Selar som sitter!
Hej! Har precis sytt en bogsele, gick efter artickeln om hur man syr sin egen bogsele! Den var verkligen superbra och lätt att förstå! TACK ZOIE! Men efter ett tag så gick det som på räls och jag började sy på egna vägar. När den var klar testade jag den på samantha, men den var lite för liten. (gick efter storleken Small!) Så jag sydde om den, så den vart större. Då vart den för stor så jag testade den på Gabrijel. Och där var den för liten! 
Men när jag kollar på andras bogselar ser dom ut att sitta ungefär likadant (dock lite lösare).
Hur ska en bogsele egentligen sitta? Den kanske inte är för liten för Gabrijel ändå? Jag lägger in en bild på den jag sydde, så kan väl någon förklara lite för mig? ^^
Ni får gärna påpeka om jag har gjort något fel (vilket jag tror att jag har!) så ska jag rätta till det! Nästa sele kanske blir lite bättre då =)
den är lite trådig.. :)
Jag tycker de två regnbågsfärgade remsorna ser korta ut…
Men måste bara säga att jag älskar ditt tyg! Grymt snyggt.
#2: Okej! tack ska länga dem! Kul att du gillade tyget! :P
Du kanske har glömt räkna med sömsmån (heter det så?) när du har sytt?
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
4: hmm.. kanske jag har =) Vad är det föresten? har hört ordet, men har typ glömt allt från syslöjden! :S
Åhh vad fin den vart!!!

Sömsmån är att man ska klippa lite större en den ska vara, för när du syr minskas det alltid :)