Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 8530 ggr
Noa-Nisse
0

en jätte stor jätte

Idag läste jag i en tidning på jobbet. det stod lite om olika djur osv. så var där en verkligen jättestor bj. Den väger 20 kg och är 12 dm från nog till svanstipp.

shiiit det är ganska stort! ;P ville bara säga det :P

Medarbetare på Hundar.ifokus

emms
0

Ofta 20 kg?! Det är ju hur mkt somhelst :O. Undra om det stämmer ^^

Emma

Moonstrike
1

Jag undrar också om det stämmer.. det är väldigt mkt xD

Lendsi
0

jag har faktiskt oxå läst om sånna otroligt stora kaniner, å den jag såg vägde hela 24kg! :D Så det är inte omöjligt. :)

ElinLi
0

Woow

Jagz
0

jag vill se kort ;P

MarHai
0

Knappast.

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

TotteNumber1
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

typ nåt sånt här?

TotteNumber1
0

en till heheh!!

Taci
0

Dom där bilderna är verkligen inte på riktigt, dom är så redigerade ^^ Syns ju verkligen^^

ElinLi
0

#9 faktist så e dom äkta ^^ det där e världens största kanin de !

Taci
0

#10, herregud, nej dom är inte äkta. O framförallt första bilden skriker ju fake lång väg, ser du inte proportionerna på kaninerna? Huvudet är ju 10 minst gånger större än bakbenen.

ElinLi
0

Hur vet du att dom inte e äkta ??

[Niike]
0

#12 Men man ser ju det på bilderna!

ElinLi
0

#13 hurdå  ? asså jag e ingen foto människa diräkt så jag e trög när det gäller att se saker på foton

Taci
0

#14, jag förklarade ju just precis, hur man såg att det inte var äkta..??

Baralisah
0

man ser att dom är redigerade….!
Och tror inte att en kanin väger lika mkt som min hund :P haha den väger runt 24kg.

Hälsningar Lisa - medarbetare på Jättekanin iFokus

ElinLi
0

#15 jag sa ju att jag var trög .. Nä den där ninen på bilden han väger 10 kilo tror jag att det stog på hans hemsida ( ägarens )

Zvintos
0

Man ska alltid vara källkritisk när man läser någonting.

ElinLi
0

#18 vad betyder de ?

Denna kommentar har tagits bort.
Zvintos
0

#19: Att man kollar vem som skrivit det, hur de skrivit det och varför de skrivit det.
Har personen någonting att vinna på att skriva så?
m.m.

Det är att vara källkritisk.

ElinLi
0

#21 jaahaa ok tack :)

[Queckfeldt]
0

Jag har för mje att den kanin på bilden finns i England. Jo, den finns men första bilden tvivlar jag på att den är äkta.. Om den är äkta, stackars kanin med så mycket större huvud^^

Elina.
0

Dedär bilderna ser ut att vara tagna med fisheye-objektiv.

Noa-Nisse
0

om det hjälper er något så stod det nog i typ hemmestveckotidning eller så var det allers eller någon annan liknade tidning!

matilds
0

Bilderna är fake. Det ser man på bakgrunden vid kaninens huvud som är helt utdragen.

"Var dig själv - det finns redan så många andra"

Fnyan
0

haha, på första bilden är baken pytte liten ju! å framdelen samt huvud SVIIIIINSTORT!!! snacka om redigerad!

Å på andra bilden ser de ju lite mer verkligt ut förutom att baktassarna ser vääääääldigt utdragna ut :S om ni fattar va ja menar xD

annaforsgren
0

ifall de skulle vara så stora så måste de knarka ner kaninerna med dopningsmedel:P

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Rafflan
0

Första bilden ser falsk ut men den andra bilden är äkta, har sett bilder på den i en djur tidning (kom ej ihåg namnet på den dock :/) finns fler såna enorma kaniner. Tar bara dom största kaninerna man hittar, korsar dom tar en unge letar upp en till stor kanin till, parar osv sen får man e gigantisk kanin, eller så ger man dom nåt medel ;)

Mickis1994
0

#7b är itn eäkta. kolla huvudet. Bakgrunden på huvudet. träden dä rbakom,  dme är utdragna. och så kollar vi på husses hand, som är ovnaligt stor. och kaninens ben stämmer itne överrens med kroppen osv..

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

[Niike]
0

#29 Hur vet du att den är äkta i djurtidningen?

[Queckfeldt]
0

Har hittat fler bilder. Denna kaninen är mycket mindre än…

[Queckfeldt]
0

…. Denna.

Och det är samma Gubbe^^

KvirrZ
0

Tänk på copyright! om ni inte har tillstånd så lägg inte upp bilder.

- Mvh Emma

[Queckfeldt]
0

Här är en till på en annan kanin. Denna ser väldigt värklig ut enligt mej:P

*bild bottagen av crew*

Baralisah
0

den sista bilden där kan jag hålla med om att kaninen ser riktig ut. men den ser verkligen inte ut som om att väga över 15!

Tina-A
0

Det är inte bilderna på gubben och kaninen som jag tror att noa_nissa menade.

Och queckfeldt, har du verkligen tillstånd? Iaf den sista bilden ser definitivt ut som en privatpersons från typ google och den får du absolut inte lägga ut utan tillstånd, det bryter mot svensk lag! Jag raderar den tills jag fått bekräftelse på att du frågat fotografen om lov.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

[Queckfeldt]
0

#36 tycker inte jag häller:P

Läste lite om dom andra bilderna och den kaninen ska tydligen väga lite över 10,5 kg

Baralisah
0

Ja precis, BJ ser jävligt stora och biffiga ut, men tror inte dom väger så mkt som över 15kg… isåfall runt #38 säger.. runt 10.5kg!

Jagz
0

Det ser ut som att kaninen på bilden är typ som en halv vuxen människa ;P Dock vet jag katter som väger 20 kg (en amerikansk jättedyr ras som grannen har)

Thumper-KG
0

Jag har en(ig. två) artiklar på min hemsida om just den BJ:n, han heter "Robert" och vägde 10,5 Kg enligt ägaren.
Det ligger en tragiskt öde för Robert i artiklarna, därför har jag även redovisat källan på hemsidan.

Bilden blir förvanskad om man är nära med objektivet på föremålet , och ställer skärpeljupet där, medan bakgrunden blir normal, det går alldeles utmärkt att trolla med bilder på det viset med ett vanligt 35-70 obektiv.

LÄNK till artiklarna…längst ned på sidan…

emms
0

Men lixom kolla på ögat få den första bilden… Hur stort somhelst lixom ^^ fejk eller vad ^^

Emma

Noa-Nisse
0

http://www.youtube.com/watch?v=7f8y4SR9mjU

hittade ett klipp på youtube, det liknar gubben på bilderna.. men man vet aldrig. men när han lägger upp ena kaninen på vågen så säger han att den väger 8 kilo lite mer. eller hörde jag fel?

jag kan ju hålla med om att 20kg och 12dm från nos till svans låter mycket.. men jag tänkte bara skriva vad jag läste.. ^^ hehe

[Niike]
0

#43 Den kaninen är ju inte fejkad iaf, men gud vad stora BJs är egentligen :P Värsta klumpen! Riktigt fin var han iaf!

ciss
0

#7 och #8 är tagna med fish-eyeobjektiv.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

repekka94
0

Mina 2 bjs som jag har/haft Har  vart av den slimmade typen här en bild på när hera busar med pinnen

sammeth
0

En undring vad är det för ras på dom där kaninerna?

Clariiz
0

#47; Belgisk Jätte

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com