Våra jätteraser
Tänkte att vi kunde ha en tråd för jättarna! =)
Här kan ni som äger en eller flera kaniner av jätteraserna, skriva lite och lägga ut bilder.
Räknas min belgisk jätte/blå wiener - korsning? ^^
Ja hon är väl stor så det räcker, haha ;)
Men korsningar kan ju också räknas tkr jag.
Jadu, vet inte riktigt vad jag ska skriva. =)
Har iaf en belgisk jätte vid namn Järnsaxa.
Hennes fullständiga namn är Kråkbackens Järnsaxa och hon har färgen Järnblå, som tyvärr icke är godkänd ännu.
Köpt av Iram här på forumet, och jag är verkligen supernöjd! ^^
Världens goaste tjej!
Som visserligen har lite problem med höjder (höjdrädd), men för övrigt är en helgo tjej.
Alla som ser henne för första gången brukar bli rädda för henne och att hon ska bitas.
Men det enda hon gör är att slicka en på händerna. =)
Stor och ståtlig dam på ca 8kg (senast jag vägde henne, vilket var säkert ½-1 år sedan).
Jag har ju min Alpha då :)
Hon är en järngrå manteltecknad Fransk vädur, 1 år och 4 månader ungefär.
Underbar dam med egen vilja ;) Går lös på gården hela dagen lång, vilket hon älskar. Man ser hur dåligt hon mår av att sitta i kompostgallerhagen.
Vi har kommit varandra väldigt nära på sistone, hon har en egen personlighet som jag verkligen har fastnat för.
Hennes värsta fiende är gräsklipparen, annars är det inte mycket som skrämmer henne. Älskar att bli kliad i pannan och nacken, då slappnar hon av, knastrar med tänderna och stänger ögonen ;)
Hennes favoritsysselsättning är att slappa, men hon går även gärna omkring i trädgården och smakar på mammas blommor (A)
<3

#5 Snygg!
Puttar den här fina tråden :)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
här kommer min fina Franska vädur, Haddock! En helt underbar individ som jag fick av en 4h-gård för en tid sedan. Jag skulle tro att han är säkert över fem år gammal men jättepigg och härlig. Nyfiken och jättetam är han, som en liten hund! Av 4H-gården fick jag veta att han var en belgisk jättevädur, men det är han tydligen inte, eftersom den rasen inte verkar finnas, antagligen är han alltså en fransk vädur. Underbar i alla fall!
#8 Vilken bamsing :D Jättefin är han!

Så, då kommer lilla Berit här då ;P
Berit är en blå wiener/BJ-korsning på runt 6 år.. orkar inte räkna åren ;D väger runt 6 kg, sist jag vägde henne iaf (visserligen några år sen) Jag tog hem henne ifrån skolan (naturbruksgymn.), eftersom de skulle slakta henne, o jag hade fäst mig vid henne av nån konstig anledning ^^
Berit är en sjukt bestämd dam, ingen man kan bestämma hejvilt över. Fruktansvärt revirskyddande, men hon vet ändå skillnaden på matte o annat folk, så hon accepterar hyfsat att jag håller på i buren o så. Ute ur buren är så himla go, springer efter en hela tiden, tigger godis Jämt, hon äter vad som helst. Har ätit upp en räkning för mig en gång, o x antal andra papper. Hon sliter ner dom från skrivbord o allt ^^
Oj, blev visst lite mkt .. :P
# 9 Javisst, jättestor alltså! :) Tack, vad kul att du gillar honom :)