Toalett
Hejsan! Vi har då precis köpt en liten Dvärgvädurs hane på 3 månader. Han är väldigt trevlig och tam, men vi insåg snart att vi hade ett problem.Hittills ligger han och sover i toan trots han har både hus och hylla att sova under. Vi hörde av någon att man kunde prova att ta lite bajs och lägga i toan, men har ni några bra knep :)? Vi tänkte mest att då slipper vi att städa så ofta åt honom, mest nu i början när han inte varit här så länge. Och det blir ju lite smidigare sen 
Jaoo. den som sa att man kan lägga lite bajs i toan brukar gå ;) . Men annars kan man flytta bajslådan till stället kaninen bajsar. Osv.
Vet ej hur du ska få kaninen sluta sova i bajslådan bara ;) =D
/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

Tycker som #1 att du ska flytta bajslådan till stället som kaninen bajsar och lägga kiss o bajs däri……Tänk att det skulle vara en så trevlig bajsåda att sova i då :-(
Men min kanin var trög när jag skaffade toalettlåda i buren han låg och sov också i sin även om det var bajs där eller inte, fick tvätta han i dushen ofta.. nu gör han inte det lika ofta längre.
Min kanin sov också i sin bajslåda den första tiden ^^ Trots att han även gjorde sina behov där haha. Men det slutade han med efter ett tag :) Nuförtiden kan han dock sitta och sova i den, men så är han ju en karl också.
jo man sätter kaninens skit i toan där man också gärna ska ha katt strö eller annat material. men om han tycker om att sitta i sitt eget skit och tycker att det är jätte mysigt så finns det inget man kan göra åt det. för att dom ska börja gå på låda är det också väldigt viktigt att berömma med godis om man någon gång ser han skita i lådan.
Min kanin sover aldrig i toaletten. han lärde sig mycket snabbt vad den är till för. Han utför endast sina behov där =) Fast han utför dock sina behov utanför toaletten också. Men inte lika mycket iaf.