skaffat kanin.
hejsan :) jag har just blivit ägare till en liten ljusgrå kaninhane på 11 veckor. väldigt söt och nyfiken. jag undrar om någon har lite tips? till mig att tänka på. har haft kanin förut men det var så länge sen. Vill få honom så tam som möjligt så att han senare kan springa fritt inomhus när jag är med :)

lycka till ! :D
o glöm inte att ta kort o visa den söte :P ^^
men om du vill få honom tam, så är dt nog bara att se till att kela o gosa med honom varje dag :)
Japp. Precis som __iE säger. Bästa sättet att få kanin tam är att umgås så mycket som möjligt med den lilla sötnosen.
Lycka till :D

Grattis och lycka till. Ja precis som ovanstående, var mycket med honom.

kela med honom mkt. pussa honom ger honom godis. va med honom hur mkt som helst. visa att han kan lite på dej

Tack så mycket :D Jag sitter vid buren och klappar och pratar med honom flera ggr om dagen. Och så lyfter jag upp honom och kelar då och då och har honom i knäet. Men han bits när jag håller i honom och nafsar och drar i kläderna. Han har försökt nafsa mig i handen en gång också. Jag vet inte om jag ska bli arg på honom när jag håller i honom så här i början. jag brukar putta bort huvudet på honom och säga: Nej! bestämt. Sen klappar jag honom och pratar lungnande med honom direkt efteråt. Bra eller dåligt sätt?

Idag har Albin fått gå ut i sele. Han har också varit inne ett bra tag så nu har han både bekantat sig med familjen, hunden och katterna. Det går jättebra och det känns så himla mysigt att han redan "tyr" sig till mig. När han känner sig lhotad hoppar han genast upp i mitt knä:D
här kommer en bild också från första dan. Det står Eddie på bilden för att jag inte riktigt bestämt mig för vad han ska heta. Men jag tror det blir Albin nu. nått mer förslag? :)
Gud vad han är sööt.
Det låter som albin praktiskt taget redan är tam. Han kommer nog bli en superhärlig kanin :)