Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 1406 ggr
Siggen
0

Kaninpluttar<3

Jihu! Igår kom mina småttingar. Är borta i en annan del av landet så jag har inte sett dem än.. Men jag får hoppas de mår bra :) Hoppas ingen är död.. :( Eftersom han som sköter om kaninerna inte ska ta på kaninungarna eftersom mamman inte känner honom alls så får det vänta tills imorgon, för då kommer mammas halvsyster som är utbildad smådjursskötare och tar hand om dem. Hon ska typ bo hos oss i en vecka och sköta om hundarna kaninerna och se till så att hästarna inte rymmer typ^^ Jao, nu blev det lite OT.. men, men.. hon ska iaf kolla till dem så alla mår bra :) Hoppas att allt e bra med dem :) Det är ju hennes första kull så.. Lite läskigt på ngt sätt :)  Men det låter som att det har gått bra iaf enligt gubben^^

Ville bara skriva av mig lite :) Önska mig lycka till!<3 Bilder kommer typ.. äh, om en vecka, synd, hade gärna velat fota från att de var en dag.. :( Men Johanna får ta hand om dem :)
Sitter på pappas bärbara genom mobilen^^ Så borde sluta nu, hejdå<3

Mvh Sigrid

Kiwanu
0

LYCKA LYCKA LYCKA TILL! :D skojjigt! ^^

Jojsan
0

Vad kul, hoppas det går bra för småttingarna :)

sputtnick_plexus
0

Vad kul :)

[Niike]
0

Skoj :D

Siggen
0

:P Kom hem för 50 min sen^^ Har inte varit ute hos dem, går ut till dem det första jag gör imorgon istället, det är så mörkt, antagligen störande om jag kommer med ficklampa och rotar omkring.. :) 4 st ska de tydligen vara<3 Johanna smsade att de såg ut att må bra! Är jätteglad för det.. Har hört om många som har haft problem när det är honans första kull.. Men nu tror jag att jag ska gå o lägga mig snart.. Har suttit i bilen sen halv sju i eftermiddags.. med paus hos farfar^^ suttit i 1 ½ timme lång bilkö, jättejobbigt :) men jaja, mkt ot häär :D Kärlek till småpluttarna<3

Bilder förhoppningsvis imorgon, om jag känner att jag vill fota^^

Mvh Sigrid

Siggen
0

Mamma sa att hon bara hittade tre, inte så konstigt :O En låg en bit ifrån boet i andra delen av buren. Jag lyffte tbx kaninungen till boet, den blev jätteglad! Det är somsagt 4 st.. 2 mer viltgråa och två mer blåa/viltblåa. Jättefina<3 Ville inte ta upp någon ur boet men jag fotade den som var utanför när den var det då man såg det bättre. Hon tyckte inte det var några problem att jag tog upp kaninungen. Inte heller att jag kollade i boet :) Kommer tre bilder, en väldigt suddig på en viltgrå i boet. :) JÄTTEGLAD! <3

OBS, lite för stökigt i buren just nu, har varit borta två veckor, ingen har mockat… Klev upp jättetidigt ^^ eller, vaknade av min veckarklocka.. gick o la mig 3.. ska sova lite till, sov 5 timmar bara :O

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=56c3cd99-2040-4d72-9634-cb2d91999d78&Filename=Loftahammar Juli 2008 Lite kaninungebilder 250.jpg)
En som var mer viltblå, den var utanför boet. Jättesöt<3

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=ae6cacec-0a95-454c-aee1-4f8b61b3eb7d&Filename=Loftahammar Juli 2008 Lite kaninungebilder 251.jpg)
Boet :)

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=ed83cd06-0736-45c6-9eeb-e455bce0903d&Filename=Loftahammar Juli 2008 Lite kaninungebilder 252.jpg)
En mer viltgrå i boet, väldigt suddig :) Det var alla bildeeer<3

Mvh Sigrid

Siggen
0

Putt^^

Mvh Sigrid

TotteNumber1
0

Så grymt söta! Vilken ras??

Siggen
0

#8 Tack<3 Dvärgisar :) Mamman viltgrå och pappan tror vi är Solbränd Chinchilla :) Ungarna är jättegulliga! <3 Haha, som att ni inte redan vet det,men ändå xD

Mvh Sigrid

Siggen
0

Har varit ute hos dem idag, och igår såg jag inte att en åtminstonde hade öppnat ögonen! Idag kollade jag på en, en viltblå, och den hade öppnat ögonen nästan helt! Om inte helt. :) Jätteroligt.. <3

Mvh Sigrid

Tejoos
0

Du borde be någon om hjälp att mocka hos dina kaniner om du är borta så länge som 2 veckor. Det alldeles för lång tid tycker jag. Samma som matar och ger vatten kanske?

Stort grattis till bebisarna!

Siggen
0

#11 Jag vet att det inte är särskilt bra, men det har gått bra och eftersom jag mockade innan jag åkte och efter när jag kom hem så tyckte jag inte det var någon fara, mamma mockade också några burar mitt i veckan då hon var hemma. Det har alltså gått rätt bra ändå, eftersom burarna är stora och de inte skiter överallt, men du har rätt, det borde jag kanske ha gjort. Men de har klarat sig ändå :)

Mvh Sigrid

Tejoos
0

#12 Jag menade inte alls något elakt, tror säkert att dina kaniner har det jättebra :-) Har man rumsrena kaniner som går på låda så är det ju enkelt gjort för en kaninvakt att bara byta ut där dagligen.

Hoppas småpluttarna och resten av dina kaniner mår bra!

Siggen
0

#13 Jag antar att de har det bra :O haha ;) Tack :D <3

Mvh Sigrid

Sashhi
0

Solbränd chinchilla = viltzobel, inte en Godkänd färg?.

Kommer ungarna, ha stamtavla ?

Not your mom, not your milk.

Siggen
0

#15 Nej, första kullen tänkte jag inte ge stamtavla, tog en kull mest för att testa hur det kändes och om jag fick dem sålda bra och sådär, om jag ville fortsätta avla :) Varken honan eller hanen har stamtavla.

Mvh Sigrid

Siggen
0

Förresten, någon som är intresserad av att köpa en liten kaninunge? 18 september kommer de vara leveransklara :)

Mvh Sigrid

Tejoos
0

Jag tycker viltblå är en jätteläcker färg! Är de dvärgvädurar?

Siggen
0

#18 Ja! Visst är de, tycker också viltblå är en så fin färg. Japp, renrasiga dvärgvädurar är dem :) Jag tror jag tycker om alla sorters blå på kaniner (A)  haha :)

Mvh Sigrid

denisesalomonsson
0

Va kul! Lycka till med dom små :)

Siggen
0

#20 Tack<3  Joo, det är jättespännande!

Mvh Sigrid

Siggen
0

Igår när jag kom hem från fotbollsskolan så gick jag direkt ut till kaninerna och kollade hur kaninungarna och Fiona mådde. Jag kollade där de brukar vara, i ett litet hus jag har gjort. Ingen kaninunge där. Då tänkte jag kolla i andra delen av buren (den skyddade delen). Men när jag skulle öppna dörren såg jag att den redan var ÖPPEN! :@ Jag tänkte att nu hade alla kaninungar hoppat ut och försvunnit. Men jag såg att åtmindstonde en kaninunge satt där, jag skyndade mig att lyfta lite på halmen och såg att det satt en till där. En viltblå och en viltgrå (de är inte de färgerna, typ lite blandningar). Jag kollade nedanför buren och såg att en viltblå satt vid ena benet till buren. Jag försökte ta den, men den var jätteskraj så den hoppade längs väggen till vänster under en dörr som stod lutad mot väggen. Jag försökte sträcka mig in och ta den, men den skuttade tillbaka till samma burben och sen in i vedboden. Där finns det massa ved som den lätt kan krypa in och gömma sig under m.m. Jag letade runt i boden och såg den sitta och trycka under en gammal skrinda som behöver lagas. När jag sträckte in handen och försökte putta ut den i ett hål bland lite ved så jag kunde ta den, så skuttade den dit så jag kunde ta den. Då tog jag försiktigt upp den och försökte hålla den stadigt, det var lite svårt för den sprattlade, men det gick bra. Jag kollade lite snabbt så den inte hade några skador, men den verkade okej förutom att den var lite rädd. Jag släppte snabbt in den till sina kompisar och då kröp den till dem. Sen när mamma Fiona kom in sprang den till henne och ville dia. Då sprang alla runt i buren. Den fortsatte springa efter henne och fick dia lite. Sen fortsatte jag leta runt efter den andra, men den var spårlöst borta.. Hittade den ingenstans.. Tillslut gav jag upp och gick in. :(

Trist att en viltgrå nu är borta, men så är det ju :( Får vara glad att alla har klarat sig och att mamman har tagit hand om dem väl och att ingen var dödfödd. Får skylla på mig själv, eftersom jag troligen har varit slarvig och inte stängt dörren ordentligt.. Är jättearg på mig själv :(

Mvh Sigrid

Tejoos
0

Ush, så hemskt att en är borta men tur att du fick tag i en av rymlingarna i alla fall!

Siggen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#23, inte så kul, men skönt att jag fick tag på en..

Igår tog jag in hela kaninfamiljen och fotade dem! [Mamman och ungarna] Ska nog försöka fota pappan också xD

Mamman på båda bilderna :) Hon ser lite sur ut på den första :/ hmm.. ;) Ska nog inte fota dem i sängen sen xD Haha, mamman sjönk ner med baktassarna på denna bild xD [under]

Kaninungarna<3 Tror att de två till vänster är honor, och den till höger är en hane, men det är inte säkert.. Kan vara tvärtom xD
Hann få två bra gruppbilder, innan hanen [tror att det är en hane] hoppade iväg, han var verkligen på språng!

Någon intresserad? Ska sätta ut på blocket snart också, samt lappar här i byn xD

Mvh Sigrid

[Niike]
0

Vad vacker mamman är :)
Och jättesöta ungar!

Siggen
0

#25, Mamman och ungarna tackar! [Och jag xD]

Mvh Sigrid

Siggen
0

Puttar lite xD