Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 765 ggr
Siggen
0

Torvströ eller Sandspån/spån?

Jaa, nu kommer det lite frågor om vad ni brukar ha för underlag i buren (eller vad man säger) och vad ni tycker är bra. Jag tänkte göra uppradade frågor så kan ni få svara på dem och det inte blir så virrigt!

1. Är Sandspån och Spån samma sak fast man säger spån istället för sandspån typ?
2. Vilket är bäst på sommaren - Sandspån/spån eller torvströ? (om man ens brukar ha torvströ till kaniner)
3. Om man har spån/torvströ, är det då smart att (tror man kallar det pellets) ha smådjurspellets under? (Har hört att det suger upp bra och så)
4. Kan man isf även ha det (pelletsen) under halm?
5. Är det smart att ha halm på vintern och torvströ/spån på sommaren? (har hört att det inte blir så varmt om man har det)
6. Suger torvströ/spån upp bättre än halm?

Det var alla frågor tror jag! Hoppas ni kan svara på dem, eller åtminstonde några! Om du bara har erfarenhet av några frågor så är det bara att svara på dem!

Hoppas jag valde rätt grupp, byt annars. Tack medarbetare

Mvh Sigrid

Siggen
0

Tack till den som tog bort de andra trådarna, jag lär mig aldrig att tänka igenom innan jag läser och då kommer jag på något i sista sekund men då har redan det kommit en tråd.. Haha ;)

Mvh Sigrid

[Niike]
0

Tyvärr kan jag endast svara på en fråga.

6. Ja det gör det, halm suger inte upp bra.

#1 Haha, ingen fara ;) Det kan hända vem som helst ^^

Siggen
0

Putt, vill gärna ha fler svar.. :)

Mvh Sigrid

Siggen
0

Puttar lite till..

Mvh Sigrid

Sashhi
0

Om du menar Toa-Lätt, med smådjurspellets.. så är dte bra uppsugningsförmåga, men om man har det i hela buren, det blir lite för hårt och är inte ås skönt att gå på för kaninerna. Ha det bara i kaninen toa.

Not your mom, not your milk.