång på pellet.
Jag behöver tips?!
Kaninernas bajs (som dom ibland äter upp) är kladdigt. Så det är inte säkert att något är fel.
Men ska inte det komma på natten?
Fast det kan nog stämma när jag tänker efter. För hon bajsar vanliga torrpluttar också…
Det kommer inte bara på natten, isåfall är mina kaniner skumma. xD
Not your mom, not your milk.
Tror det brukar komma på natten, eller jag har hört det.. Men vissa kaniner äter ju inte upp det, så det "finns där" på dagen med.
Det är säkert det som är grejjen då! Det låter väldigt logiskt. Och hon mår ju som sagt prima! :)