Lång resa...
Hej!
Är det någon som skulle vilja ta hand om min kanin?
Han är en liten dvv han heter Putte och är , jättegullig, och jättesnäll. Han fyllde tre år nu i sommar han skulle nog kunna bli en jättebra hoppare, fast vi har inte tränat så jättemycket, men han är jättekelig och väldigt nyfiken. Han trivs också jättebra med flera hundar och blir aldrig rädd för de, även om de är i hans Hage eller ute på marken tillsamans.
Jag bor i Luleå nu, men ska flytta till sydafrika i ett år kanske mer (det får vi se) och då kan jag inte ta med honom…
Därför tänkte jag ställa frågan här om det skulle kunna vara någon skom vill ha honom så länge. Det följer självklart med innebur, utebur+hage och massor av mat hö, koppel och allt som hör till.
Om det är ngn som vill ta hand om honom, så får ju han/hon kaninen gratis men jag vill ju ändå att det ska vara ett bra hem. Det skulle nog gå att frakta honom en bit så hör av er ;)
Kontakta mej gärna via mejl, om ni har några frågor och så :) om ni hör av er skickar jag gärna bilder och om det är någon som vill skulle det självklart gå bra att komma och kolla på kaninen;)
Tveka inte att skriva för jag vet inte när vi flyttar kan bli riktigt snart och jag vet inte vad som händer om vi inte hittar någon som vill ta hand om honom. Om ni själva inte kan/vill ta hand om honom tipas gärna alla andra ni känner då :P
Det går att nå mej på Julia.de.bruin@hotmail.com om ni skriver ett mail kan ni också få ett telefon nummer så att vi kan höras :)

Fick just veta att vi troligen ska åka väldigt snart…
och det är ingen som hört av sig, vet inte riktigt hur jag ska göra med kaninen då… :(
#1 Om du inte hittar någon, så kanske du kan kolla efter ett tillfälligt akut hem tills någon kan kommer och kan ha han :) ? Lycka till iaf. har ingen plats ;/

#2 Har kollat efter flera hem även bara tillfälliga, men det verkar inte som att det är någon som kan ta hand om honom… :(

putt :)

putt
naw vilken sötnos.. skulle jätte gärna ta honom om jag inte redan hade en hane :/
Jag tror inte att din mail fungerar, men har skrivit i din gästbok.

#7 tack <3
#8 jo, min mail fungerar jag har svarat dej :)

lycka till men jag tyvär inte ta han :/ har redan en hane å en hona å har bara 2burar för tillfället :/

#10 tack :)
Vet inte om jag glömde att skriva, att om den som kanske vill ta hand om kaninen får självklart med alla burar, mat och allt annat… :)

nämen gud vilken gullig:) nu ska jag fjäska in mig hos mamma och pappa;D
fast de kmr nog troligtvis inte gå. men lycka till :)

jaha nu är det ingen som ännu kan ta honom, så nu verkar det bli avlivning, och jag vet inte hur jag ska klara det… Ingen som har ångrat sig och kan ta honom???

putt
har du laggt ut annons på blocket? :)

#15 ja, det har jag, den har legat ute i ca 2 veckor, men sen tog jag bort den för det var bara folk som vlle köpa burarna som ringde hela tiden, ingen som ville ha kaninen :(

gud vad söt kanin! Synd att jag ej kan ha mer kaniner.. har ''bara'' en men jag tar med han till skolan så det blir lite trångt i rummet (ska bo på elevhem)

# ja, det var synd, ingen annan som ngn känner som kan tänkas vilja ha en kanin???

kan du inte ge han till en djuraffär då?? Avliva han inte!!!

# 19 har kollat dte oxå och det verkar inte finnas så många val, vi ska fara och ingen kan ta hand om honom, även om det är det sista jag vill göra.