nakna kaniner ?
Någon som vet om det fins "naken kaniner "? Det fins ju naken råttor, marsvin, hundar, katter mm. Fins ju naken i allting xD
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com
Nej det hoppas jag inte att det finns.
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
jo, det har jag för mig att jag sett. dock har jag inte hört talas om att det skulle finnas i sverige
- Mvh Emma

ok, jo jag tänkte det fins naket i allt nu för tiden :/
20 årig djurgalen moder*

nej det finns det nog inte^^
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

jo, nästan xD
20 årig djurgalen moder*
Aldrig sett, men det vore hemskt "/
När jag va liten tyckte jag nakna djur va sött och praktiskt eftersom vi har allergi här hemma. Men nu skulle jag aldrig skaffa ett sont djur när jag har lite mer insikt i det…

nej, här hemma hade det inte kommit in något sånt häller.
20 årig djurgalen moder*
Ja det finns. Jag har själv sett en.
Tror inte det finns i sverige, och hoppas de inte kommer hit heller..
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

#8 troligt vis kommer de förr eller senare :/
20 årig djurgalen moder*

Jo, det finns i Australien…jag har lagt upp en bild här för länge sedan…
#10: Om det var en bild i ett inlägg kan det vara borttaget, om det nu inte bara var en länk. Copyright du vet!
Ska söka lite här på kif och se om jag hittar
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

#12: En skönhet, hihi ..
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
#12 Läskigt :o Men sött på nåt vis *s*
Tänker på nakenmarsvin, fast med långa öron ^^' xP
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

#11: aaa, det var samma som nr #12:

Varför är ni så emot nakendjur?
Jag tycker det är sjukt. Onaturligt.
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Usch :/ Hur kan man ens vilja föda upp nakenkaniner!?!?

#16: Det är inte ett dugg naturligt för en kanin att vara utan päls. Sen lär ju djuret även behöva tröjor för att hålla värmen och det är sjukt.

#12 Söt, men skulle aldrig någonsin vilja att det finns.. Knasigt.
En nakenkanin har betydligt mindre imunförsvar och får lättare sjukdomar än kaniner med päls. Nakenkaniner måste även ha värme och till det används oftast värmelampor då dem inte kan reglera kroppsvärmen på samma sätt som en kanin med päls. En naken kanin "plågas" alltså mer än andra.

Nej, ett nakendjur behöver inga tröjor :) Däremot behöver de extra energi, alltså extra mycket mat, för att kunna hålla värmen bättre, då de är extra känsliga mot drag och fukt.

#12 Lite konstig men faktiskt.. ganska söt :P
Sett en hel del bilder på dem. Ganska söta, men nej usch. Det går emot djurets natur..
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
#12 Den kaninen, är inte frisk. Läs texten, "Little Roo" dog några veckor senare efter att fotot togs, vad jag förstod det som. Det var ett fel som uppstod på den kaninen, men pälsen började ju växa ut?? :/ läskigt…
Jag vill inte att det ska födas upp nakendjur över huvud taget, det är så onaturligt :S

Jag har sett en sån på en svensk hemsida hos en svensk uppfödare… tror jag. Den hade iaf bara tofsar på kroppen, och var "missbildad".
Hur har nakenkaniner uppstått? :S Någon som vet?
För nakenmarsvin kom ju fram pga en spontanmutation(slumpmässig). Har nakenkaniner kommit fram pga en vetenskapligt "framkallad" mutation, eller hur man nu kan förklara det?
Ifall det är en spontanmutation borde väl kaninerna vara byggda för att tåla kyla lite bättre(mer blodcirkulation, bättre värmehållning i hud, bätte energisparning/energiupptag)? Det är väl övriga nakendjur, skulle jag tro. ;/
#25 Det är inget onaturligt. ;/ Nakenmarsvin uppstod, som skrivet ovan, slumpmässigt, och människan har inte påverkat dess existens(mer än att vi avlade vidare på djuren, vilket troligtvis hade skett ändå, ifall mutationen fått uppstå i det vilda). Vad är det som skulle vara så onaturligt med det? Nu vet jag dock inte om övriga nakendjur uppstått på samma sätt *s*
De flesta nakendjur(vad jag vet) får inga medfödda "defekter" och är i god hälsa, trots saknad av hår. De behöver bara lite mer mat för att hålla värmen, och att ägaren har lite mer uppsikt så att den ej utsätts för drag eller liknande. =/
Varför nakenkaniner är så ömtåliga förstår jag inte. ;S
Jag gillar inte något naket djur, varken kanin, marsvin, råtta, hund eller annat. Är inte alls insatt i huruvida dom behöver sin päls mkt eller så, men tycker dom är GRYMT FULA. Äckliga faktiskt :P
#31 Nu har jag inget nakendjur själv, men du vet att folk kan ta illa vid sig när man skriver sådana kommentarer?
Jag har läst att det tycks vara vanligare att man får nakna kaniner när man avlar med hårlaget rex. Om det stämmer låter det misstänksamt likt dubbelrex så som hos råttor. Jag är inte helt insatt i genetiken med råttor, men någon som är det kanske skulle kunnat förklara hur det går ihop. Jag har själv sett flertalet kaniner som varit nakna otroligt länge, upp till flera veckor på grund av att de fått otroligt dåligt med mat under sin uppväxttid. Ex. att den handmatas och i princip just hållt igång det vitala, men inte så att den utvecklats normalt.
Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)
#32, det är inte ägarna jag säger är fula, det är djuren. Det står jag för. Hur kan man ta illa vid sig för det? I tråden om vilka raser man inte vill ha har 34598 personer rabblat raser dom tycker är fula, så varför får jag inte säga här att jag tycker naken-djur är fula? Folk kan säga överallt att exempelvis ormar är äckliga, det finns massor av människor som har orm, men såna uttalanden ignoreras bara, det är ingen som klagar på.

#34: zomg du är så smart ;D
#34 Den tråden kan jag säga att jag inte tagit del av, och jag är inte stor fan av tanken på en sån tråd heller. *s*
_34598 var väl förresten en lite väl överdriven siffra? ;/
Nu när jag sökte på tråden skulle jag uppskatta det till att kanske 70 pers har svarat, om inte mindre.
_
Jag skulle iaf inte gilla om jag hade exempelvis hade ett nakenmarsvin och visade bilder på det och så skulle nån säga "Den ser äcklig och ful ut". ;o Då trackar man ju på nåns smak, eller hur man nu kan förklara. Det är nästan som att någon skulle säga till dig, när du har en glasögonprydd bästa vän: "Jag tycker att folk med glasögon ser äckliga och fula ut" -.-' Skulle du acceptera det?
Ja, människor har olika smak, men man kan väl vara finkänslig ändå? Bara för att du kanske inte tar illa vid dig, betyder det inte att andra inte gör det heller. =/ Vissa är mer känsliga än andra. Alla sårade yttrar sig inte om saken heller.
#36, trodde det var givet att jag inte faktiskt menade exakt 34598 personer, så det behöver du inte skriva flera rader om.
Det är väl ändå stor skillnad på att du visar bild på Ditt nakenmarsvin o jag säger att Ditt marsvin är äckligt o fult, än att jag säger att jag tycker nakendjur rent genrellt är fula?
Ja, jag skulle acceptera om någon sa så. Vad ska jag ta illa vid mig om det för? Folk får ha vilken åsikt dom vill. O eftersom det här är ett forum så tycker jag inte det är mer än rätt att säga vad man tycker, alltså, att jag tycker nakendjur är fula.
#37 Säger fortfarande att det finns folk som inte är som du och tar illa vid sig. Men, men…
Äsch, jag lägger ner innan det blir mer Ot-tjaffs -.-
#38, SJÄLVKLART är inte alla som jag, det har jag väl aldrig trott. Men jag utgår från vad jag själv tycker, jag kan ju inte dra med hela jordens befolknings åsikter var gång jag ska skriva något.
Tycker inte det var nåt tjaffs, men jaja ..
Usch dom var skit fula, enligt min smak.. tycker ju syd om dom, såg mer ut som en "mini känguru råtta" :O Skulle inte vilja ha en, hälre ingen kanin alls.
helt konstigt. onaturligt.
Jag har aldrig heller gillat hur nakendjur ser ut, men jag har funderat lite på att skaffa mig en sphynx (nakenkatt) om några år, just pga min pälsallergi.
Angående naken djur gillar jag inga sortes naken djur, fast nakna hundar och katter är ganska OK för mig ^^ Dock inte gnagare.

Amen hallå, de hade ju inavlat! Det är ju inte konstigt att det blev nakenkanin. Enligt djurskyddslagen är det förbjudet att avla på djur som medför lidanade eller genetiska defekter.
Nej, det är onaturligt utan päls. Men ack, skinnymarsvin är söta…
#44: Inavel resulterar ju inte automatiskt i nakenkaniner.
Var kanske inte det du menade, men låter som det.
I Sverige får man inte det nej, men länken är ifrån australien.
Tvivlar på att de har samma regler som här.

#45 Jo, jag vet det. Men det nämdes här att det var en svensk uppfödare som hade en nakenkanin.

#22: my bad =)

#42 En sån katt vill jag ha, dom är sjukt underbara :D
#48: Träffat någon?
Aaaw en liten gremlinskanin =)
Visst är de söta, men skulle inte själv skaffa en sådan bara för att JAG tyckte det var gulligt, skulle inte stöda sådan Avel.
Jag tycker marsvin är lite annorlunda, de ligger ju bara och äter, vilar eller tultar runt och skriker. De rejsar inte lika mkt omkring som t. ex kaniner och råttor gör, så man kan hålla marsvinen i ett enda varmt rum och de är nöjda med det.

#30 Nakenmarsvin har säkert uppstått tidigare i det vilda, då sådana mutationer dyker upp då och då i de flesta (alla?) arter. De finns inte i det vilda just pga av att de inte överlever i sin naturliga miljö. Nakendjur (av arter som vanligtvis är pälsade) överlever nästan uteslutande mha människan.
rätt sött faktsikt.

#12 Haha rackarns vilken ful en :P
Jag tycker att den var riktigt söt men jag tror inte att jag skulle vilja ha en sådan… i alla fall inte om det är framavlat på onaturlig väg för som #50 säger, skulle jag inte vilja stöda sån Avel.
Men om det däremot uppkom på naturlig väg skulle jag nog kunna tänka mig att ha en sån eftersom jag ÄLSKAR kaniner och nu bor tillsammans med en pälsalergiker… men jag tvivlar starkt på att vi någonsin kommer skaffa en sån.. :)
Seeing isn't believing, believing is seeing.
/Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus
naken marsvinen är inte skapade på naturligt sett… dom är skapade på ett forskar center i usa pga att de var lättare att ta prover på dem. Så var det några som smusslade ut dem och fortsatte att avla på dem.
jag vet inte hur kaninerna uppstod men jag antar att de var ungefär samma sätt.
#12 en sån vill jag då inte ha ^^

Jag tkr att det är helt onaturligt.. Stackars ninis, den kan ju typ bara vara inne hela tiden då ju.. :S
#55 Skapade? ;P Vad snackar du om? Det uppkom visserligen på ett forskarcenter, men precis som lunkarya var det en spontanmutation(naturlig mutation), ingenting forskarna "tvingade fram". Som jag förstått det i alla fall. O.o

om det nu finns i naken kaniner men ej i sverige, så hoppas jag verkligen inte att dom får komma in till sverige!
djur ska ha päls i mina ögon, men det kan ju vara bra för folk som är allergiska, men jag tycker det är fel ändå!
Hälsningar Lisa - medarbetare på Jättekanin iFokus
Jag kan säga att jag tycker ´naken hund och naken marsvin e grymt söta!! men dom andra nakna sakerna uueeh bbllääh 
Jag tycker alla nakendjur är sjukt fula! Speciellt skinnymarsvin :P och nakenkatter, och hundar.. usch! Och nakenråtta.. ryser bara jag hör det :S
Självklart finns det ju undantag.. Lär man känna ett "nakendjur" tycker man väl automatiskt att den är söt, men det är inget jag skulle skaffa mig iaf..
Tänk er om det skulle finnas "nakendjur" av varje art.. En nakenhäst, en nakenko, en nakenfågel, en nakengiraff :o
#62 haha de har jag oxå tänkt på :P tänk om det helt plötsligt kommer springande en naken ko eller en naken häst O.o
#62 hahahahha xD en naken ko xD ^^
Emma
#63, #64 xD
Sjukt och onaturligt!
#62 XD Om det skulel finnas naken hästar, skulle man ens kunan rida dom då? För det skaver väl utan päls, med t.ex. sadel? Iaf. skulle jag inte vilja ha ett naken djur, men endel tycker ju dom är fina osv.. ser inget fel med det :) Fast kinesisk nakenhund är lite sött, endel. Men om man är allergiker kanske det är bättre att ha naken djur om man vill ha djur, fats jag skulle nog föredra rex, elr typ pudel asså.
#67 Jag har ingen aning, men jag hoppas att det aldrig kommer finnas nakenhästar!