Vet ej. Men att kastrera en hankatt kostar ca 400-500 kr . Kanin är i alla fall inte dyrare.

det kostade 750kr för mig att kastrera min hankanin.
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus
Min hermelin är kastrerad, vägde då 800g och kostade 600kr
Kastrerade våra hanar nu i veckan. Det kostade 630:-/st. Det var inget tal om hur mycket de vägde…
Någon som kastrerat stor kanin? Ska kastrera min stora silver som då kommer väga ungeffär 6 kg. Gärna i närheten av Uppsala :-)
#5 Menar du att det brukar vara prisskillnader beroende på hur mycket de väger alltså?
När jag frågade vad det skulle kosta så läste vet. bara innantill i nån lista; "Kastration kanin 630:-" Iofs så sa jag ju innan att det var dvärgvädurar…
Egentligen borde det kosta mer för tyngre kaniner eftersom de prissätter efter hur mycket narkosen kostar (själva ingreppet är ju inte så krävande). De veterinärer jag frågade sa alla "det kostar så mycket eftersom det är narkosen som är kostsam".
Så det är bara att ringa en veterinär och fråga vad just de tar i avgift.
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft
Det kostade 700kr när vi kastrerade Nisse
Ja det låter ju förstås rimligt att större kaniner kräver mer narkos och därmed kostar det mer. Har aldrig hört det förut bara :)
Här kostar det samma även om kaninen väger 1kg eller 9kg
Jag betala 660kr när Pakk kastrerades.
Här spelade det ingen roll över vikten där jag kastrerade, min kanin vägde iallfall 1.6kg. Och det vart 400k för mig.
Här kostar det 900 att kastrera hankaniner :/
Kastrerade för 500kr ^_^
Kan man kastera en han kanin som är 11 månader, ??
#14 Ja det går bra.
Ok, men blir dom lugnare också?
#16 det är olika, men som skvätter mindre kiss, och oftast blir dom lugnare och snällare :) ifall hanen är aggresiv är ju kastrering ett bra val :)
#7 Då borde det kosta ganska mkt för att kastrera en häst för de är ju tunga och stora och kräver mkt narkos??
Att det ofta kostar mer att söva en kanin än en katt tex beror på att kaniner är så pass pigga och allerta trots sin storlek, berättade min veterinär.
Så de ger alltså mer per kg till kanin än katt vad jag har förstått.