Suck.. :(
Känns verkligen inte som jag har turen på min sida nu..
Den 4 Juli kom mamma in och väckte mig på morgonen. Hon hade varit ute och gett alla djuren som vanligt, hon brukar göra det på morgonen. Tagit ut kaninerna hagar/uteburar, och släppt ut Alpha som går lös. Sen hade hon fått syn på Alpha inne i Niikes Hage. Hon hade lyft upp ett nät, grävt och pressat sig in under där. Fattar inte hur hon bär sig åt, verkar som att inget kan stoppa henne.
Tyvärr, är hon förmodligen dräktig nu eftersom kaninerna var ihop flera minuter.
4/8 är Alpha nästan 1 år och 4 månader. Jag vet att riskerna ökar ju äldre honan blir, så det är bara att hoppas på det bästa nu..
---
Nyss kom mamma in och sa att hon hittat Bayliss inne hos Humle. Jag höll på att brista ihop totalt. Hon har lyckats att från sin sitthylla hoppa över mellanväggen som är mellan deras burar. Dessa tänkte jag para i Januari 09, Bayliss är bara 6 månader just nu, nästan 7 månader när hon isf får ungarna.
Humle är endast 3 månader, så det är ju inte säkert att han är könsmogen. Dock kan han mycket väl vara det eftersom han varit väldigt intresserad av Bayliss genom gallret, och eftersom hon nu drogs till honom.
Vet inte hur länge Lissan var inne hos Humle, det kan ha varit 10 sekunder eller 20 minuter. Dock ville hon in dit igen när mamma lyft tillbaks henne till sin bur, så hon verkade ju inte helt nöjd.. Jag har dock såklart flyttat henne nu.
känns inte speciellt bra nu.. :(:(:(
*kram*
Men jag tror det inte är någon fara med åldern på honorna :)
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
Å, stackarn! Hoppas på det bästa nu! <3
Oj, jobbig sits!
"Fördelen" (om man nu kan säga så) när det gäller Alpha, är ju att hon är ju en jätteras.
Dessa mognar senare än de mindre raserna.
Jag tror nog det kommer gå bra.
Ang Bayliss, så är hon ju inte överdrivet ung.
7 månader är ingen direkt katastrof.
Får hoppas ingen av parningarna tog!
Men skulle det tagit sig för bägge, eller bara någon utav de, så ska du nog se att det går bra.
Det kunde varit mycket värre.
Åh jobbigt, jag vet exakt hur du känner!
Jag gick igenom det med Lollipop..
Håller tummarna för att de inte är dräktiga, och om de är det, att allt går bra. <3
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Tack <3
#3 Det har jag inte tänkt på, men ja det stämmer ju.. Och ja det kunde ju ha varit värre.
Åå, gud så tråkigt =/ Hoppas att de inte är dräktiga!

Attans vad kaniner kan vara jobbigt smarta ;<
Håller tummarna för att dem inte blir dräktiga…
Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

vad jobbigt gumman :/
Men säger som Martina, det är nog ingen fara med åldern =) Hoppas allt går bra <3
the vanity, it becomes insanity
Sry för OT!
Hur gammal bör en kanin vara som älst när hon födder ungarna?

#9: under ett år brukar det oftast gå bra (sålänge hon inte är för ung) och efter ett år så kan det också gå bra, men ju äldre desto större risker.
Gud vilken otur :/ Men jag tror inte det är någon fara med åldern på dem heller. 7 månader är ju bättre än 6 månader som jag brukar säga ;)
Tror dock inte att Humle är könsmogen men man vet ju aldrig ..
"Var dig själv - det finns redan så många andra"

Trist :/ Men håller med NinniH, tror inte att åldern på dom är någon fara iaf (: Håller tummarna för att det inte tog!
Målar och ritar porträtt på beställning.
Gör även armband och kaninselar.
Priser och info:
http://lans.blogg.se/tillsalu/
Mina auktioner på tradera:
http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999
Tack , hoppas också verkligen att allt går bra.
#13 Nä jag tänkte att han kanske inte är det, men han håller på och knorrar och nosar ganska mycket genom gallret på Lissan..

hoppas det går bra :/
Gud vad trist:( Jag håller tummarna för att det inte tog, något av det.. Lycka till hur det än går!
Lycka till <3 om det blir något får vi hoppas att allt kommer gå bra <33
Ojdå :/
Du behöver nog inte vara orolig för Alpha :) Jag parade Sissi när hon var tre år, allting gick jättebra :)

Sicken otur du har. Men då får du väl ha tur nu istället ;)
Tack för era ord <3
Oj :(
Lycka till så mkt, vi är alltid här om du behöver hjälp :) <3
Usch :/ hoppas de inte är dräktiga nu iallafall :(. lycka till med allt iallafall <33
Emma
lycka till, hoppas de inte är dräktiga!
Alpha gick tom! :):):) Så himla skönt! Trodde verkligen hon var dräktig, då hon fick större mage än innan och slappade väldigt mycket dom sista dagarna.. Hon var inne hos Niike ett bra tag också, men han missade väl, eftersom han var helt blöt på magen ;)
Bayliss däremot har börjat dra lite päls och göra något som liknar ett bo nu… Hon har 3 dagar kvar. Tycker inte hon känns speciellt tjock, men vi får se.
Håller tummarna för att det går bra för lillsnuttan om det blir något ! =)

ih, håller tummarna och kaninerna håller tassarna för att det
går bra för bayliss =)

Håller tummarna :)
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

Hoppas det går bra<3
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus
Tack =)<3

Hoppas allt går bra !
Skönt att Alpha inte blev dräktig i alla fall :) Håller tummarna för Bayliss :)