Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 835 ggr
hurricane
0

Kaninen lös?

Hej. Jag är ny här. :)
Jo det är så att jag funderar på att skaffa en kanin igen. Jag hade en när jag var lite yngre men den gick bort. Han var världens underbaraste…
Skaffar jag en kanin vill jag helst ha en belgisk jätte, fransk vädur eller någon annan stor ras.
Sen vill jag ha den lös i lägenheten. Kaniner blir ju lätt rumsrena men jag undrar om det är någon som har erfarenhet av lösa kaniner innomhus?
Gnager dom mycket på möbler eller går det att vänja dom av med det? Kan man typ "kaninsäkra" rummet på något sätt?

malinroth
0

Jag har en av mina kaniner lös inne i mitt rum dygnet runt. Har kaninsäkrat genom att sätta svetsnät så han inte kommer åt kablar, möbler och sånt biter han inte alls på (sladdar vet jag inte om han biter på men kaninsäkrade i förebyggande syfte för både hans och min skull) om du använder sökfunktionen och skriver kaninsäkra eller nåt borde det komma fram minst en tråd iaf om kaninsäkring som varit uppe för inte så längesen där finns det lite bilder och så :) Att ha kaninen lös är grymt mys ^^

repekka94
0

Ska du ha en belgisk jätte måste du ha sladdar högt upp eller i sån däär man sammlar sladdar i den når även ganska högt upp om du har balkong eller bara galler bör du höjja de så den inte kan hoppa över om den har en bur där vars den har mat , vatten , toa m.m. brukar dom göra sina behov inne i buren

[Wera]
0

Finns ju sånna där plaströr eller något sånt för att stoppa in alla el kablarna.. det skyddar. Men annars är ju Malins tips? bra, med svetsnät (elr kanske hönsnät, mina kaniner biter iaf. inte igenom det).

hurricane
0

Tack för tipsen. :)
Låter ju hur bra som helst ju malin. Att din kanin inte biter på möblerna. Men är din kanin helt rumsren då? Vet att det är lättare att få dom att kissa på låda än att bajsa.
Min förra kanin kissade fint på toan, men bajsade i hela buren. Iofs är kaninbajs inte så svårt att plocka upp :P

Tina-A
0

Jag tipsar om vår artikel som heter "kaninen lös inomhus" :) I tråden hittar du också inlägg om folk som har sina kaniner lösa :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

hurricane
0

#5: Tack tack. mkt interessant läsning :)

malinroth
0

#4 Mjo han är så gott som rumsren och det blev han i princip direkt…sen när han började vara i sängen började han även att kissa där men sen tog jag bort det han hoppar upp på först för att komma dit och då kissade han på lådan igen men nu har jag honom i sängen igen gick det bra i början men han har just börjat kissa rätt mycket igen och även bajsa i sängen… vet inte riktigt vad jag ska göra för att få honom att sluta men jag tror det kommer lösa sig :) Så fort han inte kan gå upp i sängen hur lätt som helst så går han då på lådan :)

HoppeTeqla
0

Mina bor helt burlöst i vardagsrummet. Dom har ett hörn med toa och matskålar. Inga problem med rumsrenheten förutom att dom bajsar rätt mycket i höet också. Sen har dom ett bohörn också, ett litet soffbord med filt över som dom kan gömma sig inne under om dom vill dra sig undan. Möblerna däremot är inte så snygga längre… Det är supermysigt med lösa innekaniner om man står ut med lite slitage på inredningen ;-)

[Niike]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tycker du ska satsa på en frasse *tipstips* :D

hurricane
0

#7: Ja. Många verkar ha problem med att kaninen vill kissa i sängen. Det är konstigt. :P Fattar inte varför…

#9: Ja dom är helt underbart vackra :)

Jagz
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En frasse =)

[Niike]
0

#11 Han ser så mysig ut :D