Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 448 ggr
Linaah
0

Bygger bo

Hej!

Jag har två kaniner hemma i en stor och rymlig bur. En hona och en kastrerad hane. Dom är jöttebra kompisar och trivs verkligen! Honan har börjat bygga bo och drar dit spån, halm och hö och då blir det ju nästan tomt i största delen… Båda får daglig utevistelse och så. Gör hon detta för att hon tror att hanen är hennes unge eller är hon bara rastlös? Det vore skönt om hon slutade att dra runt med halmen och så.. Hon får gärna bygga bo men jag vill helst inte att hon lägger all halm och spån i sitt bo. ^^ Någon som har varit med  om något liknande?

ElinLi
0

hon kan vara brunstig :)

Sashhi
0

Hon är skendräktig?. :)

Not your mom, not your milk.

repekka94
0

om hon har träffat andra hanar kan hon vara dräktig

Tejoos
0

Hon tror att hon blivit dräktig för att hon umgås med en hanne. Men har du satt ihop dom direkt efter att hanen kastrerats så kan det vara ungar på gång på riktigt. Man måste vänta 1-2 månader för att alla spermier ska dö först.

Linaah
0

Okej… Dom har varit i samma bur i lite mer än 1 år. Hanen kastrerades i början av maj och honan kom i slutet av juni.. Hon har inte träffat andra hanar så jag tror att hon nog är brunstig… Är skendräkting när dom bara tror att dom är dräktiga?

[Gretchi]
0

Jo,när dom är skendräktiga inbillar dom sej bara att dom är dräktiga….