Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 3007 ggr
MysanMinGodis
0

OT: Pärlfigurer.

Jag ska göra lite pärlfigurer men fattar inte beskrivningen på hemsidan. (www.burkar.nu burken med pänslar och sen är det en rosa pärlfågel där) Men då syftar jag inte på dom pärlfigurerna som är platta utan på dom mer "runda" . Någon som kan förklara hur man gör dom runda? Jag vill göra en apa men fattar ju inte ^^

Majsbecka
0

Har gjort lite pärldjur :) Mitt tips? är att du söker på Google efter "google translate" och sen så kopierar du sidan där apan är och klistarar in den och bestämmer att du vill ha den översatt från Franska till Svenska. Då kanske de blir lite lättare :) Men om det är ditt första pärldjur tycker jag att du ska börja med krokodilen!

MysanMinGodis
0

#1: tack för tipset :) ska försöka,

MysanMinGodis
0

#1: ja det är mitt första pärldjur och har bestämmt mig att göra krokodilen men lixom det jag behöver hjälp med är att jag inte fattar hur man gör som runda för i beskrivningen så står det inte något sånt :/ HJÄLP!

kaningodis
0

Jag har gjort en liknande krokodil förrut, ska kolla om jag hittar beskrivningen…

Kastanjegårdens Kaniner

aliciia
0
MysanMinGodis
0

men asså förstår ni inte? det jag inte fattar är hur man gör dom "runda". beskrivningarna ni ger mig är sånna jag inte fattar xD

Issis
0

#6 Men vi vet väl inte vad du fattar eller inte? :o

Taci
0

#7, men hon vill ju Bara veta hur man gör dom runda o inte platta. Inga andra beskrivningar, vad jag har förstått? :)

aliciia
0

jag kan inte förklara :P kan fösöka göra en bild ;)

annaforsgren
0

jag har gjort ett tiotal pärldjur^^

runda är precis som platta fast man gör ena raden åt vänster och andra åt höger, de runda pärldjuren har ritningar med två pärlrader ritade innom tv sträck, medans ett platt pärldjur har en pärlrad ritat innom två streck;P låter komplicerat men det är lätt när man lärt sig.

den översta pärlraden ska vara på djurets ovansida och den undre ska vara djurets mage t.ex

-----------------------------
  OOOOOOOOOOOOO<-- över
OOOOOOOOOOOOOOO<---under
-------------------------------
   OOOOOOOOOOOO <--över
OOOOOOOOOOOOOOO<--under
och så vidare…^^

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

MysanMinGodis
0

asså jag fattar inte hur man ska göra med tråden eller asså hur man ska trä igenom den xD Jag är jätte trög

Majsbecka
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

nu får jag äntligen visa upp mina skills i paint! eller inte…

Lite mojsigt men jag hoppas att du förstår. Pärlorna kommer över och under varandra automatiskt om du gör såhär.

Den röda och blåa strecken är tråden och de gröna plupparna är pärlor :)

MysanMinGodis
0

-----------------------------
  OOOOOOOOOOOOO<-- över
OOOOOOOOOOOOOOO<---under

Hur ska man trä trådarna så att det blir "runt" ?

MysanMinGodis
0

visa gärna på bild hur nu menar

MysanMinGodis
0

ingen? snälla är det ingen som vet? jag vill så gäna börja göra pärlfigrerna :)

Fnyan
0

Jag höll på med de varje dag när ja va liten men inge emr, har lessnat totalt :P