Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 1554 ggr
Siggen
0

Bra målarfärg

Ja, detta blir ett kort inlägg, det enda jag undrar är Vilken färg? som är bra till kaninburar, som är ofarlig för kaninen om den gnager på träet. Eller finns det ingen? Ska man låta bli att måla då? Har gjort lite ritningar och sitter o försöker räkna ut hur mycket det skulle kosta att bygga bur^^ Haha, det är nog inte så många inne ens, men hoppas ändå på ett svar från nån nattuggla som är inne nu^^

Mvh Sigrid

Tindrar
0

putt

aliciia
0

Oljefärg utvändigt och Vattenbaserad färg Invändigt ^^

Tejoos
0

Om du bara vill behandla buren utvändigt så är linolja giftfritt

Zvintos
0

#3: Linolja går även att använda invändigt.
Var till en färgaffär för några dagar sedan och talade om att jag skulle måla inuti en kaninbur och ville ha en ofarlig färg ifall kaninerna tuggade på den.
Han föreslog linoljefärg, och det blev det.

Majsbecka
1

Snoe den här tråden lite och undrar än en gång om bra färg för kaninhinder. Man vill ju inte precis köpa en stor färgburk för typ 150 kr för ett hinder. Några tips?? Kanske nån länk?

Siggen
0

Tack för alla svaren! Ska ta o fundera lite xD Det var ett tag sedan jag startade denna tråd, men jag har inte kommit längre än, så det var bra att jag fick reda på att linoljefärg är bra xD Tack igen :)

Mvh Sigrid

Jojsan
0

#5 Jag tror du kan ta vilken utefärg som helst, man får ju se till så att inga kaniner gnager på hindret ;) Men så länge det är en utefärg som klarar lite väta (t.ex. om det är blött gräs ute) så borde vilken som helst gå bra.

Frida
0

#5 En akrylatfärg för utomhusbruk duger bra. Du behöver inte ta den största storleken heller. En liten provburk räcker långt (till mer än ett hinder) och hos de flesta färghandlar (m.fl.) kan man få de för runt en tjuga eller gratis.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Majsbecka
0

#8 Tack för tipset! ^^