Enormt pilsk
Zippe är enormt pilsk, speciellt nu när det kommit hit 2 kattflickor. I tidigare inlägg som ja skrev så hade/har ja problem med att min kanin jagar dom och biter dom, och nu vet ja att det är så att han är pilsk och vill sätta på dom och då biter han tag i dom som kaniner gör.
Nu har jag fått sätta de i ett varsitt rum och det gör lite ont i mig för nu är tyvärr inte min kanin i samma rum som mig (just nu) han kommer såklart sova med mig som vanligt men endå. Ja vet att han klarar sig men ja vill att han ska kunna vara i samma rum som alla.
Men åter till pilskheten, hur kommer det sig att han blev så pilsk nu?
Kan ja göra något åt det? Han är t.om på mig, när ja går förbi så är han på mina fötter på en gång och kommer ja å pussar på honom eller gosar å så så börjar han jucka direkt.
Kan ja ens göra något?

Du skriver inte hur gammal han är men jag har en hona som är enormt pilsk….Hon är 6 månader och har varit det i ca 6 veckor pust….Vet inte om man kan göra något åt det….

Jag tror det är väldigt svårt att bli av med;)
Men kastrering vore ju ett bra alternativ isåfall.
Hur gammal är han?
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

han är 6 år gammal. Jag har haft han i ett år nu, och vet inte om han vart så innan ja fick han men under tiden ja haft honom så har han inte alls varit så här pilsk.

Ja ska bara vara kattvakt i en vecka så kastrering kommer ja inte göra. Det gör ingen om han annars är pilsk men just nu kan ja ju inte ha de ihop eftersom han just biter dom.

Kan en kanin alltså bli pilsk på en katt?

Jorå de kan nog bli pilsk på allt, min Zippe har satt på kuddar nallar å fötter å armar, riktig pilskis alltså.