Hmm, inte detsamma!?
När jag är ensam med mina kaniner; Är dom lugna och helt underbara. Och dom är sig själva.
Men när jag är med kompisar, då är dom mer rädda och är inte detsamma som när jag är med dom själv.
Och jag berättar ofta om mina kaniner hur dom är och så.
Men så när mina kompisar får träffa dom. Är dom inget som jag berättat. Känns som kompisarna tror man hittat på. Och man kan aldrig riktigt visa kaninens riktiga jag.
**Händer det för er med??
**
// Michis
Vad irriterande :P Lite blyga kaniner kanske? :)
Mina gör inte så.. dom är sig själva 24/7 ;) Iaf hemma :) Men jag har däremot hört av andra som tagit hand om mina kaniner när jag vart bortrest att typ Biggles kan va jättelätt att lyfta när jag är i närheten men när den personen är själv med honom så vill han inte bli lyft.. haha ;)
Mina kaniner är dom själva när andra är med :) Jo jag märker iaf. att dom inte är som du säger, fast Molle är väl sig själv? Det är väl mest Nina och Zhakita (vet inte hur det stavas) :S <3

Candy är precis så. Sjukt mysig när man är själv med henne men när det kommer folk hon inte känner så blir hon tillbakadragen/klättrar upp på axeln och kurrar.
Vet inte direkt varför, det är väl mer så att just sådana kaniner trivs bättre med bara sin ägare och inte är förtjust i främlingar :)
Resten av mina kaniner är "sig själva" hela tiden.
the vanity, it becomes insanity
#2: hah, joo xD Sant ! Molle är sig lik jämt.. <3
// Michis
#3 : Tror nog det jag med nu när du säger det.. Att dom håller sig till sin ägare. Och tycker att andra är typ ja främlingar. Dom ger en inte mat, dom kelar inte med en, dom är inte med en, dom bara står och tittar på en .. Usch så läskigt ! Hehe.
#1: hehe okej XP
Ehm, kankse finns nått sett att få sånna kaniner bli mer avslappnade med andra personer oxå? eller ska man vara nöjd med att den/dom kaniner gillar sin ägare mer än andra tex kompisar<3
jag vet ju djur som inte ens gillar sin ägare -.-'
// Michis
#5, det där med att jag skrev "jag vet ju djur som inte ens gillar sin ägare-.-' "
Jag menar mej, och det är min förredetta fågel. Trixxi heter han. Och jag var hans ägare, men det är det att han inte ens gillar mig! Utan bara min pappa och storebror xP Så jag har ölverlämnat han till min bror i stället då, drf är det min föredetta fågel nu xP
// Michis

#5: Alltså jag ser det som en del av kaninens personlighet , ungefär som att det finns vissa människor som inte alls tycker om att umgås med folk de inte känner. Så vet inte direkt om det går att träna bort eller vad man ska säga..
Men jag har ju vissa vänner/familjemedlemmar som träffar mina kaniner oftare än andra, och kaninerna vänjer sig ju med dessa efter ett tag =) Även fast jag nog aldrig kommer få min Candy att kunna vara social helt ut med andra än mig också.
Har haft problem med att lämna henne hemma på semestern då det inte brukar finnas någon som vill ta hand om henne ;P Tydligen blir hon ganska galen och vägrar komma ut ur buren.
the vanity, it becomes insanity
#7: hehe okeej XD ja, man kan ju vänja dom ^^
// Michis
Zoie är likadan i buren även fast en kompis tittar. Men när jag ska hoppa med henne och så hoppar hon högt och sen om mamma kommer ut och tittar då springer hon igenom hindret(fast ibland springer hon igenom hindret ändå)