Gå på golv
Ni som har innekaniner.. Vad tycker era kaniner om att skutta på golvet? Vissa golv kan ju vara väldigt hala. Drar dom sig till mattorna, så dom helst går där, eller går dom väldigt spänt och försiktigt? Eller har ni helt enkelt inte så hala golv? ;)
Min ninis får hoppa på mattan och hpåller sej där faktiskt. Det blir för halt då jag har klickgolv i det rummet
De såg ut som bambi på hal is kan man säga ;) Fast de vande sig ju sedan, men de är inte innekaniner längre. När Molle och Lippo bodde i mitt rum och när de fick vara ute var de mest under sängen och inte så mycket på mattan faktiskt..

De springer och skuttar på golvet utan några problem. :)
#2 haha det kan jag tänka mig! ;)
Tog in Bayliss för några dagar sen, och först halkade hon omkring en hel del, men sen vande hon sig och då blev det full fart kan jag lova. Hon skuttade omkring på hela undervåningen och undersökte utan att besväras av det ganska hala golvet ^^
Jag har ett ganska halt parkettgolv i mitt rum, så när Saga var innekanin/bodde inne åkte hon runt som en liten jag-vet-inte-vad på golvet och kanade in i både bokhyllor och annat innan hon till slut duktigt lärde sig hur man höll balansen. ;)
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)
#5 Hahah! Ja dom lär sig säkert hur dom ska gå på golvet efter ett tag :)
Jag brukar ta in mina kaniner ibland. Då brukar dom tycka att golvet är aldeles för halt att gå på, men ibland vågar dom sig ut på det hala, då går dom jätteförsiktigt istället för att skutta, och sen när dom vill tillbaka så tvärvänder dom och kutar allt vad dom kan tillbaka till den säkra mattan! När dom kutar så, så halkar dom hur mycket som hälst och far om kring på golvet utan någon kontrol alls över deras ben :P
När jag tar in Zoie är hon mest på mattor. Ibland sträcker hon ut framtassarna på golvet och har baktassarna kvar på mattan och då åker framtassarna ifrån henne.
#7 just därför man bör lägga ut mattor, kaniner har ganska sköra ben…
Mina kaniner bor innomhus och tycker inte alls att d e jobbigt med hala golv,men ja burkar täcka större områden med handukar lr nått så dom inte ska ha d jätte svårt när som skuttar.D tog tid för Nisse o välja sej vid hala golv i början när vi fick honom men nu e d inga problem,Saga brydde sej inte alls hon hoppa & skuttade överallt ^^

NÄr jag hade min ena kanin inne så hade jag han lös i huset, så han fick skutta fritt in och ut från buren, och han bryde sig inte tt dugg. Vi hade inte särskilt halt golv heller men, han gillade värkligen att skutta runt och gör det fortfarande nu när jag har han ute och tar inn han när det regnar! MEn min andra kanin hatar att vara inne, vågar inte gå på golv och ite på mattan heller, han hoppar bara upp i knät på en när man sitter på golvet annars går han fram . skulle kuna vara borta i typ flera timar och han har typ rört sig nån meter! ;)
Mitt golv är jätte halt så dom håller sig mest på mattorna å möbler ;)

Mina kaniner är ute kaniner men ibland när jag har dom inne hatar dom att gå på golvet å springer de snabbaste dom kan (glider de snabbaste dom kan för dom tkr de är halt ;P ) till mattorna :P

Min Bessa bor inne och skuttar runt överallt. Kan ha riktig rally och kasa över hela golvet med flit ibland ;o)
Jag tror att det är en vanesak, de som är vana vid att vara inne bryr sig inte men är de vana att vara ute eller endast på halkfria ytor tycker att det är lite läskigt
#14 hahah naw vad gulligt ;)
Jo jag tror också det.. Dom lär sig vilka muskler dom ska använda :P
Althalus hade stora problem att skutta omkring här hemma eftersom jag har båda parkett och hala plastgolv. Men efter ett tag så lärde han sig. Anki var säker på foten sedan första dagen vi hämtade hem henne när hon va sju veckor gammal.
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft
Min förra kanin hoppade bara på mattorna men Muffin hoppar omkring utan några problem. Ibland så rejsar han runt så att han glider omkring som en liten dåre ;)
Emma

Mina hanar springer på golvet utan problem (Tryggur o. Linus, Lasse har aldrig varit inne).
Och mina honor är som bambi på hal is (; dom halkar bara omkring, om dom överhuvudtaget vågar lämna mattorna. (Ava, Maja, Lina iaf. Inte haft inne dom andra)
Har man innekanin är det naturligtvis mkt trevligare om dom springer överrallt utan att halka (: Fast när vi hade inne maja o. lina, var det rätt skönt att dom bara höll sig på mattan, eftersom man då aldrig behövde oroa sig för att dom skulle gnaga på möbler eller sladdar.
Målar och ritar porträtt på beställning.
Gör även armband och kaninselar.
Priser och info:
http://lans.blogg.se/tillsalu/
Mina auktioner på tradera:
http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999

Dom går på mattorna helst men om dom måste gå på golvet så "smyger dom fram"

Teqla håller sig på mattan och gör hellre ett hopp över till nästa matta än går på parketten. Hoppe har inga problem med golvet och hoppar även över stödpinnarna under köksstolarna trots att dom står på halt golv.

Shadow håller sig oftast på matterna och springer snabt på golvet för att komma till nästa matta. Ibland när han e nyfiken kan han smyga sig fram på golvetf för att undersöka rummet. Men han går inte överallt. Han har aldrig gått till datorn men till tv:n ibland.

oj vad mycket felstavning och nått gramatik fel.. ursäkta ^^' Jag skriver nog på engelska för ofta..

När Mulle var inne så var det ganska halt för honom. Han skulle ställa sej upp för att kolla över en liten kruka. Så han satte framtassarna på krukan och ställde sej upp på bakbenen. Men sen så gled bakbenen ifrån honom och han halkade. Såg lite gulligt ut x)
Men han är inte inne så ofta. så han har fortfarande lite problem med att springa på golv. Men han drar sej inte precis till mattorna, han är lika mycket på båda :)
mina har inga problem med att springa på golvet :)
- Mvh Emma
Bebbe föredrar att springa på mattor men hon går på golvet också. Hon brukar rejsa runt och springa, ta sats och glida fram på golvet x) Det ser kul ut :)
När jag tog in Channie ett tag höll hon sig bara på mattorna och gick bara några få steg utanför mattan, och då försiktigt.

Engla bodde inne strax före sommaren ungefär en vecka pga att hon hade sövts ned (tandproblem) och då hon ville inte lämna buren. När jag satte henne på golvet (köket, halt) satt hon mest bara där.
Essy skuttar försiktigt men låter bakbenen hänga efter henne, hon har bara testat skutta i köket och vardagsrummet där det är ganska halt. Truls har varit innekanin i ca 2 veckor men han blev så understimulerad så han flyttade ut idag, han bodde i lekstugan med mig och där är det inte halt golv så det gick bra.
Candy skuttar på, inga problem alls.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

Helst håller de sig på mattan, men om de måste gå på golvet klänger de oftast på ens ben och vill hoppa upp i famnen.
De gillar det inte alls ;P
the vanity, it becomes insanity
I början var de tveksamma men nu rejsar dom runt som bara den :)
"Var dig själv - det finns redan så många andra"