Bur bygge nu ;D
Håller på att bygga en två-facks bur, började i onsdags. Imorgon elr i övermorgon kommer den nog bli helt klar ;D
Tänkte först att måtten skulle vara 110cm lång, 60 elr 70cm bred och 60cm hög (i varje fack). Mne vi höll oss till måtten som materialet var när vi köpte det, så det blev 103cm lång, 55cm bred och 60cm hög, i varje fack.
Har sågat ut nästan alla delar, så vi ska bara skruva ihop allt, måla och lacka, och sätta upp sitthyllor (kanske blir ett sov hus också).
Jag ska måla kallasfalt i botten på buren, och ca 5cm högt på väggarna, och kanske måla vitt på väggar och tak.. ;D
Om jag ska lacka buren, vilket lack är bra att använda ?!
På bilden - En av kort sidorna ;D
Ni får kommentera nu om ni vill :)
Snyggt det kommer bli nog ;)

Snygt!
Snyggve :D
Blir nog finfint ^^
Snyggt, vad målar du med för färg utanpå?

snygg :D
putt

Snygg:)
Nu är allt klart utom framsidan (dörrarna ska sågas och sånt) men bilder kommer sen, ska fota :)
fota fota XP
Jag ska måla buren röd, med vita knutar + kallasfalt 15cm upp på väggarna och på botten och vita väggar ;) En bit av benen ska målas med en svart geggig sak, som skyddar benen mot typ.. vet inte men det förstör iaf. inte benen av väte och jorden osv..

putt
snyggt blir det du ;)
#22 Jo, önskade bara att buren var större XD gärna bredare, tycker buren ser liten ut, även om den är godkänd. (a)
jag tyckte att den inte såg så djup (heter det så?) ut.
Men då är det lättare och "få tag" i kaninerna om dom inte är frivilliga :) så den var finfin
#24 den ä bara 55cm dup ;/ Men det var det enda som räckte för materialet, tänkte först ha 60cm.. elr 70cm :) Iaf. så är den laglig.
Imorgon när allt är klart lägger jag in bilder :D
Det blir ju jätte fint! Ska själv börja bygga en utomhus bur snart (med isolering) dock är jag inte så himla händig ;P
Ser jättebra ut! Lycka till i fortsättningen ;)
Jättefin!
Den blir jättefin! :'D
Jättefin!
Kramar / Julia (=
Tjusigt. ^^
Får man fråga vilket material ni använt och vad allt gick på? =)
I tråden står det att den skulle bli klar redan bara en-två dagar efter att jag skrev tråden men efter som jag fick lov att åka och köpa mer material + att han som häjlpte mig var upptagen att rensa gården (tegelstenar från taket, de renoverar) så byggde vi inte på buren på flera dagar..
- Jag har också byggt ett sovhus (idag/nyss) ska bygga en till.

så fint !
Blev rätt nöjd själv, men det var så pilligt och jobbigt att måla …

Jätte fint!
Riktigt snyggt =)

Jättefin bur och bolåda:)
Skitsnyggt! :D
Läcker bur!
Det blev jättefint!
Håller på att bygga en annan "buR" ganska liten, till Gossen det är mer som en "hundkoja" (fast till aknin9 som är 50x50x40cm som ett sovhus ungefär, för Gossen bor i en hundgård och han går aldrig in i buren så det räcker med ett varmt ställe till vintern + där han får sin mat så ^^ Ska bara måla kallasfalt och sätta på taket så är den klar! Ska inte måla den i någon frg 8jag orkar inte) ;) Kommer bara måa kallasfalt i buren och under buren + benen så den tål mer och så kommer jag sätta på papp (?) tak ^^
guud va fina bur, du är skitduktig ju!! :D
Medarbetare på Hundar.ifokus
#49 XD Skulle nog inte säga det, för jag byggde inte så mkt på burn, det var en person som "jobbar åt oss" haha, målade bara dne och sa vad han skulle göra ;)
#50.. hahah ;P men den hade ju inte blivit så fin om inte du hade dirigerat honom till det ^^ hahah
Medarbetare på Hundar.ifokus