AKUT! Är min kanin frisk?
Jag vet inte vad som har hänt min kanin, jag behöver hjälp fort!
Min kanin sitter bara och hänger, hon kommer inte fram till gallert när man kommer för att släppa ut henne. Jag har sett henne äta lite, men inte dricka. När man försöker lyfta upp henne gör hon konstiga kurrljud. Jag vet inte vad jag ska göra! Snälla hjälp mig, för jag vill inte att något hemskt ska hända min kanin!
Det låter ju inte som att hon mår bra..
Om jag var du skulle jag ringa till veterinären, det skadar aldrig.

#1 Okej, jag får göra det :'( Men jag är så rädd att hon måste lämna oss :'(
Hur gammal är hon? Kanske är ett tecken på att hon börjar bli gammal och skruttig?
Ja fy det är inte kul när ens djur mår dåligt :( Håller tummarna för att hon blir bättre!

#3 Hon blir 3år nu i höst. Jag tog ut henne nyss och då sprang hon runt och jagade sin kaninkompis och lekte med varandra. Hon såg inte ut att må dåligt då. Hon springer och busar som hon brukar göra.

#4 Jo, tack :) Men tänkte höra här först eftersom det kanske finns någon som vet.
Åk in till veterinär på direkten! En av mina kaniner har haft liknande symptomer och då åkte jag och mamma in, fast de visste dessvärre inte vad som var fel på honom men de sprutade in någonting i hans nacke så att han fick som en puckel (som kameler har). Han piggnade till redan dagen efter och var som vanligt sedan. Eller ring åtminsone och fråga, de kanske vet vad det är! :) Håller tummarna för henne!

#7 Tack! Men är det inte konstigt att hon är som vanligt när man tar ut henne?
Hon låter ju pigg utanför buren iaf… Hon kanske satt och halvsov när du kom, så det var därför hon inte kom fram för att hon inte märkte dig? Det kan mina kaniner göra ibland, haha :)
Men att hon inte dricker är ju verkligen inte bra.

#9 Men kan vädret också påverka deras humör? Det är jättetråkigt väder här. Så kan det påverka?

Tack för all hjälp! <3

Efter att jag släppte ut henne är hon som vanligt igen :'D Tack för all hjälp :)
#10 Kanske det :) Jag har märkt att mina kaniner blir piggare och gladare när det är sommar och fint väder, än t ex på hösten om det är ruggigt och tråkigt..
Det är ju bäst o vara på den säkra sidan och kolla upp vad det är för fel. Man vill ju inte att något ska hända ens älskling =)

#13 Jag brukar ha de ute på dagen om det är tillräkligt bra väder. Sen får de vara innomhus på natten, känns säkrast så. Hon mår fint nu, min lilla busunge :)
#14 Härligt att hon mår bra :)
#14: Skönt :)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

#15 #16 Ja, verkligen *lycklig*