Gnager på mina kläder
När jag har min kanin ute på gräsmattan och då jag sitter där med honom så hoppar han ofta upp i mitt knä, vilket han inte brukade göra för inte så längesedan. Och nu när han hoppar upp i mitt knä så börjar han hela tiden gnaga på mina kläder. varför gör han det?
nyss så gjorde han det och då råkade han bita så hårt i t-shirten att hans tänder nådde huden på mig. det gjorde lite ont x)
Han verkar vara så ivrig också nuförtiden. Jag har ute honom på gräsmattan varje dag, eller så låter jag honom vara i huset om det regnar ute.
Tonåren?
Han är 13 veckor gammal. Är kaniner i deras tonårsålder vid den åldern?
Hur länge varar deras tonår?
putt
#2 Nej det är nog lite tidigt.. Tonåren kommer senare, när vet jag inte men det är ju rätt olika med. Det är olika hur länge den varar men runt året brukar tonårsfasonerna vara borta :)
okej =)
hm… vad konstigt. han liksom hoppar upp i mitt knä jätteofta nu och börjar gnaga i kläderna lite. ibland så hoppar han upp och sedan ner och upp och ner på en gång.
Har hans tonår kommit lite tidigt kanske? :P läste på internet att tonåren varar från ca 4 månaders ålder till ca 8 månaders ålder. och min kanin är ju ca 3 månader gammal.
Han kanske tigger uppmärksamhet av dig? Min kanin kommer ibland fram och buffar på mig och om jag inte reagerar kan hon bita lite i mig eller mina kläder.
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se
Men jag ger honom uppmärksamhet ju hela tiden då jag är där ute med honom.
Fast det kanske är så i alla fall. han kanske tycker att jag inte ger honom tillräckligt mycket uppmärksamhet.
det kan bara vanliga bebisbeteende ^^
hehe ok ^^ men nu så bet han mig 2 gånger i armen :P
Mina kaniner biter mig i kläderna jag tycker att det är roligt dom är så gulliga