Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 1118 ggr
CarolineJ
0

Strunta i bur

Vi hade ducky i vår klädkammare ett tag, vi inredde hela utrymmet till honom men nu behöver vi det utrymmet igen :(

Så den senaste veckan har vi haft honom i en vanlig kaninbur i vardagsrummet, men vi vill att han ska kunna springa fritt i vardagsrummet dygnet runt.

Så det vi vill är att bara ha botten av buren kvar, så att han har sitt hus, toa, mat och vattenskål på ett och samma ställe.

Det jag nu är orolig över är alla sladdar, kontakterna kan man ju lätt täcka men sladdarna är lite svårare. vi kan inte heller dra ut sladdarna varje kväll, dels för att det blir jobbigt i längden och dels för att vi har akvarie i samma rum och pumpen ska vara på dygnetrunt.

Vi har en del sladdar ändå; bredband, lampor, stereo, tv etc.

Några tips? eller lugnande ord hehe?

Frida
0

Köp kabelrör att samla kablarna i. Finns många olika modeller och ni kanske får använda olika för olika ställen. Sen kan du ju alltid se till att det ligger framme saker han får tugga på så som toarullar och grenar.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Thumper-KG
0

Eller linda in sladdarna i "gnagskydd", typ sådana man sätter om nyplanterade träd.

Inte för jag tror han kommer att bita i nåt, det gjorde han aldrig här!

MysanMinGodis
0

Man kan ju köpa konpostgaller så han får springa lite fritt iallafall :)

Gogge
0

Jag gnider in mina sladdar i ättika! Mina kaniner ger f*n i alla sladdar då;) tycker de funkar super bra, annars skulle jag göra som #1

CarolineJ
0

haha ska pröva ättika sen. men kommer det inte lukta ättika i hela lägenheten då?

jag har massor med kompostgaller så som det ser ut nu så har han sin bur som hus och en yta på ca 4 m2 som trädgård

[sweetestperfection]
0

jag har försökt täcka alla sladdar genom att göra så att theo inte kommer åt dem, men han är ändå där och biter på dem.. det är som att han dras till dem. en del kablar har han lyckats gnaga bort plasten på så att man ser att det blixtrar lite om kabeln om man använder den. vet inte hur han har klarat sig undan att inte få ström i sig.. :/

Gogge
0

#5 haha jo, det luktar lite ättika första timmarna, de luktar ju inte speciellt gott:P men de kanske är värt de:) jag brukar gnida mina en gång i månaden ungefär.

Granmor
0

De där med Ättikan funkar jätte bra! Ättika är också bra för att få kaniner rumsrena..

Ättika= Bra!

CarolineJ
0

Hur använder man ättika för att få dom rumsrena?

[Niike]
0

#9 Jag tror man lägger ättika där dom har kissat & bajsat, där dom inte ska kissa & bajsa alltså ;) Men är inte 100% säker på att det är det granmor menar.

Granmor
0

10# Jo, de är precis så jag menar ;)

Jojsan
0

Men om de inte är rumsrena i buren så kan man väl inte sätta ättika i spånet i buren i alla fall? Det måste ju lukta väldigt mycket för dem i så fall..

Frihetens
0

#12 Nej, man lägger det där dem kissat i huset/lägenheten.

Jojsan
0

#13 ok, tänkte det.

cuteness
0

min far gned in alla sladdar i t-sprit. jag tyckte det lät hårt i början, i fall loppan skulle slicka lr ngt (han gjorde det bakom min rygg) men hon har inte gjort det, lr gnagat.

Hon springer fritt i hela lägenheten.

Jag hade kompostgaller ett tag, men hur jag än satte fast det tog hon sig ut. Hon lyckades lyfta på det, stark är hon. Och jag ville inte fästa det i golvet…

Tejoos
0

Hur funkar det? är han helt frigående nu?

Vill se bilder!

Fnyan
0

Funkar de? :) Visa lite bilder :)

Riqueza
0

#6 Du ska ABSOLUT inte använda sladdar som har blivit gnagda! De kan bidra till eldsvådor och förstöra det som sladden är kopplad till. (tex. om den är kopplad till datorn så kan datorn bli helt förstörd)

repekka94
0

funkar ättikan??