Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 414 ggr
ladysurprise
0

Kaniner o katter

Jag har en 1årg DVV/löwen kanin en hane.. kan en fulvuxen katt böra en kanin i den stor leken i munen?

Hur vänjer man en kanin vid katter?

ger sig katter på en fulvuxen kanin?

malinroth
0

Det kan hända att en katt skadar en fullvuxen kanin, det varierar nog väldigt från katt till katt vad de tycker om kaninr och vice versa. Det bästa är nog att du försöker djuren vänja sig vid varanda gnom att ha katten vid kaninens bur under uppsikt och se hur katten och kaninen reagerar på varandra. et är inte ens säkert att de reagerar men de kan också reagera väldigt starkt. Har man bara kaninen inburad så att katten inte kommer åt den och den inte är galen på kaninen så ska det nog gå att vänja dem. Ingen garanti att det funkar men jag TROR att det oftast brukar gå till slut iaf. Vet många här på KiF som har kaniner och katter som går bra ihop. De kn säkert ge bättre svar dessutom :P

Tina-A
0

Läs gärna vår artikel Kaniner och andra husdjur

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Pajjen
0

Min kanin Pride träffade vår katt smulan när båda var "bebisar" Och de leker tagen, katten/smulan använder inte klor eller tänder, pride älskar henne . Och seriöst, de leker verkligen tagen med varandra, jagar varandra och busar och tillochmed gosar i smulans korg. :) :D<3

http://marslammet.blogg.se (Ett liv med ätstörningen Anorexia Nervosa och lite för mycket energi i en lite för liten kropp)