Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 1599 ggr
repekka94
0

En fråga bara

Om det skulle vart en tjuv PARNING mellan din och nån annans kanin och ni inte skulle vetat de vad skulle ni gjort då?

Och om hanens ägare skulle sagt att hon har rätt till hälften av pengarna som man säljer kanin ungarna för och att den skulle få betämma hälften av namnen vad skulle ni tycka om de?

1 skulle ni gett pengar för parningen?

2 sskulle den personen fått som hon vela?

3 skulle hon  fått en kanin unge gratis? (som hon sen kan göra som hon vill me sälja lr behålla?

rebecca & en kompis (molly)

[Wera]
0

Nr 3 isåfall, men inte bestämma namn och heller inte ge HÄFLTEN av alla pengar, bara pengarna för en unge eller ge en unge! Inget mer, trots allt har honans ägare all ansvar för ungarna, och ger honan extra mat och allt + står för kostnaderna.

Clariiz
0

Är det hanens ägares "fel" tycker jag denne skall betala honans ägare.
Är det honans ägares "fel" vet jag inte vad jag tycker.

Man får väll komma överens om något, en tjvparning är ju inte direkt en önskad kull, så jag kan inte förstå hur man kan vilja bråka om sådant?

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

repekka94
0

#1 tycker lika dant

#2 nej den är ju inte önskd skulle precic para den honan med en mer lämpad hane och så dimper det ner en kull vistt där det kul när dom är små men dom tar ju tid plats och när dom blir större mer mat ger gärna mat och pysslar om en planerad kull men ingen tjuvparning

Blir så att hon får en unge som hon får betsämma namn på om hon inte kan ha den får hon pengarna + betsämma namn inget mer  blir det vettigt tycker ni??

Zvintos
0

Hade jag varit i den sitsen, hade jag avlivat ungarna.
Skulle ungarna mot förmodan behållas, hade jag inte gått med på något utav det.
Jag hade blivit väldigt upprörd över att ägaren till hanen helt plötsligt kom med en massa krav.
Det vore en sak om denne frågade lite hur det nu kommer att bli, och om det går att göra någon överenskommelse.
Det vore inga större problem då.
Men att bara komma och ställa krav på en gång.
Nej, då får det vara.

repekka94
0

#4 kan inte avliva dom dom är för fina det är svårt ….men ägaren till hanen blir så sur om hon inte får det hon vill nog för att jag åxå är envis men hon har skrivit att hin Ska bestämma 3 namn + ha hälften av pengarna för att hons  kanin är pappan tycker jag åxå är helt fel =O  jaja har redan skrivit till hon hur det blir la till inget diskuterbart så nu är det slut tjafsat =)

Clariiz
0

#4; Håller med dig helt!

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Tejoos
0

#4 Håller med Ninni här.

Har själv en hona och en fertil hane, en bebishane och en kastrerad hane. Gör självklart allt för att undvika en "tjuvparning" och kommer kastrera dom då de uppnått rätt ålder. Men skulle det ändå ske så skulle jag avliva.

Anledning till varför jag skulle göra så:

Både honan och bebishanen är kelkaniner, den fertila annan ras. Hellre avliva än stå där med en oönskad kull som jag inte har plats för. Och tänker absolut inte tvingas skänka bort.

Så har jag bestämt, men det kan säkert bli jättesvårt om skulle hamna där…

Taci
0

Då var det dags att ta er konflikt i en tråd igen ^^

Vanligtvis brukar ju hanens ägare ta en unge, eller pengar för en unge. Men eftersom det är en tjuvparning som ingen av ägarna ville ha, så tycker jag faktiskt inte hanens ägare har rätt till någonting, eftersom det just var en olyckshändelse, och det blir honans ägare som får ta allt jobb. Fixa köpa, ta hand om alla ungar osv, helt plötsligt.

Vet inte om jag gjorde mig förstådd, blev nog lite luddigt^^

repekka94
0

#8 tycker så med ^^ ja domma djur det blir konflikter ägare i mellan då och då ^^/ men aja det är 1 unge för hon som gäller Punkt slut..

Clariiz
0

Håller med #8 totalt!

Men skulle vilja lägga till att det är också honans ägare som kunde misst sin kanin! Hanen dör inte av det, det är honan som kan dö, det är honan det sliter på.
Att ha ungar är ju inte direkt gratis. Min tjuvparningskull äter ungeför ½kg hö och 14dl pellets /dag. Tillsammans med mamman då. Mamman själv åt innan kanske 3 nävar hö och 3msk pellets.

Jag tycker inte hanens ägare har rätt till något alls.
Inte ens en unge!
Men visst ska hanens ägare ha en unge, ska hon (?) väll också betala för den? (Nu vet jag inte hur mycket ungar det är men vi sägar att det är åtta) Säg då att du ska ha en 8 del i pengar vad allt kostat dig, samt ersättning för tiden du lagt ner på att hitta köpare, få den social osv.
+ att du ska ha pengar för riskerna, och slitaget på honan!

Annars har hanens ägare inte rätt till ett skit!

/Tack för mig!

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Em--ma
0

Om JAG, hade haft honan som var dräktig och den som hade hanen ville att vi skulle dela på kostnadena. Så skulle H*n fått betala halva maten, komma till MIG och ge kärleken till dom. Och tiden.. Annars så förlorar jag massvis på det.. Hon som har hanen KAN inte ställa sånna krav, För det enda hon gör är att ha en hane som blev tjuvparad med en hona som var min..

Hon betalar juh inte ett Pizz för detta. Den som ställer dem här kraven är ingen vettig kaninägare!

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

Cagi
0

Menar ni med en tjuvparning att vi mattar och hussar inte har koll på våra kaniner eller hur går en tjuvparning till? Jag har svårt att tro att jag skulle tappa bort mina kaniner så de parar sig???

[Caaassie]
0

Jag håller med NinniH i det mesta. Jag skulle inte tolerera att hanens ägare skulle komma med en massa krav. I sånna fall skulle hon få hjälpa till att betala alla kostnader för ungarna osv.

Fnyan
0

#5 vem f*n äre som blir sur om hon inte får som hon vill va? ljug inte om mej tack!

Plus att Snobben kan ju ha en sjukdom å jag vill inte riskera att ungarna åxå får de!

Jag tar en unge å döper den, å om de behövs döper jag om den :P jodå, jag kan hjälpa till med hälften av kostnaderna men då ska jag ha mer än bara en unge! :S då betalar jag bara för min unge, men rebecca skriver att jag får den som är mest lik Snobben, Hade inte jag kunna få bestämma själv vilken jag vill ha? ;S de tkr iaf jag! :S

Clariiz
0

#14; Om Snobben har en sjukdom som kan ärvas ner till ungarna, ska ni väll åtminstånde avliva dem? :S

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

[Wera]
0

Jag håller facktiskt med #8 och #10 !! Hon har inte rätt till något, om man nu tänker efter. (Det jag skrev på #1 brukar jag bara ha på en planerad kull, tänkte inte så mkt på att det var så som ni andra skriver).

Men jag skulle ALDRIG kunna avliva en kull! Även om den nu skulle vara oönskad. Det är ju som om man blir gravid och vill göra "abort" ("avliva") när barnet redan föds. Hällre försöka hitta ett hem åt ungarna, oftast hittar man hem! Det finns ju också djur/zoo butiker och omplacerings hem.

repekka94
0

jag tycker som dom som skriver att det är fel för hanens ägare att få något det är samma sak i hundvärlden om det blir tjuvis ….men aja är väll snäll som låter hon få 1 unge då ^^

Cagi
0

Men hur blir det en tjuvis?

Zvintos
0

#18: Ex genom att både hanen och honan smiter ur buren/hagen och parar sig.
Eller att hanen smiter in till honen/tvärtom i hage/bur etc.
Det är alltså en PARNING som inte är planerad.

repekka94
0

japp =/

Cagi
0

#19 men särar man inte på dem då?

annaforsgren
0

om jag hade en hona och hade fått den tjuvparad av en annans hane utan att jag var medveten, och ägaren till hanen var det så skulle den ägaren få betala för all kostnad som behövs för kaninungarna.
Men var ingen medveten om det så skulle jag varken ge pengar åt ägaren till hanen eller kräva pengar.

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

repekka94
0

#22 ok =) låter ok

MarHai
0

Men detta var väl egentligen ingen tjuvparning. Ni hade ju dom i samma Hage med flit.

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Clariiz
0

#21; Eftersom det inte behövs mer än en sekund för honan att bli dräktig, brukar man inte hinna :/

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

repekka94
0

#24 det var för 2 veckor sen inte möjligt

Cagi
0

#21 Ok, tack

#24 Hade också för mig att det var så men sen verkar det som honan hade blivit tjurparad istället…

Fnyan
0

#15 de är inte säkert att han har en sjukdom å han visar ingen sympton för de nåmer men han hade sne nacke en tid ''/

#26 men jag har minne av att dom träffats tidigare åxå :S å + att snobben är den enda möjliga ju :S

repekka94
0

mjoo men undra faktiskt vem det är får se

Är nästan säkker på att de är 4 honor 2 hanar

Tarkie
0

HAha, Ni Bråkar Rätt Ofta Ni Två XDD

repekka94
0

30 så blire XD båda envisa vettu

Fnyan
0

#31 ni är båda rätt envisa ni;D

kastanjen
0

Jag hade inte betalt en spänn för parningen men jag skulle gett henne en unge och låtit henne välja unge först.

Om det nu inte är så att någon medvetet släppt in en hane till mina honor…. då hade hon inte fått ett skit. Men är det en "olycka" som jag har väldigt svårt för att förstå hur det kan gå till, så skulle hon få välja en unge.

Taci
0

#33, men de har haft båda djuren i samma Hage, så egentligen är det ingen olycka.

[SamY]
0

Om jag hade honan skulle iallafall jag tycka det var rättvist att jag fick välja en kanin unge först, eftersom det var jag som hade haft alla ungarna medan dom var små.

Och om jag nu någon gång skulle få en tjuvparning så skulle det ju vara samantha som blev dräktig, och då skulle jag bli tvungen att skilja henne från gabrijel jättelänge! Och så måste man ju fixa en bur som hon kan bo med ungarna i OSV, medan hon/han med hanen bara körde på som vanligt.

repekka94
0

JAg ska behålla 2 kanske 3 beror på hur dom utvecklar sig hon får välja bland dom andra 3-4

Hehe kollade idag igen 3 hanar 3 honor eller 4 honor 2 hanar är jag nästan säker på nu…

repekka94
0

japp så blir det nu när jag sovit på saken

Tina-A
0

Jag har inte heller uppfattat det som en tjuvparning utan en planerad PARNING "på kul" som sen beskrivs som en tjuvparning.

Jag skulle ge ägaren till hanen en unge som denna fick välja. Eventuellt hälften av pengarna om ägaren till hanen bidragit med foder, mat och omvårdad under uppväxten. Detta såklart också om det var en av mina vänner och vi hade försökt para kaninerna "på kul", som jag uppfattat att ni gjort.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

repekka94
0

#38 nej det hade vi inte vi hade dom i samma Hage för 2 veckor sen i typ 20 min när vi kollade domm så dom fick hälsa på varann skulle nog inte använt snobben till eiyra för de passar nog inte så bra =/

Taci
0

#39, hur har hon då blivit parad? Det är ju den historien du har gett från första början, att de var i samma Hage för att "busa", som du uttryckte dig.

Tina-A
0

#39: Att ha en hona och okastrerade hane i samma Hage är en planerad PARNING.

repekka94
0

men det är ÄNDÅ INTE då för det var 2 veckor sen INTE 4 veckor sen

Och det kallar inte jag en planerad PARNING!"!Obestämd

Taci
0

Hur har hon blivit parad då?

repekka94
0

Det vet jag inte hon har väll träffat han eller nån annan hane nångång för 4 veckor sen ..har inget minne av att vi har parat dom med flit för jag skulle para hon med lans tryggur när ungarna kom så jag kan knappast ha vetat det!

Tina-A
0

Hon måste träffa ganska många killar ganska ofta eftersom du inte vet vem pappan är..

Har hon inte rymt eller nånting sånt för 4 veckor sedan då? För om hon inte på eget bevåg tagit sig ut och iväg måste det ju varit någon som satt ihop dom.

repekka94
0

hon har vart på rymmen flera gånger men jag vet ej om jag hade nån hane när hon var de hon kommer ju alltid tebax efter nåra ca.10 min

Fnyan
0

#39 #46 På ishockeyplan! bd Snobben å eyira sprang ju in i Candys transportbur! ja sprang ju dit  tog ut snobben men då låg han redan på sidan, alltså hade han redan svimmat!! :S ja å emelie kom fram till de..

repekka94
0

#47 fortfarande 2 veckor sen ungefär det var när jag senast var till vgi…

[Niike]
0

Föder inte du upp kaniner?
Då borde du veta att har man en hona och en hane tillsammans i en Hage, är det STOR chans att det blir ungar..

repekka94
0

#49 joo men vi kollade dom hela tiden och dom parade sig inte lr flygger det bara in i honan från luften eller? =/

Taci
0

#50, du har ju skrivit att Snobben juckat på henne.

repekka94
0

#51 för 2 veckor sen ja

Tarkie
0

#50 Flyga in? Nej, Sperma kan inte flyga in.

#53 Säger bara en sak! Om du bara hade Snobben som var hane för 1 månads sen så är dt han som är pappa, och du ljuger.. Finns ingen lättare förklarning!

repekka94
0

#53 Ehhhh snobben är inte min kanin och nej jag hade 2 kaniner förut dessutom har jag kommit fram till att 1 månad sen så köpte jag eiyra så det kan ha vart hos förra ägaren . slut men vad ni än säger lr nått så har jag redan bestämmt mig hur det blir!..

Lans
0

#44 Inte parat med flit? Hmm..du har ju dina hanar och honor i samma Hage..då parar dom ju sig..(om du kan något om kaniner borde du veta det?)

När du frågade om du fick låna Tryggur svarade jag (och nu citerar jag mig själv) "jadu, de kanske du kan få göra". Vet inte hur du lyckats tolka det som ett ja? |:  Så du behöver ju inte skriva här och på din sida att hon ska paras med han. För jag lånar inte ut honom till honor med okänd stam.

(vill inte heller låna till dig eftersom du har honor och hanar i samma Hage, och du tänkt behålla ungarna tills efter dom blivit könsmogna..vilket skulle resultera i inavel)

#54 För 5 veckor sen skrev du att du haft henne i 2 veckor. Så antingen ljög du då, eller nu. (eller så har du ingen koll på någonting över huvud taget)

http://lans.blogg.se

Målar och ritar porträtt på beställning.

Gör även armband och kaninselar.

Priser och info:

http://lans.blogg.se/tillsalu/

Mina auktioner på tradera:

http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999

repekka94
0

#55 JAG OCH FANNY KOLLAR VÅRA KANINER NÄR DOM ÄR I SAMMA Hage!!! svårt att förstå ska jag bokstavera??

nej men varför svarade du ja de kanske du får då? hon hade inte mer känd bakgrund för nån vecka sen eller???

Och jag VET Att dom INTE parade sig när dom var där för jag hade hon knappt ute då baara i nån minut eftersom hon haltade lite med ena bakbenet och dessutom var det fortfarande för 2 veckor sen och jag har absolut inget minne av att dom träffats tidigare

Och klaga lagom jag vet många många många många som låter sina honor och hanar gå samtidigt i Hage , bur , lösa , i koppel utan att det är menningen att det ska bli ungar tex. några här på kif kanske 6 stycken som åxå beskriver sig som kunniga och jag gör som dom PUNKT SLUT

Och kladda för f.n inte ner alla mina trådar med samma sak hela tiden det räcker med en gång jag lovar jag läser!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

[Niike]
0

#56 Säg EN här på kif som har honor och hanar tillsammans?!

Taci
0

#56, det hjälper inte att "kolla dom", det kan gå hur snabbt som helst för dom att para sig!

O du kan inte hela tiden försöka rättfärdiga (stavning?) ditt beteende med att "så vet jag andra som gör". För än en gång - det finns människor som lyfter sina kaniner i öronen, inte fan är det rätt för det. För o dra ett exempel till ^^

thexclub
0

alltså det är ju honans ägare som måste ta hand om ungarna och betala för dem (sålänge ni inte kommer överens om något annat..)  så jag tycker att honans ägare har full rätt till alla kaninungar och pengar.

Men sen kan man ju ha svårt att bli av med ungar från en tjuvparningskull så jag skulle bara bli glad om hanens ägare (sålänge hon/han var seriös) ville ha en unge =)

ett annat tips?, ha inte dina honor och hanar i samma Hage längre, de går jättesnabbt för kaniner att para sig och, varför riskera? =)

the vanity, it becomes insanity

repekka94
0

#57 man får ju inte peka ut folk ??

#58 mmh men jag kollar ändå

Asså är det nå fel med att råka ut för en TJUVPARNING ????? då är det ganska många på kif som är okunniga som ni kallar det

[Niike]
0

#60 PM'a mig då.

Tjuvparning är det INTE, om du medvetet släpper ihop två kaniner av olika kön!!

repekka94
0

#61 så räknar ni ja men det är FAN INTE ÄNS DÅ DOM PARAT SIG FÖR DET VAR FÖR 2 VECKOR SEN INTE 4 FAaaaaaaaaaaaaattta!!!!!!!!!!!!!!!!11111111111111

Tina-A
0

"några här på kif kanske 6 stycken som åxå beskriver sig som kunniga och jag gör som dom"

Om 6 stycken av 2000 gör det, och 1994st gör på annat sätt och starkt avråder från att göra som dom där enstaka 6st… Hur kan du då tro att dom få, få, få människorna skulle veta mer om kaniner än alla andra, nästan 2000, som inte har honor och hanar tillsammans?

Snälla repekka94, du vet också att man inte kan göra så.

repekka94
0

#63 jo när man kollar dom! men om man råkar vara blind eller allmänt segreagerad kan man inte göra så..

[Niike]
0

#62 Kanske inte, men det kunde ju ha varit så! Du verkar ju inte veta vem hanen är, vilka hanar du hade då eller vilka du hade sålt! Känns väldigt virrigt :S

Tina-A
0

#64: Man hinner inte sära 2 kaniner som parar sig om man bara "kollar dom". Visst om du är inne i hagen och har honan MAX 10 cm ifrån dig. Är du utanför hagen, eller i hagen men längre bort än 10 cm så går det inte. INTE ALLS. Då går det inte alls att ha hona + hane i samma Hage. Nej, nej, nej, nej och åter nej. Det ska man bara inte ha, det är inte acceptabelt. I alla fall inte om man försöker skylla på en "tjuvparning" efteråt.

repekka94
0

#66 GOOD första gången dom var i samma Hage var för 2 veckor sen så jag skyller de inte på en tjuv PARNING det ÄR och kommer ALLTID att vara en tjuvparning

#65 jag vet inte vilka jag hade och vilka jag inte hade mm..

Clariiz
0

Jag skulle verkligen vilja veta vilka de 6 personerna är!
Har aldrig läst någon som gjort så! :S

Du hinner inte tabort hanen från honan! Det behövs inte mer en en sekund för honan att bli dräktig!

Och om din hona inte blivit tjuvparad för 4 veckor sedan, hade hon med stor sanorlighet blivit medvetet parad för 2 veckor sedan av förmodligen samma hane!
Så då kan det ju inte direkt vart en jättehemskt tjuvparning, som tjuvparning oftast brukar vara!

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

repekka94
0

jag tycker inte att tjuvisar är hemska det är kul med ungar men det är fs inte kul om det är nått fel med hanen/honan

Tarkie
0

Mawhahaha xd

repekka94
0

#70 vad kul du har då =)

[Niike]
0

#67 precis det är det jag menar.. du har ju ingen koll på vilka du hade? :S

repekka94
0

#72 nejpp minnet är kort

[Niike]
0

#73 hmm..okej.. Men du kan ju PM:a mig ang. dom 6 personerna som hade hanar och honor tillsammans, skulle vara kul att veta det.. Eftersom jag antar att det inte är så!
Skulle ju vara tråkigt om du ljög här i ett forum..

thexclub
0

Repekka94,
du verkar tydligen inte ta åt dig av vad vi säger, men snälla, jag säger det en gång till.

För dina kaniners skull, ha de inte i samma Hage. VAD gör att de ska vara i samma Hage? Har du inte tid/råd/plats med fler hagar?
Kaniner leker inte med varandra som kompisar, de blir inte ledsna över att inte träffa varandra.
Jag ser ingen annan anledning till att man har honor och hanar i samma Hage förutom att man tycker det är gulligt, vill ha kaninungar eller helt enkelt är lat.

men yes, jag tänker inte klaga då du fått en hel del pikar. Synd att du inte tar åt dig iallafall.. Det är dock kaninerna jag tänker på.

the vanity, it becomes insanity

Lans
0

#56 En kaninhona kan bli dräktig på en sekund ungefär. Hoppas att ni är några cm ifrån dom i hagen då så ni hinner ta bort dom (: (fast om du nu har sån koll på henne, hur kan hon blivit dräktig?)

Jag sa kanske, kanske betyder varken ja, eller nej. Kom på sen efteråt att hon har okänd stam. Och jag hade inte ens sagt ja innan heller så.

Okej, vars kommer ungarna ifrån om hon inte är parad då? =/

Vaddå inget minne av att dom träffas tidigare? "ja men va fan i samma Hage dom lekte med varann har haft alla kaniner ihop juh snobben,blackie,eiyra,candy,henix funkar fiint fiint", skrev du i en annan tråd..

Vem har honor och hanar tillsammans? Du får gärna pma mig och säga vilka, för det skulle vara intressant att veta =) Ingen jag känner har iallafall det.

Har inte skrivit något av det jag skrev i inlägg #55 i någon annan tråd.

Priser och info:

Tarkie
0

Hahahaha xD, Att ni ens orkar diskutera detta med henne xD Hon vägrar lyssna jue, så att varfö slösa tid på dt? När vi människor som är lite smartare än henne, kan ägna oss åt andra vettigare saker än att skriva med någon som är konstig? XD

Fnyan
0

låsa tråden kanske? jag å rebecca har redan löst allt om dehär på msn ju XD ;P

Rafflan
0

3

repekka94
0

hmmp nej tycker den här tråden är nyttig på nått sätt och jag har inte bestämt mig om hur det blir med ungarna om du bara får en eller betala m.m. eftersom jag tycker det är svvårt det här med att dela för det blev ju sånnt tjafs med candy jumjum och blackie förut så jag är inte säker på om det blir 1 eller n¨ått annat

malininorr
0

HeerGud!!!!!!!!

[Wera]
0

#79 vaddå 3 ?? :S

Lans
0

#82 Att hon tycker alternativ 3?

Priser och info:

Rafflan
0

haha, ja alternativ 3 ;D

Tina-A
0

repekka; Du kanske borde skriva på din hemsida att du inte vet vilka kaniner du sätter ihop. Och att du har "koll" på dom men att du sedan inte förstår hur det blev ungar. Om du nu ska ha uppfödning kanske dina köpare vill veta det, att du har så kort minne att du inte vet vilka kaniner du sätter ihop och aldrig upptäcker att dina kaniner parar sig? Det är i alla fall så som jag har uppfattat det, förlåt om jag uppfattat det fel.

#44: Det vet jag inte hon har väll träffat han eller nån annan hane nångång för 4 veckor sen

#56: JAG OCH FANNY KOLLAR VÅRA KANINER NÄR DOM ÄR I SAMMA Hage!!!

#67: jag vet inte vilka jag hade och vilka jag inte hade mm..

#73: nejpp minnet är kort

repekka94
0

asså jag har gjort en miss herregud asså ALDRIG? upptäcker när mina kaniner parar sig? det har nu hänt en gång och det räcknas som aldrig ?? herre gud! dessutom OCH FÖR SISTA GÅNGEN J A G  H A D D E  E I Y R A F Ö R S T A  G Å N G E N I  S A M M A  H A G E  F Ö R  2  V E C K O R  S E D A N  det är inte alltid!!!!!!!!!!! och jag har koll på vilka kaniner jag har iihop eftersom vissa bråkar mm förutom denna gång!!!!

Rafflan
0

Jag grunnar på:

#67 Jag vet itne vilka jag ahde å inte hade mm…

Asså vilka kaniner du ägde då eller? För det borde man ju ha koll på på ett ungefär eller om du hade någon kanin på besök? Men har ju inte vem som helsts kaniner på besök när som helst liksom :/

Ang ungarna, jag bryr mig inte om vem som är föräldrarna, det enda som är viktigt är att ungarna mår bra å att du tar hand om dom lika nog som vilken annan unge som helst :D (vilket jag antar att du gör)

Tina-A
0

#87: Hon vet inte vilka kaniner hon ägde för 4 veckor sen alltså. Det är därför det är lite svårt att veta vem pappan är. Så har jag fattat det.

repekka94
0

#88 då har du uppfattat de fel jag ägde ritza , eiyra , candy alla 3 flickor

Rafflan
0

Men vad menar du med # 67 då??

Tina-A
0

#89: Okej. Tänkte bara på att i tidgare inlägg har jag läst att du inte visste vilka hanar du hade, eller om hon blivit parad hos förra ägaren eftersom du inte visste om du hade sålt någon hane eller hur du var. Jag har bara uppfattat dina tidigare inlägg som att du varit väldigt förvirrad i frågan om vilka kaniner du ägde.

Och #67 skriver du ju faktiskt också det, men då menar du väl antagligen någonting annat.

DarkAnge1
0

3 tror jag. Det är inte ens fel att de parade sig och det är inget man kan göra åt det. det är redan för sent att göra något åt saken.

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.